Jump to content

R55 2010 P2845 ja P0015


Recommended Posts

Kirjoitettu

Minissäni (one clubman 2010 R55) palaa moottorin vikavalo ja luettuani vikakoodit tulee P2845 ja P0015. Olen vaihtanut juuri uudet moottoritilan ilmansuodattimen, Lambdat, Ykk anturit, tulpat. Myös puolat tarkastettu ja putsannut Vanos soleinoidit. Moottorikaan ei pidä normaalista poikkeavaa ääntä. Jenkki sivuilla oli jollain samat koodit ja ihan samat oireet.

 https://www.mini2.com/threads/increased-emissions-with-p0015-p2845.344649/#post-4443755

Ja yhdessä kommentissa neuvottiin alla olevaa. Voisiko joku dubata sitä mitä siinä yritetään kertoa? Keittiön altaan käytön ymmärän ja se alkaa olla kyllä jo houkutteleva korjaus vaihtoehto.

think your left with removing the rocker cover and checking the number 1 camshaft bearing it has a o ring in it for oil feed to vvt sprocket someone else on here had same issue and they threw the kitchen sink at the car to fix the issue. all it was was a rubber o-ring in one of the cam caridges.

Omat vaihtoehtoni jatkamiseen tällä hetkellä. Jakopään ketjuremontti , Vanos Soleinoidin vaihto uuteen...

Kirjoitettu

Siinä taidetaan sanoa, että "eipä taida muuta vaihtoehtoa olla kuin irroittaa venttiilikoppa ja tarkistaa nro 1 nokka-akselin laakeri. Siinä on o-rengas venttiilien ajoituksen säädön öljynkiertoa varten. Jollakin toisella täällä oli sama vika ja he heittivät tiskialtaan autoon ongelman korjaamiseksi. Loppujen lopuksi ongelma oli kuminen o-rengas yhdessä nokkien nostimessa / pukissa (en ole varma mikä tuo caridge tarkoittaa )"

Näin tämän tulkitsisin, mutta en ota kantaa kommentin oikeellisuuteen/mielekkyyteen.

Kirjoitettu

.. mutta kannattaisi varmaan lukea koodit esim ISTA/D:llä ja antaa sen tehdä tarkempi diagnoosi ja laskea korjausehdotus.

Kirjoitettu

No niin, kävin auttamassa Mini-harrastajaa ongelman kanssa, ista d lukemaan, ja yllätys! "Modulikuusessa FRM punaisena, "ecu not responsing". Näytti myös faulteja muissa moduleissa vaan ei päässyt lukemaan, kun tuo FRM jyräsi omat ongelmat tauluun. Kirjoittelen tätä sen vuoksi, jotta kun aikasemmin on tullut tuo kyseinen näkymä Istaan, tietää se ongelmia! Nimittäin menee FRM kyykkyyn! Vaihtoehdot on ostaa Marmorilta uusi moduli ja asennuksen yhteydessä ohjelmoida se ko.auton tiedoilla. Toinen vaihtoehto on etsiä vanhalle yksikölle korjaaja. Kyseinen vaiva on tuttu bemari-harrastajille, E-sarjan bemujen vaiva. No, mulle on tosiaan tullut vastaan tämä aikaisemmin ja tiedä ko.ongelmaan ratkaisun, Jakiltech tuusulassa. Empä tahtoisi täällä mainostella, mitään sidettä ko.yritykseen ei tosiaan ole, mutta kun keskiviikko iltana FRM kyykkäsi, kaveri ajoi valtakunnan sisärajan yli pääkaupungille töihin, toimitti purkin Jakiltechiin ja toi torstaina tullessaan mulle, ei purkin korjaus voisi juuri paremmin hoitua! Tietenkin harmitti "kuumaelmon" puolesta ylimääräinen rahan meno, mutta kun korjauksesta selviää 120€ , ei voi pitää pahana! Joo, kuulemma hajoaa usein juuri vikakoodien luvun tai akun vaihton yhteydessä...ihan vaan tiedoksi foorumin väelle , jos näin sattuu käymään....ai joo, alkuperäinen vika Istalla luettuna näytti pakonokan actuatorin(vanos) ongelmaa, pakonokka ei pysy halutussa asteluvussa...

  • 5 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Samankaltaista ongelmaa on.  Tampereelta löytyisi inpa jolla lukea. Ilmeisesti tällä ei kuitenkaan pääse yhtä pitkälle kuin istalla.  Eli, kysymys kuuluu löytyykö keltään jyväskylä- tampere akselilta istaa, ja halua lukea auton tiedot ja auttaa hommassa eteenpäin? 

auto comilla nuo on luettu jo useaan kertaan, ei siinä mitään, mutta tarttis päästä koodeista eteenpäinkin, ja saada vikavalo sammumaan. 
283d ja 2845 Sieltä tulee. Tai p0014 ja p0015. 

jakopää tehty, vanos solenoidit vaihdettu, forte pesu tehty, pakonokan sensori, kampiakselin sensori.. ketju oli venynyt ja ilmeisesti laukaisi vikavalon, mutta millä siitä päästään nyt eroon? 

-j- 
 

Kirjoitettu

Kurkkaappa "US Autologic.com / Mini Cooper vanos timing faults caused by vacuum pump". Siinä jutussa tulee nämä kaikki OBD koodit mainituksi, mielenkiitoisesti ajoitus ongelman aiheuttaa takerteleva alipainepumppu. Aika simppeli tarkistaa oman kunto...

Kirjoitettu

Jep. Jäi mainitsematta tuo pumppu. Tsekattu jakopäärempan yhteydessä. Otettu irti ja käsin pyöritellen hyväksi havaittu. 
paikallisessa korjaamossa tosin..   mistä näitä tietää, osaavatko todentaa viallisesti pyörivän alipainepumpun

 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...