Felix Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Nyt kun näihin Mineihin olen hurahtanut ja nälkä kasvaa syödes ts tiedonjanoisuuteni: On kysyttävä ahtimesta - Miten se kestää pakkasta? - Voiko moottori viottua jos ahdin hajoaa? - Voiko autolla ajella edelleen jos ahdin on hajonnut? - Antaako ahdin ennakkovarootusta että on vaaras hajota? - Mitä ahtimen huolto maksaa ja pitääkö usein huoltaa, entä kokonaan uusi ahdin? R50 ja R53 S mallit kiinnostavat ja juuri tuo R50 eniten... Kiitollinen olen kaikista tiedoista!
Micke Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 - pakkasen kanssa ei ole ongelmia - periaatteessa voi. Jos ahdin hajoaa niin vesipumppu ei pyöri ja lâmmöt nousee - kyllä se pitää ääntä mutta tunnistaako sen jokainen? En osaa sanoa. - BMW mukaan ahdinta ei tarvitse huoltaa mutta joka 100tkm olisi hyvä öljyt vaihtaa. Joku taisi foorumilla kertoa että maksoi siitä huollosta 700€, kannattaa etsiä. En muista saako uusia ahtimia enää, käytettyjä tulee välillä myyntiin. Felix 1
Felix Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Kiitos Micke! 700€!! Voi Jumalan äiti! Voiko noin paljon maksaa? Eli tämähän maksaa enemän kuin jakopään remppa X40 Volvoon. Huh huh! Jos uusia ei saa enää niin sittenhän pitää paalata vanha kaara kert uusia osia ei saisi enää?
karvalakki Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 4 minuuttia sitten, Felix kirjoitti: Kiitos Micke! 700€!! Voi Jumalan äiti! Voiko noin paljon maksaa? Eli tämähän maksaa enemän kuin jakopään remppa X40 Volvoon. Huh huh! Jos uusia ei saa enää niin sittenhän pitää paalata vanha kaara kert uusia osia ei saisi enää? Tuo 700€ on varmaan merkkihuollon hinta. Öljyn vaihto ahtimeen on kyllä ihan normaali kuolevaisen tehtävissä oleva homma. Öljyt maksaa vain 50-60€. Aikaa siinä hommassa kyllä menee tovi, mutta siis tehtävissä. Samalla vaivalla vaihtaa tiivisteet kampiakselin anturiin ja öljytikun juureen, niin vähenee tiputtelukin. Ja vesipumpun olen itse vaihtanut myös, kun sen joutuu kuitenkin irrottamaan. Mutta sekään ei maksa paljon. Eikä noita ahtimia taida juuri hajota, jos ei pääse öljyt loppumaan. Kyseessähän on remmiahdin. Turbot taitavat olla enemmän kulutustavaraa. Ai niin, ja R50:ssä (= Cooper ja One) ei ole koko ahdinta, joten ei huoltoakaan. Vain R53 (= Cooper S) on ahdettu. Felix 1
Felix Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Hei kiitos nyt ymmärrän uutta!! R50 ei siis ole kori! Anteeksi tosiaan tää maalaisuuteni. Eli sitä ahdettua ja ahtamatonta 2005v asti olevaa koria oon katellu. Tuntuu vaa että kallistun ahtimella varustettuun versioon.
karvalakki Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 18 minuuttia sitten, Felix kirjoitti: Hei kiitos nyt ymmärrän uutta!! R50 ei siis ole kori! Anteeksi tosiaan tää maalaisuuteni. Eli sitä ahdettua ja ahtamatonta 2005v asti olevaa koria oon katellu. Tuntuu vaa että kallistun ahtimella varustettuun versioon. Ok. Nämä Rxx koodit on kyllä vähän sekavia. 2001-2006 tehtiin siis seuraavia malleja Mini One (1.4) (R50), joka oli kovakattoinen vapaastihengittävä = ahtamaton, moottorikoodi W10B14A. Tätä taidettiin tehdä vain faceliftiin saakka 2004. Mini One (1.6) (R50), kovakattoinen vapari, W10B16A Mini Cooper (R50), joka oli tehokkaampi versio 1.6 Onesta (115hp). Myös varustelueroja. Kone siis W10B16A. Mini Cooper S (R53), remmiahdettu kovakattoinen versio, 168/170hp. Kone W11B16A. Vaikka korikoodi on eri, niin käytännössä kori on sama kuin R50. Lisäksi oli avokattoinen R52, jota sai kaikilla edellä mainituilla tekniikoilla. Loogista. Ja tietysti jotain "erikoismalleja" kuten JCW ja GP, mutta ei ne kyllä rehellisesti sanoen ihan kamalasti poikkea muista malleista. (Pahoitteluni jos loukkasin jotakuta ) Kaikkiin malleihin tuli facelift keskellä vuotta 2004. Vuonna 2006 tuli sitten seuraava sukupolvi. Moottori muuttui, ja kori muuttui. Hatchbackin koodi oli R56 tekniikasta riippumatta, ja remmiahdin muuttui Cooper S:ssä turboksi.
Micke Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Merkkihuolto ei öljyjä ahtimeen vaihda. Joku foorumilainen kirjoitti että maksoi siitä vähän alle 700€, hurja summa minun mielestä. Olen sen huollon kahteen autoon kaveireden kanssa tehnyt ja ei ole mikään mahdottomuus ja samalla saa paljon muitakin osia vaihdettua, kerran kun auto on purettu. karvalakki and Igor 2
karvalakki Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 3 minuuttia sitten, Micke kirjoitti: Merkkihuolto ei öljyjä ahtimeen vaihda. Joku foorumilainen kirjoitti että maksoi siitä vähän alle 700€, hurja summa minun mielestä. Olen sen huollon kahteen autoon kaveireden kanssa tehnyt ja ei ole mikään mahdottomuus ja samalla saa paljon muitakin osia vaihdettua, kerran kun auto on purettu. Tuota en tiennytkään ettei öljyhuoltoa edes saa merkkiliikkeessä. Paljonhan siihen aikaa menee, olisiko 5-6h, joten nopeastihan siitä iso lasku tulee jos ei tee itse. Kuinka kauan Micke teillä meni aikaa? Itse en osaa sanoa tarkasti, kun tein samalla yhtä jos toista muutakin juttua.
Micke Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Jos tekisi pelkästään sen huollon niin uskoisin sun arvion olevan oikeassa (5-6h). Viimeisessä yksilössä ahdin oli pöydällä 2 tunnin jälkeen mutta siinä tuli muitakin haasteita hoidettua samalla niin aikaa meni huomattavasti enemmän. Katsoin huvikseen na uudesta ahtimesta joutuu nykyään maksamaan yli 3t€, ihan hullua.
Mini1380 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2022 Mulla on kolme ”ajamatonta” Eatonia hyllyssä eikä kaikille taida olla käyttöä itsellä. karvalakki 1
next Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2022 Ja ajettuja "iittoneita" huoltaa muutama paja. Enemmän menee tsekkien suuntaan mutta ne osaa asiansa ja pinnoittaakin uudestaan myös. Jos on se uusin versio käytössä remmistä niin siinä ymmärtääkseni sen vesipumpun rattaiden lisäksi ainoa kuluva osa on toi pinnoitus joka kuluu ajan oloon huonolla tuurilla. Virityskäytössä muussa autossa olen nähnyt miltä näyttää kun pinnoite minin ahtimesta irtoaa mutta eroa ei siinä juurikaan tehoissa ollut kyseisessä tapauksessa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään