Weikko Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2019 Etunapoja kunnostaessa ja tietoa etsiessä tuli monesti vastaan kommenttia että uudet nivelet väljistyy nopeasti ja joutuu kiristämään uudelleen jos heittää paketista suoraan kiinni. Nyt kun omat nivelet saapui saarilta muiden osien kanssa, niin en yhtään ihmettele sillä tapit on maalattu kokonaan peittäen kontaktipinnat. Noh, vähän hienoa hiomatahnaa väliin ja pientä pyörittelyä niin saa mukavan jouhean pallonivelen, eikä takeltele mistään enään. Eiköhän näillä pääse jokusen vuoden eteenpäin säännöllisellä rasvauksella, toivottavasti. Onko muilla ollut samaa vikaa varaosien suhteen?
Kimi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2019 Noi on mustapassivoitu, ei ole maalia. Ei haittaa vaikka olet ottanut pinnan pois.. /kimi
minorv8 Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Tosta oli aikoinaan vinkki että ison pallopinnan ja mutterin välinkin voisi hioa kevyesti tahnalla.
Weikko Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 9 tuntia sitten, Kimi kirjoitti: Noi on mustapassivoitu, ei ole maalia. Ei haittaa vaikka olet ottanut pinnan pois.. /kimi Kiitos tiedosta. Eipä se kovin paksu pinta ollut, mutta sen verran kuitenkin että takelsi liikettä huomattavasti.
koirankoppi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Nykyisten nivelten laatu vaihtelee niin, että tuollainen tarkistus/mahdollinen viimeistely on kyllä usein tarpeen sekä tappiin että mutterin liukupinnalla. Kesäisessä käytössä kun säännöllisesti rasvaa, niin kestää kyllä pitkään. Itellä nyt n. 65 tkm:iä, eikä vielä ainakaan välystä
Kimi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Toi musta on pelkästään sinkityksen suojaus. Kovuus tulee sinkityksestä, joka on noin 25-30 mikrom. paksu. /kimi
faake Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2019 Eräs tuttava jokunen vuosi sitten ehosti yhden projektin ajokuntoon ja siihen tulin rumpujen tilalle levyjarru paketti enkusta. ihmetteli kovasti kun mukana tulleet shimmit ei riittäneet vaan nivelet oli liian piukat. Oli lähettäneeltä firmalta asiaa kysellyt ja saanut vastauksen että pallot pitää hioa kuppeihin hienolla hiomatahnalla. Kaveri teki näin ja avot rupesi shimmit riittämään ja nivel liikkumaan.
FD100L Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2019 Jaaha, enpä ole koskaa moisesta hionnasta kuullutkaan pallonivelien yhtydessä. Viimeksi uusia asentanu n. 5 vuotta sitten ja ihan hyvin shimmit riitti, tosin niitä olis kyllä varastossakin ollu jos olis tarvittu. Tollasen hionnan jälkeen kannattaa sitten kullä osat pestä hyvin, ettei hiomathnaa jää minnekään. E: Nivelethän kannattaa vuosittain tarkistaa, vaikka renkaanvaihdon yhteydessä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään