Jump to content

Lokasuojien hitsaus


Ukko

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tuossa olisi tarkoitus saattaa ykkös koppane austini takas tielle kymmenen vuoden jälkeen ensi autoksi. Nuori jamppa kun olen ei kaikki taidot ole vielä takaraivossa ja kyselisinkin hiukan apua. Aattelin vaihtaa vasemman puolen lokasuojan. Joskus kolaroitu sisään ja valon suuntaus mennyt eikä huvita ruveta pakkelilla leikkimään. Siispä hommasin uuden lokasuojan. 
Vaikka ministä löytyykin netistä ja muualta hyvin kattavasti tietoa ja vinkkejä en ole löytänyt tarkkoja ohjeita lokasuojapaneelin poistamiseen ja asentamiseen. 18-vuotiaan budjetilla kun mennään ei ole varaa fiilispohjalla rälläköintii ja hitsaamiseen. 
Kysynkin teiltä tarkempia ohjeita homman hoitoon. 

Kirjoitettu

Hieno juttu Ukko! Onko pahasti kolaroitu?Missä kunnossa ovat kolmiopellit,ne mihin saranat tulevat kiinni? Yleensä ne ovat vaihtokunnossa,sisempi ja ulompi.Tuulilasin alapuolinen pelti (missä pyyhkimet) on usein hapan siitä lokasuojan yhtymäkohdasta. Se on suht helppo paikkapalalla fixattavissa. Jos vain lokasuojan vaihto niin porailet pistehitsien kohdilta läpi konepellin urasta,naamapellistä ja kolmiopellistä. Uutta kun sovittelet niin pienistä puristimista on iso apu (saa vaikka motonetistä) ja kohdistat ennen hitsauksia nokkapellin kanssa istuvuus. Näiden porausreikien kautta sitten ns.pistehitsaat migillä. Uustuotantopeltiosien kanssa tulee usein kohtaanto ongelmia vanhoihin liitettäessä joten monesti onkin niin että vanhasta kannattaa yrittää jos se vähänkään on mahdollista.(Itse tein näin) Vertaile uutta ja vanhaa ettei tule yllätyksiä,kaikenkirjavia peltejä kun on liikkeellä,omakohtaisesti kokenut.Eikä kannata runnoa väkisin paikalleen koska lopputulos saattaa hirvittää jälkeenpäin. Pistähän kuvia tueksi,kyllä täällä jeesataan nuorta kaveria mainion harrastuksen parissa,tervetuloa vaan porukkaan! Ps.Pistäkäähän muut lisäkommentteja jos ja kun jotain jää unohduksiin...

Kirjoitettu

Moi,

Nyt kun olet päättänyt vaihtaa tuon lokkarin, niin harjoittele suoristamista. Ei ole väliä miten sen suoristat kun kuitenkin olet päättänyt sen vaihtaa.

Jos on lampun kohdasta rutussa niin lamppu pois ja lampun reikään puupalikka poikittain tai jostain sopivasta kohtaa ja kuormaliina siihen ja johonkin tukevaan ja vedät suoraksi. Vähän vasaralla taputtelet ruttukohtia suoraksi kun veto päällä. Aika meltoa tavaraa ja suoristuu suht helposti. Samalla harjoittelet spaklaamista ja hiontaa.

Lukkopihtejä ostat aina kun saat alle vitosella, niitä ei ole koskaan liikaa. Lisäksi pitää olla 1mm  katkaisulaikkoja rälläkkään sellanen sopiva nippu.

Jos loksun kuitenkin irrotat niin rälläköi se sauman vierestä auki, noin 5mm jätät varmuusvaraa. Sen jälkeen voi nitkutella pellin irti ja löytää helposti pistehitsit ja pääsee myös hyvin niihin käsiksi.

 

 

/kimi

Kirjoitettu

Vähän huono video kun tuossa työn alla lähes tehdastuore yksilö 😀

 

Tässä toinen video. Tekeminen on suht  hyvää, mutta työturvallisuus syvältä. Aina lasit, ja hanskat rälläkän kanssa. Lisäksi työympäristö siistinä ettei kompastu mihinkään. Samalla kun siivoaa niin voi ajatella seuraavaa vaihetta tai kypsytellä ajatuksia.

 

 

Kirjoitettu

Karuja sällejä, kun pystyy paljain käsin rälläköimään, kun joskus meinaa hanskatkin palaa pilalle.

Kirjoitettu

En tiedä missä mallissa sulla auto on et onko ns.ehjänä vai osiksi purettuna, mut  kuitenkin muista suojata ikkunat,,peilit ym lasit ettei mene rälläköinti tai hitsauskipinöitä!

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...