Jump to content

Austin mini mix-2 -70


Recommended Posts

Kirjoitettu

Kytkentäkaavion mukaisesti erikseen tehtävänä ja reilut varat vaan päihin jätettynä, olis ehkä tullut fiksumpi. Olis voinu väritkin katsoa vähän kaavion suuntaan. Helpottanu jatkossa touhuja

Mutta kun ite tekee niin tulee just semmosta ku haluaa 😉

 

Kirjoitettu
45 minuuttia sitten, koirankoppi kirjoitti:

Kytkentäkaavion mukaisesti erikseen tehtävänä ja reilut varat vaan päihin jätettynä, olis ehkä tullut fiksumpi. Olis voinu väritkin katsoa vähän kaavion suuntaan. Helpottanu jatkossa touhuja

Mutta kun ite tekee niin tulee just semmosta ku haluaa 😉

 

Piti aluksi tehdä kytkentäkaavion mukaan, mutta totesin että helpompi tehdä oma, kun haluan kikkailla sähkökomponenttien kanssa. 😁

Vaikka samalla värillä vedänkin kaikki virtajohdot, niin ei tuossa onneksi niin montaa johtoa ole loppupeleissä. Ajattelin merkata lapuilla tms, kun saan sarjan niputuskuntoon.

Ei varmasti ole loogisin ratkaisu, mutta varmasti toimii ja tietää itse miten on tehty.

Kirjoitettu

Taas hieman eteenpäin. 

Mittaristoon laitoin ledivalot ja kyllä näkyy hienosti!

Puhaltimeen tuli laitettua vastuskatkaisija, niin ei tarvi aina täysillä huudattaa. 

Jostain pitäisi kojelauta kehitellä, että saa lisämittarit ja mankat ym kiinni. 😁

 

IMG_20221123_234753.thumb.jpg.b5e51960dac907e5a6a3e7abfcfb1c29.jpg

Kirjoitettu

Starttiinkin tuli vaihdettua hiilet, kun ei toiminut eritasoisten hiilien takia. Nyt toimii hienosti! 

Vaihtovirtalaturikin löysi paikkansa, vaikka joutuukin laittamaan jotain laturin ja kiinnikekorvan väliin. Kierretanko varmaan passaa. 😁

 

IMG_20221112_214251.jpg

IMG_20221127_151207.jpg

Kirjoitettu

Eikö siulta löydy siihen sitä virallista kiinnike palikkaa?

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Kimi kirjoitti:

Tosta menee korvake poikki satavarmasti. Laita nyt edes pitkä kierretanko siihen ja väliholkit niin toimii.

Tälleenkin sen moottorin voi tehdä.

 

En nyt sentään niin hullu ole, että vesipumpun korvan varaan jättäisin.

Mainitsin ylempänä jo, että kierretangolla varmaan mennään. 

Komea maalaus lohkossa! Itsellä ei ikävä kyllä ole aikaa vastaavasti taiteilla, kun lähtee tallipaikka alta.

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Taas saatu eteenpäin mukavasti, vaikka tuntuu ettei mikään edisty kun sähköhommat vie pirusti aikaa ja takapakkiakin riittänyt.

Mittariston sähköjä tehdessä, huomasin etten saa mitään signaalia bensatankin johdoista ja pelästyin että mittari, mutta se heräsi henkiin suoralla virralla onneksi.

Ajattelin sitten että olisi vain tankin ja keulan välillä johdot poikki tms, mutta mittasin anturin navoista ja ei mitään lukemia. Sitten bensatankkiin kurkkasin ja anturin varsi ryytynyt ala-asentoon, eikä irronnut kättä pidemmällä (rengasrauta).  🤣

Kojelaudan väsäystä ajattelin kokeilla välissä, kun menee silmät ristiin sähköjen kanssa. Ei tietenkään mennyt tämäkään kuin strömsöössä, kun poratessa ensimmäistä reikää akkuporakone löi kipinää ja kärähti. Tämähän onkin vasta toinen kone joka suli, kun edelliselle kävi samanlailla muutaman käyttökerran jälkeen puoli vuotta sitten sohvaa kasatessa. Ovat ilmeisesti koristekäyttöön tai savukoneeksi tarkoitettu?  🤡

 

 

 

 

IMG_20221226_160127.jpg

  • 1 year later...
Kirjoitettu

Taas tovi vierähtänyt ja tullut kone nostettua nokalta katkenneiden tukiluun pulttien takia, mutta päädyin myös väsäämään kiinnityksen moottoripukkiin ja tekemään koneremontin.

Vaikka kone kävikin suhteellisen nätisti, niin hyvä että tuli avattua.

Oli nimittäin kampiakselin päittäisvälys 1.9mm ja yksi välilaakerin liuska oli tonnisesta koneesta? 😁

Poraus olikin jo .020" ylikoossa, mutta oli syöpymää ja kynnystä reippaasti joten porautin .040" ylikokoon ja männät vaihtui korkeapuristeisiin.

Nokan laakerit meni myös vaihtoon samalla, kun oli naarmuilla kuten kampiakselinkin laakerit.

 

 

 

432686638_7378290758929384_8781787912511456534_n.jpg

432579738_7378294175595709_2677285453964080842_n.jpg

430886552_7378290672262726_6909914393687318812_n.jpg

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Taas saatu hommaa vähän eteenpäin ja haalittua lisää osia koneeseen.

Lohko tuli putsailtua ja maalattua sittenkin kun näyttäisi muuten ihan hassulta uusien kiiltävien osien kanssa.

Kampiakseli tuli sovitettua ja pyörii käsin mutta tahmaisesti uusien poskilaakereiden johdosta. Tiedä sitten pitäisikö vielä purkaa ja hioa liuskien takapuolilta hiukan?

 

448919606_7821336371291485_2964309555805033204_n.jpg

Kirjoitettu

Nyt kampi ja kanget mäntineen saatu paikalleen, mutta lisää ihmetystä tuli uuden jakopää setin kanssa.

Nokan rattaan ajoitusmerkki ensinnäkin väärällä puolella ratasta ja vielä aivan eri kohdassa vanhaan verrattuna.

Raapustin merkin etupuolelle samaan kohtaan ja meinasin lyödä kasaan...  😅

 

Nimetön.jpg

Kirjoitettu

Moi, tarkista nokan ajastus ennekuin laitata kasasaan.

Mun muistikuvan mukaan, kun ykkönen on ylhäällä, niin nokan kiila on  vinosti oikealla ylhäällä.

Miten oot mitannut tuon ajastuksen.

Silleen niinkunsuoraan sanottuna, toi on pielessä!

Nokan rattaassa merkin pitäis olla suurinpiirtein kiilan vastakkaisella puolella ja noi merkit laitat vastakkain. Sit on lähellä.

 

/kimi

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

Moi, tarkista nokan ajastus ennekuin laitata kasasaan.

Mun muistikuvan mukaan, kun ykkönen on ylhäällä, niin nokan kiila on  vinosti oikealla ylhäällä.

Miten oot mitannut tuon ajastuksen.

Silleen niinkunsuoraan sanottuna, toi on pielessä!

Nokan rattaassa merkin pitäis olla suurinpiirtein kiilan vastakkaisella puolella ja noi merkit laitat vastakkain. Sit on lähellä.

 

/kimi

Tiedän että on pielessä ja siksi otinkin kuvan, eli nou hätä.

Oppaan kanssa onneksi tarkistin ja huomasin ettei tuo kiilaura ole kello kahdessa niinkuin pitäisi.

Vähän huono kuva, mutta uudessa rattaassa kiilaura kello kolmessa, ajoitusmerkki neljässä ja vanhassa rattaassa niinkuin pitää.

 

image.thumb.jpeg.1be6a0819e6fd0a5534735b67aecd01c.jpeg

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Kimi kirjoitti:

Moi,

 

Kopioi merkki vanhasta uuteen. Tollen miten sun kuvassa, jossa kiilaura klo 9ssä, niin venat on solmussa, etkä saa edes konetta pyöritettyä.

Joo näin oli ajatus tehdä.

Laitoin viestiä kauppaan josta tilasin ja tuotekuvassakaan ei näy tuota nokan merkkiä.

Toivottavasti ei kovin montaa sarjaa ole painettu tähän tyyliin. 😂

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Merkkasin ajoitusmerkin lähimpään verrattavissa olevaan kohtaan vanhasta ja laskin ajoituksen, niin 116-astetta tuli lukemaksi vaikka pitäisi olla 106".

Laskin että yhden piikin heitto jakopäässä tekisi noin 20-astetta ja tarkemmin kun vertasi vanhaan rattaaseen niin kiilaura on puoli piikkiä väärässä kohtaa ratasta mikä selittää tuon kympin heiton eikä niin isoa offset kiilaa ole saatavilla.

7"- offset kiila löytyy jo, mutta kannattaako jättää kolmea astetta jälkeen?

Nokaksi tulisi nyt MD276 ja löytyisi KC643 minkä saisi vielä annettuihin arvoihin, mutta onkohan olla liian jyrkkä katunokka? 😆

 

 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...