mini850 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2021 Tuli hommattua vähän haastetta, eli otsikon mukainen peli, joka on vuodesta -74 huilannut ja lähes koskematon, on tullut pakettiautona eli vararengas ollu kuskin takana, sitte alkuun kysymyksiä, onko pakumalleissa ollu kangasverhoilu niin ovissa, loksuissa kuin koelaudassa, kun oon vaan nähnyt sellaisia joissa se ruskea keinonahka. Etupenkitkin erilaiset kuin mitä oon nähnyt. Miten eksoottisissa paikoissa näihin on valmistenumero meistetty, kun en oo vielä löytänyt? Lämppärin letkut on vedetty aika erikoisella tavalla, kiertävät koko koeladan.
LeeHarvey Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2021 Näissä vanhemmissa on paljon ihan omia juttuja, kun tuotantoa vielä säädettiin. Eli kannattaa ottaa lähtökohdaksi, että kaikki voi olla tehtaalta peräisin. Kannattaa varmaan liittyä siihen 60 Van Registeriin, niin sieltä saa tietoa.
mini850 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2021 OK! Kiitos
koirankoppi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2021 Ymmärtääkseni Vanien verhoilut oli kaikissa alusta saakka ruskeaksi maalattua "matkalaukkupahvia" ja penkit ruskeaa keinonahkaa. Ja verhoilut oli vain kojelaudassa/ovissa. Jos oikeasti ollut jotain muuta, niin minulle uusi tieto
mini850 Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2021 Tuossa on samanlainen verhoilu, kuin mun autossa ( -60 van )
koirankoppi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Ensimmäisissä Vaneissa olikin sitten "arvokkaammat" verhoilut, jos oikein kangasta. Taas kuuli uutta
minorv8 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Piti kaivaa vanha Morriksen service parts list opus (joulukuu 1960, 2nd edition) esiin ja katsoa löytyykö tuosta mitään faktaa. Kirja antaa ainoastaan yhdet vaihtoehdot noille paneeleille. Liitteessä varaosanumerot, items 7, 8 ja 18. Jos jolla kulla on uudempi luettelo niin voisi verrata vaihtuuko varaosanumerot jossain vaiheessa. Nämä numerot ovat korinumerosta 101 alkaen (commencing (B) 101) eli ihan alusta.
LeeHarvey Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Kannattaa ottaa varoen irti. Eiköhän niistä selviä onko itse tehdyt vai teollisesti valmistetut. Molemmissa tapauksissa ne on kuitenkin oleellinen osa tuota yksilöä ja siten perusteltavissa museomiehille. Itse pitäisin nuo kaikissa tilanteissa.
mini850 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Juu, kyllä on tarkoitus koittaa kaikki säilyttää, olen varovasti irroitellut, tuntuu olevan liima niin haurasta jo , että irtoaa ihan mukavasti, penkitkin olis aika mukavasti korjattavissa, mutta on keinonahka tullut niin kovaksi, etteivät varmaan kestä enää korjaamista saatikka istumista, pistin akun kiinni ja koitin startata ja siinähän se pyöri kone kuin ei olis seissyt vajaata 50-vuotta, toki ensin vilkaisin öljyn,
hartsa112 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Mulla vähän sama noiden sisustan osien kanssa tuossa -61. Millainen kattoverhoilu pitäisi mahdollisesti olla
mini850 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Siinä etupäässä ihan sedanin-kattoverhoilu, takapään katto on tehty kotimaisin ottein, mulla oli -62 kangas ja tässä taas on jotain reijällistä "pekamoa" mitä monessa vanhoissa autoissa on ( puu-listat sivuilla joihin kiinnitetty kattokaaret jotka pitävät verhoilun tiukkana)
Turbo 69 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Ilmeisesti samalla systeemillä, kuin Duetti Volvoissa oon nähny.
hartsa112 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 46 minuuttia sitten, mini850 kirjoitti: Siinä etupäässä ihan sedanin-kattoverhoilu, takapään katto on tehty kotimaisin ottein, mulla oli -62 kangas ja tässä taas on jotain reijällistä "pekamoa" mitä monessa vanhoissa autoissa on ( puu-listat sivuilla joihin kiinnitetty kattokaaret jotka pitävät verhoilun tiukkana) No jtn erikoisia puulistoja löytyikin. Eli onko takapään katto sitten paljas alkujaan
mini850 Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Eiköhän, pelkkää peltiä niin katto kuin kyljetkin, ainakin aito pakettiauto, jossa varapyörä kuskin penkin takana ja ilman niitä "sivutaskuja", korjatkaa jos oon väärässä
LeeHarvey Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Kaikki Vanit on ollut verhoilultaan vain etuosasta verhoiltu. Kattoverhoilu ja kumimatot B-pilareista eteenpäin. Ovissa pahvit ja mittariston vieressä pahvit. B-pilareista taaksepäin ei ollut kuin pahvit takavalojen suojana. Riippumatta pohjapellistä.
imperial Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2021 Kyllä sieltä kankaiden alta löytyy ruskea "Tan Brown" ns matkalaukkupahvi. Mitään muuta materiaalia ei tuotannon alusta lähtien käytetty. Värilisäyksenä tuli myöhemmin siniharmaa ja vielä musta hyvin myöhään jossain vaiheessa. Alkuperäisen varaosakirjan 3rd editionin mukaan mikään ei muuttunut vuoteen 1962 mennessä. Tästä vararenkaan sijoituksesta etupenkin taakse senverran. että muuta paikkaa ei siis ole koska ensimmäiset Vanit olivat "steel load floor" mallisia ja myöhemmät Suomeen tuodut olivat sitten melkein poikkeuksetta jo Export UK Special-malleja joiden valmistus alkoi hieman myöhemmin. Niissä vararengas oli vanerilevyn alla taaempana. Siksi pääosin Suomeen tuodut voitiin rekisteröidä myöhemmin henkilöautoiksi vain takapenkki asentamalla ja takakyljet sivulaseja varten puhkaisemalla koska kaikki kiinnitykset selkänojaa varten olivat jo valmiina. Takapenkin ja selkänojan saattoi valmistaa myös itse jos ei tehdastekoista halunnut ostaa. En väitä etteikö myös näihin pitkällä takalattialla olleisiin varhaisempiin malleihin voinut takapenkkiä laittaa, mutta aika erikoisen näköisiä viritelmiä niistäkin nähtiin. Ei siellä takana pystynyt kukaan istumaan. No, tämä kappale oli ehkä itsestäänselvyys. Laita lisää kuvia vaikkapa YV:nä niin vastailen. koirankoppi 1
koirankoppi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2021 Imperialilta tuli luotettavaa Faktaa Näin asiat varmasti ovat Hän on ollut kyseisiä autoja myyvässä firmassa töissä
mini850 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2021 Uskon kyllä, mietitytti vaan tuo verhoilu, kun tuli netissä vastaan samanikäinen auto ja samanlaisella kankaalla, sattumaa vaan
inno75 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2021 Englannista sai jokin aika takaperin vielä ovi/kojelauta/mittariston verhoiluja mustana. Maalasin ne alkuperäisen värisiksi. Vanha pahvi kun saa vettä se ei tahdo istua enää nätisti. Monenmoista tulee vielä eteesi, ainakin mulla kun entisöin 62 umpi Morris Mini Vanin.
koirankoppi Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 31. Toukokuuta, 2021 Luhtasaarelta ostin omaani 90 luvulla uudet alkup. pahvit oviin/kojelautaan, alkup. paketeissa Mutta ne on "menneen talven lumia"
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään