Jump to content

Hydrolasticin venttiili, minkälainen "sielu"?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Sanokaas viisaammat että onko hydrolasticin venttiili sisus (sielu)normaali neulaventtiili? Pitäs laittaa paineet päälle ja samalla meinasin vaihtaa sielut mutta en pääse asiaa tarkistamaan etukäteen.

Mikä on pituus? Käykö suoraan jos käyn esim. Motonetista setin Tubeless venttiileitä ja otan niistä sisuskalut?

Kirjoitettu

Jep, ihan normiventtiili.

Kirjoitettu (muokattu)

Ainakin 20v sitten tuo lyhyt rengasventtiili toimi, kun kadotin yhden jousi rempassa. Ei vuotanu.

Eikös se ole Dunlopin keksimä systeemi, miks se ois vaihtanu venttiiliä?

Muokattu: , käyttäjä: Turbo 69
Kirjoitettu

Kävin noita lyhyitä tänään ostamassa. Huomenna tarkoitus laittaa aineet sisään ja paineet päälle. Sormet ristiin että ei mistään vuoda kun ovat olleet tyhjillään hyvän tovin 😓

Kirjoitettu

Täältä löytyy 3 ehjää hydro elementtiä jos joku pettää. Olivat ainakin viime syksynä ehjiä. Vm-67 minissä olleet. 

Kirjoitettu
30 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Täältä löytyy 3 ehjää hydro elementtiä jos joku pettää. Olivat ainakin viime syksynä ehjiä. Vm-67 minissä olleet. 

Hyvä tietää👍Ei vaan jaksais millään ruveta purkamaan ja kelkkoja pois pudottamaan kun vihdoin ois tilanne että alkais kasaaminen 😁

Kirjoitettu

Nää on tosin pirun räkäsiä päältäpäin, postikulujen hinnalla saa. Toivottavasti et tarvii..👍👍

Kirjoitettu

Ne sitten mahtuvat pois ilman kelkan pudotusta...

Kirjoitettu

Luulis, että letkut/ putket yleisimmin prakaa ei itse elementti ..tiiä häntä?

Mulla ei ole ollut kun yks tai kaksi hydrolastic Miniä molemmissa toimi, mutta se oli kauan sitten..

Kirjoitettu

Yli 25v sitten meni "rotta" ministä toinen etupussi silleen, että ei yhtään nestettä tullu ulos, mutta kulma nyökähti alas. Sisäinen vuoto, vaihdoin sen jälkeen kumit tilalle.👌. Nykyisessä rautaa.🤟

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Ne sitten mahtuvat pois ilman kelkan pudotusta...

No tämähän on hyvä uutinen. Varmaan olisi järkevä vaihtaa systeemi kuivaan mutta koitetaan nyt tärryttää originaaleilla niin pitkään kun toimii 😁

Kirjoitettu

No se venttiili oli sit se pitkä 😂 en tiedä voiko tilalle kiertää lyhyen. Pitää ensi viikolla koittaa löytää pitkät jostain. 
 

Minisparesin muoviputket aika mielenkiintoiset koittaa oikoa paikoilleen. Pituutta myös extraa varmaan 50cm kun eivät kierrä takakelkan ympäri. Pitää niputtaa lenkille takaluukun lattian alle. 
 

Pitää keksiä myös muutamaan kohtaan myös pehmuketta putken ympärille. Pätkä kumiletkua muoviputken ympärille voisi toimia. 

Kirjoitettu
11 minuuttia sitten, MikaJ kirjoitti:

Jos ei löydy pitkää venttiiliä niin mulla on tossa vielä työpöydällä pari kun just vaihdoin museomopoon uudet sisäkumit. Pistä YV:llä osoite niin kirjeenä perille jos et Turusta hae.

Kiitos tiedosta👍 Aattelin soittaa IKHlle ja kysästä, niillä saattaa olla kun muistelen että traktoreissa ja muissa isommissa koneissa on tuo pitkä venttiili. 
 

Motonet ja muut vastaavat jo käyty läpi. 

Kirjoitettu

Laitetaas vielä pieni päivitys asiaan:

MikaJ toimitti venttiilit, iso kiitos hänelle 👍 Nesteet sain sisään ja paineet päälle, vuotoja ei ilmennyt. Pikkuisen jäi paineet vajaaksi kun nestettä menikin enemmän kuin olin varannut (2l) ja en uskaltanut ihan kaikkea pumpata ettei hornase lopussa ilmaa mukaan. Ensi kerralla lisää nestettä & painetta ja sitten jatkuu kasaaminen muilta osin.

 

 

Kirjoitettu

Anteeksi, että laitoin virheellistä tietoa. Pitää laittaa muistiin, että noihin pitkiin venttiileihin törmätessä, pitää ottaa talteen.😔.

Nestettä tekivät itekin aikoinaan suhteella: 3 osaa glykoli, 2 osaa vettä ja 1 osa paine-ilmajarrujen jäänesto.

Kirjoitettu
24 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Anteeksi, että laitoin virheellistä tietoa. Pitää laittaa muistiin, että noihin pitkiin venttiileihin törmätessä, pitää ottaa talteen.😔.

Nestettä tekivät itekin aikoinaan suhteella: 3 osaa glykoli, 2 osaa vettä ja 1 osa paine-ilmajarrujen jäänesto.

No tässä ei onneksi mennyt montaa kymmentä senttiä hukkaan, kun pari lyhyttä venttiiliä ostin 😁

Minä tein nesteet mikstuuralla: 50% jäähdytinnestettä ja 50% paineilmajarrujen jäänestoa

Kirjoitettu

Toimii se varmaan tuollakin, ennen kai oli nuo nesteet kalliimpia...vedellä jatkettiin.. mikä lie syy?

Sen verran oli aikoinaan "varmaa" tietoa, että sinne pitää laittaa jarrunestettä, se ehkä monet hydron pussit sitten tuhosikin, keräsi vettä ja talvella jäätyivät paskaksi.

Kirjoitettu

On aikaisemminkin näistä nesteistä ollu puhetta? Mitäs se Citroen käytti omissa systeemeissä?

Kirjoitettu

Mikäkin koitin kaivella täältä foorumilta, muistan että joku huikkasi tuon 50/50 reseptin. Ulkomaan foorumeilla oli vaihtelevaa tuo määrä, mutta samat ainesosat. Jarrunesteestä oli mainintoja ettei tosiaan kannata laittaa.

Kirjoitettu

Miun tuo seos tieto perustuu entisen minimiehen, nykyinen 'magneetto mies' tietoihin. Harrasti ennen Minejä ja heillä oli korjaamolla tuo minin jousiin tarkoitettu pumppu. Häneltä saatu tieto ja siihen olen aina luottanu.

Kirjoitettu

Tietosi varmasti pitää kutinsa. Tuossa minun käyttämässä on vain glykolia jonkin verran enemmän, ei se kuitenkaan 100% ole, on vettäkin vähän mukana. Kai se tärkein on ruosteenesto ja jäätymisenesto.

Kirjoitettu

Okei, vettäkin siinä kannattaa vähän käyttää. Virallinen  neste on vara-osa numerolla BMC 97H 2801. Vieläköhän jostain löytyis? 😀.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...