Jump to content

Hydrolastic järjestelmän tyhjennys?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Pohjia pitäisi hitsailla ja uusia, mutta hydroputket tiellä. Voisi tyhjentää järjestelmän ennen rälläköintiä ja hitsaamista. Ja samalla voisi uusia hydroputket yms. 
Mikä olisi järkevin systeemi tyhjentää systeemi siten ettei ole koko paja lattiasta kattoon nesteessä?

nimimerkki: pikkusen kokeilin venttiiliä painaa 😆

Kirjoitettu

Jos ei ole virallista pumppua käytössä, nosta auto pukeille pyörät ilmaan ja sitten varovasti venttiilit irti. Sitten auto alas pikku hiljaa, pyörä kerrallaan. Sotkua tulee silti.

Kirjoitettu

No hitsi kun just nostettu tolppien päälle että pääsee alle😬

Pumppu ollut tässä kyllä suunnitteilla, toimiikos tämmöinen putkimiehenpumppu ”virallisena” pumppunsa vai meneekö tällä nesteet vain sisäänpäin?

2F0240C6-58E9-414E-9DD9-93ED54F695FA.png

Kirjoitettu

Moi, mulla on just tollanen vastaava putkimiehen koestuspumppu. Toimii hyvin niin tyhjennys kun täyttö.

Kirjoitettu

Jep, hyvä, kiitos tiedosta. Ei tullut ekana mieleen tuo pumpulla paineen laskeminen pois. Tuossa sainkin aiemmin ohjetta rasvaprässipumpun rakentamiseen mutta työpaikalla olisikin tommonen putkimiehen testipumppu jo valmiina johon voisi teetättää tuon venttiililetkun.  On muutes tuo venttiili/liitin letkun päähän aika kallis, kilohinta kohdillaan. 

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Pumppu hommattu

Pikkusen asian vierestä semmoinen ajatus että voiko noihin hydroiskareihin laittaa jokaiseen oman täyttöventtiliin letkun päähän ja unohtaa putket auton alta? 
Metro/Austin 1300 ja vastaaviin löytyy alla olevia venttiileitä, onko niissä tilavuudeltaan jotenkin erilainen järjestelmä?

NEW-Hydragas-INDIVIDUALISING-Valve-Set-of-4-Metro-034-A-034-Series-ONLY

Kirjoitettu

Miulla oli aikoinaan kuristimet etujousien letkuissa, oli omasta mielestä parempi ajettava. Pussit pitää olla sit kunnossa, hajoavat helpommin. Kokeile, miten toimii. Painetta en osaa sanoa, mikä ois sopiva.

Kirjoitettu
48 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Miulla oli aikoinaan kuristimet etujousien letkuissa

Eli pienensit virtausta auton päästä päähän? Hydroputket oli kuitenkin auton alla päästä päähän?

Kirjoitettu

Laitoin kokonaan kiinni, toimi kesän hyvin. Syksyllä hajosi toinen pussi edestä, sen jälkeen vaihdoin kumisysteemit.

Kirjoitettu

Saakos tuolla pumpulla imettyä pussin tyhjäksi ilmasta? Se alkuperäinen pumppu perustuu siihen, että saadaan ilmat pois ja sitten neste tilalle. Ilma sotkee systeemiä.

Kirjoitettu

Tuota kestävyyttä justiinsa mietin kun niin paljon pienempi piiri. Taidan laittaa valmiit nylonputket päästä päähän niin saa vaihdettua paikoillaan.

En ole tuota koestuspumppua vielä päässyt testaamaan, mutta käsitääkseni vain voi tyhjentää ja lisätä nestettä, ilmaa pitää sitten kikkailla pois venttilin kautta. Viisaammat laittokoot faktat

Kirjoitettu

Joo, noin kantsii tehdä. Kokeile sitten aluksi pienemmillä paineilla. Miulla se viimesin pussin hajoaminen tapahtui siten, että yhtään nestettä ei tullu ulos, mutta kulma nyykähti. Hajos kai sisältä jotenkin.

Kirjoitettu

Jep, pitää koittaa saada pysymään ehjänä ainakin tulevan kesän. Suomessa ei taida olla korjaajaa/huoltoa noille mutta Briteistä sitten löytyy. Minä itse tykkään ajotuntumasta, semmoinen pehmee vehnänen 😊

Kirjoitettu

Soratiellä rallinopeuksilla menee täysin sekaisin, rauhallisessa ajossahan se on mukava.

Kirjoitettu

Ja siihen kun laittaa oikean paineen, se on kuin maasto-auto maavaran suhteen, nyky mittapuun mukaan.😆.

Kirjoitettu

Mukula kivetyksellähän se on hitaalla nopeudella parhaimmillaan.😊.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Tähän vielä kommenttina jos jotain pumppu kiinnostaa niin hommasin tuollaisen valmiin pumpun joka ylempänä kuvassa. Satasen verran maksoi eBayssa, laite + postit. Tarkoitus oli käyttään firman putkimiehen koestuspumppua mutta pelkkä korkeapaineventtii irtonaisena maksaisi 50-60€ + päälle letkun teko joten hommasin kokonaan ikioman. 

Testasin tyhjennystä ja täyttöä ennen lattiahommia ja hyvin tuntui toimivan ja varmasti riittävä laite satunnaiseen käyttöön.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...