Turbodiesel Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Tanko vaihtajan kiinnityskorvake on puoliksi revennyt irti perän kotelosta. Tämänkin voisi fixata viimein pois vikalistalta. Onko kokemuksia miten onnistuu minin aluvalun hitsaus? Tiedustelin asiaa eräältä ammatti hitsarilta ja hän ei ainkaan ihan into pinkeänä ollut hyppäämässä hommaan. Totesi että ei halua ainakaan paikalla ollessaan kokeilla ja ei varmaan onnistuisikaan. Olisikohan järkevintä hommata jostain irtaallaan tuo kotelo ja irroittaa siitä korvake ja hitsata nykyiseen? Saisi ainakin hitsattavat materiaalit täsmäämään keskenään. Korvake siis hajonnut jollain edellisellä omistajalla ja minulla ei ole irronnutta osiota. Hitsari pelotteli kuitenkin hieman eräällä tapauksella missä ei ollut saanut millään tehtyä vahvaa liitosta valuun vaikka kaikki vaikutti olevan kunnossa. Kuva ainoastaan selventämässä asiaa, ei ole omasta rikkinäisestä.
minorv8 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Alumiinivalujen hitsaus on vähän arpapeliä, jotkut todella helppoja ja sitten taas jotkut tosi pirullisia. Valu imee itseensä kaikenlaista sontsaa joka sitten hitsatessa tursuaa sieltä ulos. Itsellä on ollut hyviä kokemuksia Roverin V8 lohkon hitsauksesta ja huonoja kokemuksia yhden uuden imusarjan hitsauksesta. Ja kaikkea siltä väliltä. Hitsaushommat olen tehnyt tigillä. Tuossa voi olla jonkinlaisia onnistumisen mahdollisuuksia koska korvakkeeseen ei kuitenkaan kohdistu ihan älyttömiä kuormia. Saattaa korjattuna jopa kestää. Sinänsä mielenkiintoista olis tietää mikä tuon on ylipäätänsä murtanut. Ja juu, ennen kuin edes kysyt niin en ole kiinnostunut korjauksesta :-)
Turbodiesel Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Kyllähän tämä rikkinäisenäkin käytön varmaan kestäisi, mutta aiheuttaa "väljyyttä" ja tuskin ainakaan parantaa kepin toimintaa. Tarvitseeko vetareita irroittaa, kun kopan irroittaa? Taitaa mennä koppa halki juuri siltä kohtaa. Laippojen tiivisteethän siinä tietysti ainakin hajoaa... minorva8 taisikin jossain ketjussa mainita, että kopat ei ole välttämättä keskenään vaihtokelpoisia.
Turbodiesel Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 18 minuuttia sitten, minorv8 kirjoitti: Sinänsä mielenkiintoista olis tietää mikä tuon on ylipäätänsä murtanut. Ei, en halua tietää, että missä yhteydessä tämä on murtunut, tieto lisää tuskaa Varmaan johonkin katukivetykseen viistosti vaihtaja napannyt kiinni..?
minorv8 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Jep. Vetarit ja perän posket irti. Veikkaan että paikallaan et saa tuota perän koppaa irti, vaatii sen verran tilaa taaksepäin.
Turbodiesel Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2020 Niinpä tietysti... Jos ottaa koko myllyn ylös, niin eipä tuota koppaa enää sitten tarvitsekaan irroittaa. Saapi laittaa yv:tä jos jollain nurkissa ylimääräisenä perän kotelo. Kiitoksia minorv8:lle vastauksista.
koirankoppi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Mulla lohkesi joskus öljyproppua avatessa koko nurkka öljypohjasta. Pistettiin kaverin kanssa Mini Trailerille oikea etunurkka vähän ylhäällä ja putsasin jarrukliinerillä niin hyvin kuin pystyi Vietiin Tampereella yhdelle alumiinihitsaus pajalle ja kaveri hitsasi palan hyvin vakuuttavan näköisesti paikalleen auton alla. Kehui hyvin hitsattavaksi materiaaliksi Uusi kierre ja teräsholkki missä öljyproppu. Korjaus on toiminut näihin päiviin saakka ja kestänyt useat öljynvaihdot, eikä mitään "hikoilua" ole ollut havaittavissa
Mini1380 Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Itse joskus hitasuttanut Minin vaihteistonkuoret ja hyvin onnistui ammattilaiselta, eikä häntä edes jännittänyt.
Turbodiesel Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Ahdas paikkahan tuo on hitsailla, ja ei ole nosturiakaan käytössä. Pitää nyt kesä ajella ja nostaa moottori pois syksyllä. Tiedä vaikka siihen mennessä löytyisi jo muutakin korjattavaa. Miulla on vähän pahana tapana onnistua venyttämään päivän remontit kuukauden mittaisiksi, niin parempi kun ei ihan vielä lähde tähän.
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Jos se korvake repee kokonaan, jääpi ajelut vähille.
Turbodiesel Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2020 47 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Jos se korvake repee kokonaan, jääpi ajelut vähille. Eipäs aleta pelottelemaan
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2020 Meinaan vaan, että ei löydy enää vaihteita.
Kimi Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2020 Moi, Et sä mitään uutta peräkoppaa tarvii. Täyttöhitsaa tuon ja poraa siihen oikeankokoisen reijän. Toi puolikas mikä siinä on jäljellä riittä kyllä jos ei ole murtunut. Ei siihen isoja voimia kohdistu. Korvake menee rikki kun vaihtaa siinä olevan kumipuslan lyömällä eikä vetämällä. Sille yläkepille voi kyllä väliaikaisesti tehdä perän pultteihin peltisen lisäkiinnityksen jos haluaa. /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään