minapamina Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2021 Alkoi kuukausi sitten kuulua pärinää vaikka ja mistä, vein suosiolla pakoputkiliikkeeseen korjattavaksi. Katista eteenpäin joutu vaihtamaan uusiin putkiin ja walkerin pönttöihin, molemmissa takapöntöissä oli reiät. Hintaa kohtuulliset 600e. Sillä lähti takapörinät, mutta edestä kuuluu vielä selvää pörinää, jos yhtään antaa kaasua. Onko jotain yleisesti hyväksi todettuja järkihintaisia pakosarjoja R53 miniin, vai vienkö suosilla korjattavaksi liikkeeseen? Itsellä ei ole vehkeitä hitsailuihin, enkä viitsi paskaa saumaa tehdä, joten nämä hommat jätän mieluusti osaaville. Teoriassa toki jos pakosarja on oikeasti bolt on, sen saisin varmaan itsekkin kiinni ilman hitsailuja. Tarkoitus laittaa pienempää ahdinpyörää jne koneeseen, eli pitäisi olla suorituskykyinen myös isommalla teholla. Hyvänkuulosesta pakosarjasta plussaa, mutta en ala maksamaan pelkästä äänestä preemiumia - eli suorituskyky ja hinta edellä.
Igor Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Ehkä ensimmäisenä kannattaa tsekata mistä se pörinä sieltä pakosarjasta tulee. Ettei vuoda esim. pakosarjan tiivisteestä. Viripakosarjoista Milltek on varmaan sieltä edullisemmasta päästä, siis sellaisista joita uskaltaisi suositella. Se ei ole mahdottomasti avarampi kuin vakio, mutta jonkun verran kuitenkin. Veikkaan että äänetkin on varsin siedettävät. Janspeed tuntuu olevan suosittu, eikä taatusti ahdista isommillakaan tehoilla. Superspint olis varmaan sieltä parhaasta päästä, mutta hinta on sen mukainen. Itselläni on Supersprintin halpiskopio OBX, mutta sitä en voi ihan varauksetta suositella, kun laipan pultinreiät oli vähän sinne päin, ja putkien hitsisaumat tuli niihin pultinreikiin asti... mutta kyllä se lopulta paikalleen meni. Useimmat viripakosarjat myydään ilman kattia, ja tarvikekatin sijaan suosittelisin käyttämään alkuperäistä kattia. Se kyllä vaatii rälläköintiä ja hitsaamista, mutta kestää todennäköisesti pidempään kuin tarvikekatit. Ja tulee halvemmaksi. Ebaystä löytyy toki kaikenlaisia halpoja "sporttikatalysaattorilla" varustettuja pakosarjoja, mutta niiden kattien kestävyys on vähän mitä sattuu, eikä pakosarjan istuvuudesta muutenkaan voi mennä takuuseen.
minapamina Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Ok, hyvää tietoa, tuntui olevan netti lähinnä täynnä 4-2-1 vs. 4-1 väittelyä, oman pakosarjan kehumista ja muiden dissaamista. Joku 300-400e ei sinäänsä ole paha hinta, mutta katalysaattorin kanssa mennäänkin jo lähemmäs tonnia, mikä ei enää ole sellainen "mihin voi antaa rahat" hinta. Pitänee tuota tutkia lisää kunhan saa johonkin pukkien päälle ajettua. Miten iso homma nykyisen (vanhan, oletettavasti oem) katin hitsaaminen on esim. tuon milltekin pakosarjan jatkeeksi? Eli kannattaako lähteä siihen vai suosiolla hommata uusi? Auto kuitenkin lähes päivittäin käytössä, eli ei viiti mitään 1000km kiinaihmettä laittaa suorittamaan katin virkaa. Postitteluksihan tuo lähes pakosarjan tilaaminen pakosta menee, ei noita oikein tunnu olevan kun jenkeissä/briteissä. E: Suomesta tälläisiä: https://www.futurez.fi/product/75320-megan-pakosarja-mini-cooper-s-02 http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=36894&cid=2899&path=0,888,967,1165,2899&lang= https://www.completos.fi/fi/tuote/pakoputkistot/pakosarjat/52.0006.00/pakosarja-mini-r53-cooper-s-1-6-i-120kw-125kw-2002-102006-ragazzon
Igor Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 OBX:n mukana tuli tuommoinen laipalla varustettu pätkä, johon irti leikattu orkkiskatti hitsattiin kiinni, ja sitten pultattiin siihen pakosarjan perään: https://live.staticflickr.com/4672/25581420537_475f4700f6_z.jpg Minäkin kyllä jätän hitsaushommat suosiolla niille jotka sen osaa, itse hoidin vain pulttien pyörittämisen. Ensin pistettiin uusi pakosarja paikalleen, niin sai otettua tarvittavat mitat leikkaa/liimaa -operaatiota varten. Milltekin tapauksessa pitänee hommata erikseen se laippa, johon katti sitten hitsataan kiinni. Muuten olettaisin että menee samaan tyyliin. Jos ostaa pakosarjan jostain mineihin erikoistuneesta pajasta (esim. 1320 / Orranje / Lohen), niin ne kyllä osaa kertoa mikäli toi ei jostain syystä onnistu.
minapamina Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Joo, lähinnä koitan minimoida hintaa, Milltek varmaan se vaihtoehto jos joutuu EUn ulkopuolelta tilaamaan. Mutta hyvä tietää että suht helppo homma sellaiselle, joka osaa hitsata. Noi pari suomipakosarjaa vissiin kiinakamaa, Megan(kuvassa näyttäisi olevan joku katti, mutta ruskin tuohon hintaan) ja joku toinen? Toki yksi vähän kalliimpi. E: https://turboworks.pl/product-eng-75605-Exhaust-manifold-Mini-Cooper-02-06-R53-1-6L.html Tuossa vissiin tuo halvempi puolalainen tekele megan racingin lisäksi.
Mini1380 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2021 Ton pitäisi oikeesti olla hyvä: https://orranje.co.uk/shop-by-car/bmw-mini/mini-generation-1/gen1-exhaust/scorpion-r53-r52-r50-exhaust-manifold-sports-cat Hyvää ja halpaa harvoin saa..... minapamina 1
Igor Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 2021 14 hours ago, Mini1380 said: Ton pitäisi oikeesti olla hyvä: https://orranje.co.uk/shop-by-car/bmw-mini/mini-generation-1/gen1-exhaust/scorpion-r53-r52-r50-exhaust-manifold-sports-cat Hyvää ja halpaa harvoin saa..... Ja Orranje tuskin möisi noita jos katti olisi käsiin lahoavaa mallia. Sen verran kyllä luotan tohon kauppiaaseen, tuntee R53:t. Kun tein tonne tilausta tässä brexitin jälkeen, niin Orranje luonnollisesti vähensi ostoksen hinnasta sikäläisen VAT:n (muistaakseni 20%), koska ei olla enää samaa arvonlisävero-/tullialuetta. Ja paketti tuli jostain syystä perille ilman että sitä tarvi tullata. Noista halpiksista en tosiaan osaa sanoa. Eniten niissä huolettaa se miten ne istuu paikalleen. Sitä vitutusta, kun ruuvaat vanhaa rikkinäistä osaa takaisin paikalleen epäonnistuneen sovituksen jälkeen, ei soisi pahimmalle vihamiehellekään.. minapamina 1
Micke Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 31. Maaliskuuta, 2021 Omassa on Janspeedin 4-1 kiinni ja siihen laitettu vakio katti. Sopivuus oli ihan hyvä. Ilman kattia äänet yli 4krpm on yllättäen kovat, ehkä Igor muistaa miltä se kuulosti Tampereen tunneleissa Oman ostin käytettynä ja tältä se näytti pienen kunnostuksen jälkeen karvalakki, minapamina and Igor 3
Igor Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2021 Toi OBX osaa kyllä meluta, kun sille antaa happea, mutta Micken Janspeed ilman kattia oli kyllä melko next level... en kuullut siellä rantatunnelissa omaa autoa ollenkaan kun Micke painoi perässä kaasua. Micke 1
minapamina Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2021 Lähti toi Scorpion tilaukseen, 570£ postitettuna ilman veroja/tulleja, eli ne saattaa Suomen päässä tulla päälle. Kalliiks tulee tää auto Vissiin huhtikuun puolväli arvio saatavuudelle, eli siitä sit Suomeen varmaan viikko. Vajaa kuukaus pitää sit vissiin päristellä vuotavalla pakosarjalla. Igor and Micke 2
Kirurgi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2021 Mä sain just '05 ässän tuolla Scorpionin pakosarjalla ja katilla katsastettua . Nappasin pohjasta sen metallilapun pois jossa luki for motorsport only tms. Loppuosa Milltekkiä. Viime ratapäivillä katkes siitä ekan katin juuresta mistä ne usein kai katkee. Nyt on jäykemmät moottorin kiinnityksetkin jos ei eläis niin paljon enää. Putken pörinät alko jo vähän muistuttaa laukauksia tuolla. Igor 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään