Larry Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 Lattian hitsuu menossa ja putket & letkut purettu alta pois niin tuli mieleen että jos laitan uudet linjat lattialle auton sisäpuolelle niin ei tarvitse auto alla ryömiä. Bensa, jarru, sähkö ja hydro. Onko puolesta tai vastaan kommentteja ja kokemuksia? Saako bensalinjan laittaa ylipäätään sisäpuolelle? Voiko bensalinjan laittaa ihan perus kupariputkella? L
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 On kokemusta. Oma viritys kahdessa autossa, jarruputket sisäkautta. Ei ainakaan mene putket rikki maakosketuksissa. Kannattaa liitokset tehdä järkeviin kohtiin ja putkien kiinnitys kunnolla. Myös bensalinjat molemmissa sisäkautta, sama syy. Omat putket hapokkaasta. Liitokset pitää sit olla tosi hyvät, vuoto bensaputkissa ilmenee "jäätävänä" hajuna. Ei ne kiellettyjä ole. Hydro linjoista ei kokemusta.
Purtsi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 Itsellä menee sisällä ptfe-linjoissa bensat ja jarrunesteet. Ei ne ainakaan kovin huomaamattomat ole ja tiukkoja mutkia ei niillä tehdä. Toki onnistuu liittimillä.
tailke Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 2020 Omaan projektiini putket ja sähkö alle. Vain hanttimiehen jalkatilassa olevalle tehostajalle tulee putket rintapellin läpi erillisen läpivienti "liittimen" kautta. Jos kelkat on paikallaan putkien veto alle voi olla haastavaa ainakin alkuperäisten vetojen paikalle.
Larry Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 2020 Sisälle ajattelin juuri sillä ettei pohjaosuma laita putkia ruttuun ja pohjan kuntoa helpompi seurata kun ei ylimääräisiä piiloja ruosteelle ja lialle. Ja tosiaan kelkat on paikoillaan. Kuparista ajattelin vetää sisälle jarrulinjan (1piiri) ja bensalinjan( + sähkökaapeli). Kuparista sillä että helpompi muotoilla pitkin pintoja ja saa bensan yhdellä putkella päästä päähän eli kajuuttaan ei tule liitäntöjä. Hydrolle tulee nylonputket mutta niiden taipuvuus ei varmaan kovin hyvä, jos ne pitää laittaakin alle niin melkein samalla vaivalla menee muutkin putket. Hydoputkessa ei kyllä isompia mutkia ole.
minorv8 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Kupariputken käytöstä löytyy sitten huolella tarinaa, moni sanoo ettei saa käyttää koska voi värinöistä muokkauslujittua ja murtua. Mulla on ollut ihan vesijohtokamaa käytössä eikä ole vielä hajonnut. Jarruputkiksi siihen tarkoitettua kamaa.
Kimi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Moi, Xx miljoonaa miniä valmistettu, eikä ihan hirveää ruuhkaa ole huoltamoissa ollut putkien ja kaapeleiden katkeamisista mistään syystä. Laita ne sinne ulkopuolelle,niin ei tule höyrymyrkytyksiä sun muita ongelmia joita tämän foorumin asiantuntijat jättänyt huomioimatta. Tää putkiongelma on nyt ihan teidän omien korvien välissä eikä autoissa /kimi
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Se virallinen jarruputkihan ei ole pelkkää kuparia,vaan seos putkea. Tuo bensalinjan veto sisäpuolelle, vaatii tosiaan varmat liitokset ja hyvät tuennat.
tailke Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 On 12.5.2020 at 09.20, Larry kirjoitti: Hydrolle tulee nylonputket mutta niiden taipuvuus ei varmaan kovin hyvä, jos ne pitää laittaakin alle niin melkein samalla vaivalla menee muutkin putket. Hydoputkessa ei kyllä isompia mutkia ole. Kyllä niissä hydroputkissakin melkoisia mutkia on: Missä te jotka pelkäätte maakontakteja ajelette?
Purtsi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Mulla on mennyt katsastuksessa jarru/iskaritesteriin ajaessa bensalinjat poikki ja rullalle kun tuli maakosketus rullien kanssa. Sen takia siirsin linjat sisään.Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Larry Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 3 tuntia sitten, tailke kirjoitti: Kyllä niissä hydroputkissakin melkoisia mutkia on: Missä te jotka pelkäätte maakontakteja ajelette? Joo, totta originaalissa mutkat, mutta jos vetää sisäkautta niin sitten on aika suora linja. En tiedä missä on ajeltu mutta kahdessa kohdassa putkia lytyssä, aineet kuitenkin läpi kulkeneet. Kupariputken kovettuminen ja sen seurauksena haurastumunen on tullut tietona vastaan, mutta lie sitten iso ongelma, ei nyt luulisi ihan parissa kesässä menevät poikki. Ota nyt sit selvä mitä tässä tekee taidan laittaa fiiliksen ja sen hetken motivaation mukaisesti
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Soratiellä ajaessa joskus kivet kun iskee sopivaan kohtaan, putket lytyssä tai halki. Tosin keltaisella ei ole tullut niin kovaa soralla ajeltua.
Larry Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2020 7 tuntia sitten, minorv8 kirjoitti: Kupariputken käytöstä löytyy sitten huolella tarinaa, moni sanoo ettei saa käyttää koska voi värinöistä muokkauslujittua ja murtua. Mulla on ollut ihan vesijohtokamaa käytössä eikä ole vielä hajonnut. Jarruputkiksi siihen tarkoitettua kamaa. Jarruputki/kupariputkea ajattelin vetästä jarruille ja bensalle. Värinää meinasin vähentää P-klipseillä eli tämmöisillä:
Kimi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 Moi, Mikä värinä sinua huolettaa ? Ei sinun autossa ole mitään poikkeavia värinöita kuin miljardissa muissa autoissa. Tollaista ei ainakaan ulkopuolelle. Ruostuu hetkessä ja sitten putoa putket katuun. Putket siten kuin tehtaassa ,hitsattujen klipsien alle ja ruostemaalaus päälle. Kestää seuraavat 60 vuotta. Riittää että kiinnität putket niin että ne on yhtä puuta rungon kanssa eikä tule kolinoita ja hiertymiä. /kimi
Larry Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 En minäkään oikein osaa värinöistä huolestua mutta kun monessa keskustelussa mainittu että kupari kovettuu ja murtuu niin ajattelin sitten varman päälle pelata ja ottaa huomioon jo asennusvaiheessa. tuommoisilla P-klipeillä näkyi olevan sähkökaapeli laitettu (se ei kyllä värinöistä välitä) Löysin myös pussillisen tuollaisia mutkakiinnikkeitä johon menisi samaan hydro + kupari. Jt91 1
Kimi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 Moi, Kupariputkea ei pidä käyttää, eikä sellaisia ole minisparesilta tai sportilta saatavilla. Ne on kuparinikkeli sekoitus. Users of copper-nickel brake tubing in addition to Volvo include world-class vehicle manufacturers like Rolls Royce, Lotus, Aston Martin, Porsche and, most recently, Audi. Copper-nickel is also used in military, fire fighting and other heavy vehicles.
Larry Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2020 4 tuntia sitten, Kimi kirjoitti: Moi, Kupariputkea ei pidä käyttää, eikä sellaisia ole minisparesilta tai sportilta saatavilla. Ne on kuparinikkeli sekoitus. Users of copper-nickel brake tubing in addition to Volvo include world-class vehicle manufacturers like Rolls Royce, Lotus, Aston Martin, Porsche and, most recently, Audi. Copper-nickel is also used in military, fire fighting and other heavy vehicles. Ei ole tarkoitus käyttää putkimiehen kupariputkea vaan jarruputkea. Käsitys oli että yleisellä tasolla jarruputki on juuri tuota kuparinikkeliä? Onko esim. Minisparesin käyttövalmis (oikea pituus + liitännät päissä) putki takajarruille kuparia vai kuparinikkeliä? Ilmeisesti siis kuparinikkeliä kuten sanoit Näköjään esim. Motonetin rullatavara on merkinnällä ”Jarruputki Cu-Ni” eli kuparinikkeli
Kimi Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2020 Jeps, Kun hain transit vm 96 uudet putket motonetista ne oli kuparia muovipäällysteellä. Auton alla oli ostessa myyjä laitatanut uudet alle ja ne oli 5v jälkeen ihan vihreitä ja mureita eikä kelvannut katsastusmiehelle. Ammmattimiehen ohjeesta palautin ja tein metritavarasta. Putket kannattaa maalata paksuulla ruosteenestomaalilla ettei tuu kivenhakkaumia, esim dinitrol tms. /kimi Larry 1
rivikasi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2020 Nykyautoissa putket kulkee sisällä pääsääntöisesti,vanhasta 80 luvun hondasta voinee käydä ottaan mallia läpivienneistä ym. Jarruputkea on kuparisena ja Cu/Ni seoksisena, jälkimmäisen ollessa kovempaa ja huonompaa taivuttaa kauniisti ilman putkentaivutinta...
Larry Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2020 Projekti hyytyi kesäksi ja jäi ajot tältä kesältä ajamatta. Mutta kun loskakelit alkaa ja tekijä motivoituu niin suunnitelmana on vetää cu-ni putkella ulkopuolelle pohjaan noilla mutkakiinnikkeillä. Ruuvilla alhaaltapäin kiinni ja ruuvin pää sisäpuolelta poikki niin ei töki jalkapohjia (jos liian pitkät ruuvit).
Mini1380 Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2020 Kyllä jarru- ja polttoainelinjat edelleen pääsääntöisesti kulkee autojen pohjassa ja siihen on syynsä. Kilpureissa jonkin verran vedetään sisällä juurikin suuremman pohjakosketus vaaran takia, niissä on myös helpompi havaita mahdolliset linjojen vuodot kun ei ole verhoiluja päällä.
FD100L Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2020 Sisä kautta kun putket laittaa niin liitoksia pitää välttää, muistaakseni kilpa-autoissa polttoaineputkien liitokset sisätiloissa kiellettyäkin ja ihan aiheesta.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään