pulla Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2022 Terve, hieman apuja ja vinkkejä kaivattaisiin taas. Vikakoodi P1688 on vaivannut viime talvesta asti, viimeksi n. 4-5 vk sitten. Luettiin ja nollattiin huoltamolla 21.3. P0302 vaivasi viimeksi syksyllä. P1688 olen lukenut aikaisemmin ja muutaman kerran nollauksen jälkeen ihan perus OBD:llä ja Torque Pro:lla kun viat ilmestyvät. P1688 vikoina vaihtelevasti mm. huono tyhjäkäynti esim. liikennevaloissa, hitaassa ajossa, tukehtuu tai melkein sammuu, auto tärisee ja pörpöttää välillä kuin vanhempi amerikanrauta, kierrokset voivat olla parkissa n. 650—1050 RPM... Valoja kojelautaan sytyttelee vaihtelevasti tai ei ollenkaan: Moottori, EML ja luistonesto pois päältä. Vinkkejä luin tuolta: https://www.mcff.net/forum/topic/8360-r53-moottorin-vikatila Syinä voisivat olla siis: - Bypass-venttiili rikki - TMAP-anturi rikki - Hihna on kaksi kertaa vaihdettu vian aikana, eli ehkä ei syyllinen? Korjaamolla luettu 21.3.2022 ESI[tronic] 2.0 Bosch Moottorinohjaus EMS 2 P1688 Kaasuläpän valvontapiiri Imuilman massasignaali epälooginen Kiitos.
karvalakki Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Kannattaisi varmaan lukea vikakoodit BMW-vikakoodin lukijalla, ja katsoa millaista diagnoosipolkua se ehdottaa. Esim ISTA/D tai DIS. Igor and ark28 2
Turbo 69 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Eikö sieltä saatu tarkkaa diagnoosia? Veikkaisin kaasuläpän mekaniista vikaa, sinne kertyy öljytöhnää ja aiheuttaa jumitusta. Purkamaan sitä ei oikein ehjänä pysty. Uus/ ehjä läppä systeemi maksaa n.150-650 €. Oli omassa syypää käynti-ongelmiin vuos sitten, vaihdon käytetyn tilalle. Toiminu sen jälkeen ok.
Turbo 69 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Jälkeen päin avasin sen, ei ehjänä oikein menny. Löytyi öljy töhnää ( EGR) aiheuttamaa likaa rattaissa. Eli mekaanista jumetusta, kaasuläpän akselin välistä pääsee öljytöhnää sinne sisään aikaa myötä. Se muuten toimii sähköisesti, mutta mekaaninen jumetus sotkee systeemit.
pulla Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Eikö sieltä saatu tarkkaa diagnoosia? Veikkaisin kaasuläpän mekaniista vikaa, sinne kertyy öljytöhnää ja aiheuttaa jumitusta. Purkamaan sitä ei oikein ehjänä pysty. Uus/ ehjä läppä systeemi maksaa n.150-650 €. Oli omassa syypää käynti-ongelmiin vuos sitten, vaihdon käytetyn tilalle. Toiminu sen jälkeen ok. Kiitoksia molemmille kommenteista. Eli BMW-vikakoodin lukijalla saa paljon tarkemman ja kattavamman paketin mahdollisista vioista? Pitää metsästää Turun alueelta sitten ISTA/D tai DIS laitteen omisistava paja. Sain tuolla korjaamolla käsityksen että heidän laite lukee myös hyvin, ei näköjään riittävän hyvin. Korjaamolla luettu 21.3.2022ESI[tronic] 2.0 BoschMoottorinohjausEMS 2P1688 Kaasuläpän valvontapiiriImuilman massasignaali epälooginen
Turbo 69 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2022 Omassa tapauksessa ei antanu tarkkaa koodia, kun vika ei ollu sillo päällä. Kaasuläppään viittas. Päädyttiin vaihtamaan kaasuläppä ja se oli oikea teko.
Igor Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2022 22 hours ago, Turbo 69 said: Jälkeen päin avasin sen, ei ehjänä oikein menny. Löytyi öljy töhnää ( EGR) aiheuttamaa likaa rattaissa. Eli mekaanista jumetusta, kaasuläpän akselin välistä pääsee öljytöhnää sinne sisään aikaa myötä. Se muuten toimii sähköisesti, mutta mekaaninen jumetus sotkee systeemit. R53:ssa ei ole EGR:ää, mutta huohotus toki tuuppaa sinne kaasuläpän päälle jonkun verran öljyä. Omassa vekottimessa kaasuläpän jumitus ei antanut vikakoodeja ollenkaan, vaan aiheutti koneen sammumisen kun moottorijarrutuksen jälkeen painoi kytkimen pohjaan ja antoi kierrosten tippua. Se siis jumitti kiinni-asentoon.
