Samuli Koivusalo Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2022 Iltaa. Suunnitelmia. Onko omakohtaisia kokemuksia siitä, miten paljon mäntä saa tulla lohkon tasosta yli 1275 moottorissa? Pitääkö jäädä tasalle, vai onko joku jopa vetänyt yli dekin? Ja jos on paljonko? Pystyykö kannentiivisteellä pelaamaan? Tuo normi Turbon tiiviste on sen millin, onko olemassa paksumpia? Katoin että löytyy payein af470 tiiviste, mutta onko se yhtään paksumpi kuin tämä perusmalli?
Mini1380 Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Voi tulla ylikin. Cometic tekee eripaksuisia tiivisteitä Miniinkin. Samuli Koivusalo 1
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Jyrsittiin lohkosta 3milliä veke ja otettiin männistä 2,3mm. Tällä konseptilla jäi kellolla katottuna sen 5 satkua yli. Kunhan männänrenkaat saapuu briteistä, niin saa alkaa niputtaa konetta. Suomessa ei ollut tarjolla 1,2mm renkaita vanhaan hepolite/Omega mäntään. Olis kai siihen voinut suoraa laittaa korkepuristeiset männät, mutta on näitä motorsportti puolen kavereita joilla on koneistusvehkeet joka hommaan.
Kimi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Moi, Hyvä et on motorsport kavereita, niin ne voi mitata puristussuhteen sulle.
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2022 Siihen löytyy onneksi niin hyvät ohjeet kuuklella että se on jo laskettu peruskoulupohjalta. Hyvin kyllä osui vanhan Mini virittäjän tieto puristussuhteesta mitä tällä kokoonpanolla tulee, ilman laskemistakin
FD100L Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2022 No niin jos ei porausta ja vanhoilla männillä niin.. Palotilan kannesta joutuu kuitenkin mittaamaan. Mielenkiinnosta, mtäpä sait puristussuhteeksi?
MikaJ Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2022 0,8millin pintaan paljeväli saisi asettua, maksimissaan 1,2milliä muuten alkaa tulee nakutusherkkä.
Kimi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2022 Moi, Squish area minissä on niin pieni, että isolla paljeraolla ei ole merkitystä. Ja jos kansi ei virtaa, niin ihan sama mikä puristussuhde, kun siellä ei ole mitä puristaa. Miksi lohkosta otetiin 3mm? En ymmärrä, varsinkin kun männästä ei tehty pattista. Kannattaa kans mitata paljon jäi paksuutta mäntään jäi jäljelle ton 2,3mm shaveamisen jälkeen.
Kimi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2022 Ja vielä sellanen lisäys, jos on loiva nokka ja korkeet puristukset (yli 12), niin nakuttaa varmasti.
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 No, paljon kysymyksiä. En ole mikään moottorin virittäjä ja foorumeilla ja netissä saa yhtä paljon mielipiteitä ja tietoa kuin on asiantuntijoitakin. Nämä viritysohjeet on tullut Rintakarin Erkiltä joka on 50 vuotta tehnyt moottorihommia, hionut nokkia ja kaikkea mikä voi alaan liittyä. Mininkin moottoreita rakentanut ralliin ja radalle jo 70-luvulla. Iäkäs mies jo valitettavasti, mutta kätevä vanhanliiton virittäjä joka osaa ja tietää nämä vehkeet kyllä. Sen näkee sitten kun kone on kasassa kuinka paljon nakuttaa ja mitä tekee. Vai tekeekö mitään.
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 Ja vielä, kun kantta ei lasketa ollenkaan jää ruttua noin 11.4 mikäli tyttären lääkeruiskun mittataulukko luotettava
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 Joo, saa nähärä.... tuohon tulee kaiken kukkuraksi vielä 2kpl keihinin 37mm moottoripyörän kaasaria Miten muuten kun noissa cr-laskureissa kannentiiviste ilmoitetaan milleinä. Onko se niissä laskettu niin, että tiivisteen reikä olisi tasan sylinterin halkaisijan kokoinen? Tuo tiiviste mikä mulla on, on 1,06mm paksu ja isompi reikäinen kuin sylinteri. Tämähän vielä siis laskee puristussuhdetta....
Mini1380 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 Onko tuo 1,6mm kasaan puristuneen pahvin paksuus vai uuden pahvin, menee kasaan meinaan melkoisesti.
Kimi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 Toi tiiviste menee kasaan jaon lopuksi 0.9mm-0.85 . Voit laskea sille 4ml tilavuutta. Mittaa atf:llä männän kupin tilavuus niin sitten voit laittaa arvot laskuriin.
Kimi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 https://www.classicminidiy.com/technical/compression/
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2022 Kiitokset. 11,27 antoi tuo laskuri. "Liimasin" pleksin vaseliinilla männän päälle ja ruikkasin atf:fää sisään. Aika sopiva puristus ainakin omasta mielestä.
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Kyllä se siitä.
Kimi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Hieno kuva, mutta siinä on mun silmää häiritsevä moka Kuka muu löytää ?
tailke Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Siipien rintamasuunta väärä. Entä muuta?
Kimi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2022 Jeps, ei muuta. Kateellisena kattelen siistiä ja tilavaa tallia.
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2022 Sovittelin jäähdytintä paikalleen niin hokasin että perkele pyörii siivet väärin päin Se on jo korjattu eilen Laajensin pajaa pari vuotta sitten, nyt on ehkä 50 neliöitä tilaa. Pärjää näiden pikkuautojen kanssa. Ja siistiä pitää olla, teen maalaushommia jonkun verran ja tila on pakko pitää mahdollisimman puhtaana sitäkin varten.
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2022 kun unohdat mitata välipyörän välyksen silloin kun olisi sen aika.....
Samuli Koivusalo Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2022 Vielä alkuperäiseen asiaan liittyen. Kävin tänään tässä etelä-pohjanmaalla erään harrastajan luona palauttamassa ulosvetäjän ja katseeni osui paksun näköiseen seinällä olevaan kannentiivisteeseen. Mittailin tiivistettä ja vahvuus oli 1.3mm. Ostin sen vitosella pois. Mitään numeroita ei tiivisteestä löytynyt mutta luulisin sen olevan tämä. SGK0004E Jos siis tarvii vähän vahvempaa tiivistettä niin tämä voisi olla edullinen vaihtoehto.
Kimi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2022 Moi, Jokin syy siinä on että roikkui seinällä. Varmaan huonoin ja halvin tiiviste mikä kaupan. Pehmeä ja halpa, puristuu 0,9mm kun vedät momentiin. 11 puristukset! Voipi olla ettei kauaa kestä. Economical, grey composite head gasket with steel fire rings for standard 1275/1300 engines. Mut no problem, standard moottoria olet rakentamassa. /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään