AriJ Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Kiitos ryhmään pääsystä. Saisinko neuvoja teiltä kokeneemmilta. Mini Cooper (ONE) CVT-02 ongelmia automaattivaihteiston kanssa. Kylmänä laittaessa D päälle "rykäsee" voimakkaasti (P vaikuttaa normaalilta). Välillä sytyttänyt moottori- ja EML valot, mutta katoavat nopeasti liikkeelle lähtiessä. Hetken ajettua D toimii paremmin, mutta vaikuttaa kuin "vapaa" puuttuisi ja D puree heti kiinni. Vikakoodit luettu laitteella Launch x-431. Koodeja löytyi: ECM2 (engine control module 2-DME2) 1 ongelma 1.1144 DME: Oxygen sensor (bank 1, after catalytic converter)- input low IC (instrument cluster-instr) 4 ongelmaa 10 Kombi: Tank sensor 1, 11 Kombi: Tank sensor 2 67 Kombi: Can bus, no messege 1 from kom2 51 Kombi: Fault in transmission management Osa koodeista varmaankin jotka ei vaikuta laatikkoon... Mikä vika laatikossa? mitä pitäisi tehdä/ mitä osia pitäisi vaihtaa? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.
karvalakki Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Tässä kun odotellaan kokeneempien näkymyksiä, niin pari kommenttia: - vikakoodit kannattaisi lukea BMW/Mini laitteella, koska ne kykenevät aina antamaan huomattavasti lisätietoa ja jopa diagnoosiohjeet. Esimerkiksi ISTA/D löytyy monelta harrastajalta. INPAkin on hyvä, vaikkei annakaan diagnoosia (sitä varten INPAn pariksi on DIS-softa) - noiden koodien pohjalta vaikuttaisi, että jälkimmäinen lambda-anturi piiputtaa ja ilmeisesti yhteys tankki-antureihin pätkii. Toimiiko bensamittari? Jos ei toimi, niin vika voisi olla esim tankin sisällä olevissa liittimissä, joihin on helppo pääsyn takapenkin alta. Jos bensamittari toimii, niin INPAlla/ISTAlla voisi tehdä myös mittaristotestin; jos kaikki mittarit tuntuvat toimivan, myös mahdollinen ajotietokone, niin noista tankkianturikoodeista ei kai kannata kamalasti välittää. - noista koodeista 67 ja 51 en nyt juuri osaa mitään sanoa. 51 puhuu laatikon ohjauksen toimimattomuudesta, ja veikkaisin että ISTAlla saisi tuosta lisää kättäpidempää. Can bus ongelma voi liittyä asiaan tai olla jotain muuta. Ehkä kokeneemmat osaa sanoa näistä enemmän.
AriJ Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Kiitos vastauksesta. Benamittari toimii niin kuin kaikki muutkin mittarit, lukuunottamatta kierroslukumittarin alaosassa olevaa ulkolämpömittaria (vain omituinen söherö lämpömittarinäytön oikessa kulmassa). Koodit 67 ja 51 itselläkin mysteeri... vois olettaa, et ne paljastas jotain CVT toiminta häiriötä???... en tiedä voisko lambda-anturi vika tehdä tota ko. vikaa joka ilmenee D vaihteen "rykäsynä".
karvalakki Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Miten se rykäisy ilmenee D:lle vauhdettaessa? Notkahtaako kierrokset vai yrittääkö auto liikkeelle vaihteen kytkeytyessä? Joka tapauksessa, en usko että lambda-anturi aiheuttaa rykäisyä. Lambda- ohjaus ei taida edes olla käytössä aivan kylmällä koneella, ja siksi toisekseen, jos koodi on oikein ja tulee jälkimmäisestä lambdasta, niin sitä ei edes kaiketi käytetä moottorin ohjaukseen, ainoastaan päästöjen valvontaan.
AriJ Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2021 Mielestäni kierrokset ainoastaan laskee hieman koska auto pyrkii liikkeelle. Eli ilmeisesti D kytkeytyy päälle välittömästi. Puuttuu "viive" joka on P vaihteella.
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2021 Tuosta tankkianturien koodeista, se tankin ilmaventtiili ei anna hajotessaan mitään koodia. Särkee sitten just samalla nuo pinnan anturit ja pahimmassa tapauksessa pumpun. Tankki menee lyttyyn, tarkkaile korkkia avatessa, onko alipainetta. Ihan vaan pikku vinkki.
AriJ Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2021 Kiitti vinkistä Turbo 69. Täytyypä tarkkailla.
holkki Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2021 Taitaa tank air valve hajotessaan mahdollistaa myös ahtojen pääsyn tankkiin....joskus itsellä oli sellainen vaiva...taitaa ohjaus toimia siten, että imusarjan ollessa alipaineinen venttiili auki, tankin höyryt poltetaan moottorissa ja ahtojen nousessa imusarja paineinen, venttiili kiinni ettei ahdot karkaa tankkiin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään