Jump to content

Sähköminiin vanteet


Recommended Posts

Kirjoitettu
2 hours ago, Jykkepoika said:

Nythän muuten hokasin että Igor onkin tuttu palstatoveri kissakulmasta vuosien takaa. Taidettu jossain autotapahtumassa tavata ihan livenäkin. Mulla on tallissa edelleen se keväällä 2008 hommattu sininen avo XKRR, neljästoista ajokausi jo menossa. Ei siinäkään mitään järkeä ole mutta mukava sillä on reissuja tehdä varsinkin silloin kun aurinko paistaa ja matkaa on sen verran että Minin range ahdistaa....

Kappas vaan! Se jagge tosiaan vaihtui tällaiseen vähän toisenlaiseen remmiahdettuun brittivalmisteeseen. Sopivasti siinä XJR:ssäkin oli järjettömyyttä, mutta kaipasin sitten kuitenkin vähän ketterämpää kulkinetta. Kiva kuulla että XKRR on edelleen tallessa ja ajossa.

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

No nyt viimein tuli vanteet ja ne on saatu pyöräytettyä alle.

Vanteen speksithän on OZ Ultraleggera Matblack 7.5X17 5X112 et 50, renkaiksi jäi noi tehtaalla alle laitetut Hankookin Ventus S1 evo3:t

Ulkonäön puolesta varmaan 18" olis ollut parempi mutta koska patteri auto ja valmiina 8tkm ajetut kumit niin päädyin 17" kokoon. Pienenä kauneus virheenä vanteiden mukana tulleet pultit ovat kirkkaat, pitää tutkailla löytyskö jostain vastaavat mustina tai ehkä noi olis mahdollaista käsitellä jotenkin mustiksi?

Soviterenkaan näihin joutui laittamaan, mahtuivat hyvin alle eikä ota mistään kiinni. Ensimetrien perusteella, ihan herkästi tuntuu auto kulkevan kun painoa vanteista lähti ihan mukavasti pois. ET lukeman muutoskin on maltillinen, 54 -> 50 

Alkuperäisille Roylette vanteille pyöräytettiin talvikelejä odottamaan Continentalin Viking Contact 7 kitkat koossa 205/45/17. Näitä ei tarvinnu paljon pähkäillä koska ns "merkkirenkaista" nää on ilmeisesti ainoat joita valmistetaan tuossa koossa. Tilaustavaraa oli nämäkin, suomen varastoista ei löytynyt.

Sekin varmistui rengasliikkeessä että nuo Hankookit ei ole runflatit joten motonetin kautta kurvasin ja Osramin kompura+ paikka-aine setti löysi paikkansa tavaratilassa. Ainakin paketin kyljessä lupaavat että Osramin käyttämä paikka aine ei rikkoisi TPMS antureita..

Ultraleggerat alla.jpg

Kirjoitettu

Rengaskauppiaan mukaan ei kuulemma ole.... tietty mitä merkkirenkaalla tarkoitetaan mutta lähinnä näitä pohjoisen rengastesteissä menestyjiä tutkailin ja nokialaisiin olisin päätynyt jos kokoa olis ollut tarjolla

 

Kirjoitettu

No niin, noihan näyttää oikein hyvältä sähkövehkeessäkin.

215/45-17 on ihan käypä koko myös, siinä riitti paremmin valikoimaa ainakin silloin kun vielä itse ajelin Minillä talvella. Ja halvempiakin olivat kuin 205 leveät. Sama pätee myös kesäkumeihin, tai ainakin misukan PS4 oli halvempi 215 leveänä. Toisaalta talvikelille kapeampi saattaa olla parempi, ainakin essonbaari on yleensä vahvasti sitä mieltä.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Vielä palaan tähän, onko kellään talvikokemusta näistä minin "omista" vanteista missä on noita maalaamattomia pintoja?  Kestääkö suomen talvea hapettumatta?

Markkinoillahan on samantyylisiä joita ei suositella talvikäyttöön koska maalamaton alue hapettuuu herkästi.

Vedin nyt noihin suojaksi perinteisen liiton aineet eli autoglymin punainen & kulta, suojaa oman kokemuksen mukaan maalattuja osia riittävästi mutta mites toi maalaamaton alue?

minin talvivanne.jpg

talvivanne.jpg

Kirjoitettu

Ainakin meillä ovat kyllä ihan lakattu. Tietysti sekin osuus hapettuu jos ei pese riittävän usein ja vahaa lyö pintaan jottei rauta tartu niin herkästi.

Ei ole mennyt miksikään ellei aja kanttariin lakkaan kolhua siis.

Kirjoitettu

Mulla kun on pääasiassa ollut Minissä valkoisia vanteita, niin olen koittanut pitää ne valkoisina Autoglymin Wheel Protectorilla. Sitä kun suihkii pesun jälkeen puhtaisiin (ja kuiviin) vanteisiin, niin seuraavan pesun yhteydessä pääsee paljon pienemmällä vaivalla. ArmorAll tekee vastaavaa tuotetta, ja se pysyi omien kokemusten mukaan vähän pidempään vanteessa kiinni, mutta sitä saa nykyään kovin huonosti täältä suomenniemeltä.

Noi molemmat tökötit vaatii vähintään tunnin kuivumisen. Ja mielellään sisätiloissa, koska märkään aineeseen lentävä pöly ja roska on siinä sitten kiinni. Mutta kuivuttuaan hylkii likaa paremmin kuin vahat.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...