Jump to content

R53 S Pakosarja


Elq

Recommended Posts

Kirjoitettu

On. Pakosarja on aika hyvä jo vakiona mutta loppuja kun repii niin voi vaihtaa paremman.

Ongelmaksi tulee se katalysaattori jota ei noissa virimalleissa ole tai jos on niin se ei kestä minin poksumista kuin hetken ja ne romut on irti sieltä.

Jos taas jaksaa aina leimalle vaihdella pakosarjan katin takia niin ilman muuta.

 

Vakiostakin saa portattua paljon paremman kyllä.

Kirjoitettu
47 minuuttia sitten, next kirjoitti:

On. Pakosarja on aika hyvä jo vakiona mutta loppuja kun repii niin voi vaihtaa paremman.

Ongelmaksi tulee se katalysaattori jota ei noissa virimalleissa ole tai jos on niin se ei kestä minin poksumista kuin hetken ja ne romut on irti sieltä.

Jos taas jaksaa aina leimalle vaihdella pakosarjan katin takia niin ilman muuta.

 

Vakiostakin saa portattua paljon paremman kyllä.

Onko neuvoja miten vakio pakosarjaa saa laiteltua parhaiten?

Kirjoitettu

En väittäisi sitä vakio pakosarjaa mahdottoman hyväksi. Siinä on kaksi katalysaattoria, joista se ensimmäinen ahdistaa melkoisesti, ja kuulemma tukkeutuukin vuosien myötä helposti. Ja sitä ekaa kattia ennen on vielä tuommoinen prässätty kavennus.

s-l640.jpg

 

Yksi vaihtoehto on poistaa se ensimmäinen katti ja tuo kavennus. Mulla oli hetken aikaa tällainen muokattu pakosarja:

37855045395_4771dbc0a3_z.jpg

 

..mutta siitä petti tuo bilteman flexi melko nopeasti (tai sitten se hajosi jo paikalleen hitsatessa). Tilalle tuli tämän näköinen OBX:n pakosarja.

jlmssheaders.jpg

 

Katti leikattiin irti (muokatusta) orkkis pakosarjasta, ja siihen hitsattiin tuo OBX:n mukana tullut laippa, joten ei tartte murehtia ongelmista katsastuksessa.

Ns. virikatit ei tosiaan näissä tunnu juuri kestävän, mutta tuon vakiokatin pitäis riittää hienosti ainakin tuonne 300 humman tietämille. Tolla mun vakiokatilla on nyt takana 231tkm, ja koneesta dynottu 265hv.

Muokattu vakio pakosarja oli ääniltään lähes vakion oloinen, ehkä tyhjäkäynnillä vähän matalampi pörinä. OBX on äänekkäämpi, varsinkin kun koneelle antaa kunnolla happea. 😁 OBX on muistaakseni SuperSprintin halpiskopio, eikä laipan pultinreiät olleet ihan viimesen päälle kohdillaan... mutta kyllä se lopulta paikalleen sopi. Eli ihan 5/5 suositusta tuosta en voi antaa...

Kirjoitettu
On 21.4.2020 at 15.09, Igor kirjoitti:

En väittäisi sitä vakio pakosarjaa mahdottoman hyväksi. Siinä on kaksi katalysaattoria, joista se ensimmäinen ahdistaa melkoisesti, ja kuulemma tukkeutuukin vuosien myötä helposti. Ja sitä ekaa kattia ennen on vielä tuommoinen prässätty kavennus.

s-l640.jpg

 

Yksi vaihtoehto on poistaa se ensimmäinen katti ja tuo kavennus. Mulla oli hetken aikaa tällainen muokattu pakosarja:

37855045395_4771dbc0a3_z.jpg

 

..mutta siitä petti tuo bilteman flexi melko nopeasti (tai sitten se hajosi jo paikalleen hitsatessa). Tilalle tuli tämän näköinen OBX:n pakosarja.

jlmssheaders.jpg

 

Katti leikattiin irti (muokatusta) orkkis pakosarjasta, ja siihen hitsattiin tuo OBX:n mukana tullut laippa, joten ei tartte murehtia ongelmista katsastuksessa.

Ns. virikatit ei tosiaan näissä tunnu juuri kestävän, mutta tuon vakiokatin pitäis riittää hienosti ainakin tuonne 300 humman tietämille. Tolla mun vakiokatilla on nyt takana 231tkm, ja koneesta dynottu 265hv.

Muokattu vakio pakosarja oli ääniltään lähes vakion oloinen, ehkä tyhjäkäynnillä vähän matalampi pörinä. OBX on äänekkäämpi, varsinkin kun koneelle antaa kunnolla happea. 😁 OBX on muistaakseni SuperSprintin halpiskopio, eikä laipan pultinreiät olleet ihan viimesen päälle kohdillaan... mutta kyllä se lopulta paikalleen sopi. Eli ihan 5/5 suositusta tuosta en voi antaa...

Kiitos vastauksesta 👍🏻 Enköhän tästä johonki lopputulokseen päädy

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...