Jump to content

R53 huono tyhjäkäynti kylmänä


Recommended Posts

Kirjoitettu

Elikkäs ongelma on huono tyhjäkäynti kun kone on kylmä, ollut tallissa yön yli jossa lämpötila on noin 15 astetta. Kun auton käynnistää, pakokaasu on todella rikkaan hajuista ja kone hetken päästä meilkein sammuu, eli käy todella lähellä sammumista. Kun ajaa koneen lämpimäksi tyhjäkäynti ongelmaa ei enään ole.

Oireet alkoivat pari päivää sitten remontin takia. Tässä lista mitä autolle tehtiin.

-Molemmat lambda anturit vaihdettu uusiin(vanhoista 1 ainakin rikki, tankillisella bensaa pääsi 150km).

-öljypohjan tiiviste vaihdettu

-kampiakselin stefa vaihdettu

-kampiakselin asennon anturin tiiviste vaihdettu.

Perjaatteessa ongelma on varmaankin uusissa lambdoissa ja ecun määrittämissä fuel trim arvoissa. Jos kukaan tietää miten fuel trim arvot voi nollata niin apu kelpaa :).  Jos kenelläkään on ideoita niin olen avoinna uusille näkökulmille 🙂

Kirjoitettu
Lainaa

Perjaatteessa ongelma on varmaankin uusissa lambdoissa ja ecun määrittämissä fuel trim arvoissa. Jos kukaan tietää miten fuel trim arvot voi nollata niin apu kelpaa

Tuskimpa on fuel trimmeissä vika. Ecu lähtee heti lambdan lämmittyä korjaamaan short term trimmiä ja sitten pienellä viiveellä long termiä. Long term trimmi kun pamahtaa 25-30% tienoille niin vikavalo syttyy. Yleensä fuel trimmit nollaantuu kun nollaa vikakoodit, mutta ei sitä sen takia ikinä ole pakko tehdä.

 

Lisäksi jos lämpimänä toimii ja kylmänä ei, kertoo heti ettei se nyt fuel trimmi ole asian ydin. Ihan persuasioista kannattaa lähteä liikkeelle, katsoa imuvuodot ja lämpöantureiden näyttämät ennen kylmäkäynnistystä. Lisäksi tietenkin vikakoodeista voi löytyä jotain vinkkiä, niitä voi olla vaikka vikavalo ei pala.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...