Turbo 69 Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2022 No, huohotus öljypaskaa kuitenkin suljetussa kierrossa aina kertyy imuputkiin ja kaasuläppään.
pulla Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2022 Jos syylliseksi paljastuu kaasuläppä, onko ehdotuksia laittaako sinne jonkun tietyn merkin virimallin? Jos joskus innostuu piristämään pirssiä lisää. Kaveriksi ajattelin laittaa 1320 Optimum Bypass Valven. Ja kannattaako samalla vaihtaa joitain muita osia noiden lähettyville?
Igor Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2022 Kavs myy avarrettua kaasuläppää, ja sinne voi viritellä myös bemarin vähän isomman kaasuläpän, mutta hyödyt on aika marginaalisia, ellei jopa olemattomia. Omaani laitoin bemarimallin, kun sellaisen käytetyn sai ebaystä toimitettuna alle 30€. Ei näkynyt mitään eroa ahdoissa tai ilmamäärissä entiseen verrattuna. Kaasupolkimen vaste kyllä muuttui melko teräväksi pienillä kierroksilla, mikä ei ole välttämättä toivottu vaikutus. Softalla toki korjattavissa... Tarkoitus olisi vielä testata se isompi kaasuläppä laittamalla tilapäisesti joku tuuninkisuodatin suoraan siihen kaasuläpän jatkoksi, koska se ilmaboksille menevä kumiputki saattaa olla nyt pullonkaulana. Vahvasti kyllä luulen että kaasuläpän ja ahtimen välinen putki on se suurin ahdistaja siinä.
Turbo 69 Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2022 Joo, tosiaan, omaan JCW:en tuli ihan vakio kaasuläppä numeroiden mukaan ja mitään eroa en ole huomannut tehoissa. Omassa on se sport nappi, joka terävöittää kaasun reagointia. Sen kun ottaa pois kesken ajon, niin jännästi kyykkää heti kierrokset alas. Eli, on sillä vaikutusta.
pulla Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2022 Sport nappi varmaan JCW Coupe -12 mallissa? Näissä vanhemmissa mk I malleissa en ole sport nappeja nähnyt. Tai saahan näihinkin erilaisia: Lähtee varmaan kuin hauki rannasta... Igor 1
next Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2022 11 tuntia sitten, pulla kirjoitti: Sport nappi varmaan JCW Coupe -12 mallissa? Näissä vanhemmissa mk I malleissa en ole sport nappeja nähnyt. Tai saahan näihinkin erilaisia: Lähtee varmaan kuin hauki rannasta... Jos verrokiksi ottaa 2016 diesel version jossa kaikki JCW hilut(eipä noita kai ole kuin ulkonäkö jutut) niin ero on aika huikea normaali ja sport asetuksella ainakin.
pulla Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2022 On 5.7.2022 at 09.43, karvalakki kirjoitti: Kannattaisi varmaan lukea vikakoodit BMW-vikakoodin lukijalla, ja katsoa millaista diagnoosipolkua se ehdottaa. Esim ISTA/D tai DIS. Jompikumpi lukija/ohjelma löytyy ainakin Turun lähialueelta: Vikakoodien luku hinnat: Korjaamopalvelu Ahokas Oy, Kaarina, n. 40€ Autokeskus, Raisio, n. 53€ Korjaamolla luettu 21.3.2022 ESI[tronic] 2.0 Bosch Opastusvalojen viat johtuvat varmaan kun halogeenit on korvattu ledeillä.
next Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2022 Tyypillinen BMW sekä mini lista. Ainoa vika joka luultavasti oikea on tosiaan toi kaasuläppä. Nää on tunnettuja noista jännitteen vaihteluista tulevista virheistä. Vein tuon vaimon 2016 vekottimen huoltoon ja sanoin että akku alkaa olla loppu niin sieltä tuli 3kpl A4 verran vikoja ja asentaja sanoi että tyypillistä BMW/Mersu/Mini settiä. Ovat herkkiä akun jännitteelle eli antaa koodeja vaikka vain kyykähtää akku startissa. Omassa ainoa oikea vika oli egr venttiilin jumiminen joka uusittiinkin samalla. Asentaja tiesi tämän ja eipä ole koodeja tullut uusia. Akullakin pääsi vielä vuoden kunnes pakkasilla ilmoitti ettei pysty enää karvalakki 1
Igor Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2022 Joo, omassakin jää luistoneston valo palamaan jos akku pääsee startissa kyykkäämään
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään