Jump to content

Tankki.


Turbo 69

Recommended Posts

Kirjoitettu

Avasin ekaa kertaa yhen tankin, on yllättävän hyvä sisältä. Tarkoitus tehdä tätä hyödäntämällä laajennus toiseen tankkiin. On muuten järjetön tuo suodatin pohjalla, et pysty mitenkään putsaamaan/ vaihtamaan, jos menee tukkoon. Ei tietoa, mistä vuosimallista. Jos vaikka teet tankkiin sen muovi käsittelyn sisäpuolelle, varmasti menee osittain tukkoon. Eli, jos vanhaa tankkia putsaat, kannattaa puhaltaa reilusti pesu-ainetta/ilmaa imuputken kautta. Tämä tankki oli ollu pitkään tyhjänä, että uskalsi rälläkällä avata. Muuten kannattaa käyttää kipinätöntä menetelmää.20200115_015242.thumb.jpg.b1a8f6d703b9203a80ab5623019050de.jpg20200115_015300.thumb.jpg.65f9966415551262e43446b59c9090b4.jpg

Kirjoitettu

Sinänsä jännä juttu, että ikinä aikasemmin ei ole tullu tankkia avattua yli 25:een vuoteen. Aina on toimineet, metsäraatojen tankit oon heittäny suoraan mäkeen, jos korkki on puuttunu. Ovat olleet muutenkin jo puhki.

Kirjoitettu

Vanhemmasta päästä on tuo tankki, kun on tyhjennysproppu.

Olikohan se vain 65 asti?

Yhdessä tallilöytö ässässä oli oikean puolen tankin pohja aika haperossa kunnossa. Korjuutin kyllä alan ammattimiehellä, teki pohjan uusiksi.

Samassa autossa oli tuhkakupin pohjakin puhki, kun kosteita natsoja oli ollut täynnä pari vuosikymmentä 😉

Kirjoitettu

Mulla on -69 tankki juuri tuon näköinen ja mietin että pitäisikö esim. sitruunahapolla liotella? Mutta tuolla ruostemäärällä ei siis ilmeisesti tilanne vielä paha?
Pohjassa suodatin + toinen ennen kaasaria

Kirjoitettu

Mikä jottei, ei se välttämättä ole alkuperäisen näköinen. Mä värkkäsin joskus takavuosina oikean puolen tankin suorasta pellistä. Sain lainaan orggistankin josta tein kaavat. Tai kun tarkemmin muistelee niin tein kaksi, toisen Clubmaniin ja toisen Cooperiin. Tossa pari huonoa kuvaa Cooperin tankista.

Image 007.jpg

Image 009.jpg

Kirjoitettu

Laajennuksen kohde avattu paine-ilma nakertajalla. Tässä tankissa enemmän jäämiä. Meinasin tuon lasikuula puhaltaa sisältä, sitten Tigillä laajennus pala kiinni.20200116_005036.thumb.jpg.1f3bda5732cf65f804e1cd1c0e67a090.jpg

Kirjoitettu

Millä nuo kuvat sisäpuolelta on otettu? Näkyi olevan projekti osiossakin kuva tankin sisäpuolelta.

Kirjoitettu
On ‎15‎.‎1‎.‎2020 at 18.20, Larry kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta että miten noissa bensa kulkee? Samaan letkuun molemmat tankit vai joku valintahana?

Laita hana niin ei lopu bensa tienpäällä!

E: Mietiskelin vaan, että onko tankin puhallus sisäpuolelta Ok?

Kirjoitettu
On ‎16‎.‎1‎.‎2020 at 01.10, Turbo 69 kirjoitti:

Millä nuo kuvat sisäpuolelta on otettu? Näkyi olevan projekti osiossakin kuva tankin sisäpuolelta.

Endoskooppi on hyvä peli moneen paikkaan. Voi moottorin sisäänkin vilkaista. Koteloihin jne.

Meillä on töissä ollut sellainen jo kauan. Eikä ne halvimmat ole enää kalliita

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Tankki tuli kuitenkin hitsattua migillä. Helppo sinänsä, paksua peltiä. Käsittelin sen jälkeen Marine Clean satsilla, pesu-aine+ruosteen poisto. Kuivatuksen jälkeen sisään Fuel Tank Sealer. Aine paikkaa samalla mahdolliset huokoset, kuivatus aika n.7 päivää. Jenkki miehet käyttää tätä, sain kaverilta vaihtokaupassa. Hinta koko satsilla n.80€. Maalaan päältä vielä kerran.20200212_162942.thumb.jpg.e18435a8a41eb47cf57cdf57bb01cb52.jpg

Kirjoitettu

Ei sinne niin paksua kerrosta tullut, kääntelin tankkia sopivalla nopeudella jotta levisi tasaisesti.

Kirjoitettu

Bensan katku on kyllä "jäätävä", jos on pienikin huokonen

Sellainenkin josta ei näy edes kosteusvuotoa

Kirjoitettu

Tuossa aineessa on suositeltu kuivumisaika vähintään viikon, nyt ollu jo 3 viikkoa ja vielä annan olla ainakin pari viikkoa. Pajan vessassa ollu lämpimässä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...