Jump to content

One 2004 1,6 moottorin vikavalo


Recommended Posts

Kirjoitettu

Oire Moottorinvikavalo syttyy ja sammuu päivittäin. Vikavalo saattaa olla joskus muutaman päivän syttymättä tai vastaavasti sammumatta. Valon saa syttymään kun  kierrättää moottoria  kunnolla joka vaihteella.

Luettu vikakoodi on ollut sama jokaisella kerralla " sytytys katkoja 2. sylinterissä. Tulpat vaihdettu. puola ja sytysjohdot vaihdettu. polttoainesuodatin vaihdettu, ilmansuodatin vaihdettu.

Auto toimii kuljettajan paikalta seurattuna normaalisti , joskus vedättäessä isollavaihtella on "yskinyt" mutta ei kuvattujen osien vaihdon jälkeen. auto ei savuta ja lähtee hyvin käyntiin moottiri käy tyhjäkäyntiä tasaisesti.

Mitä seuraavaksi vaihdetaan? 2. sylinterin suutin?

Kiitokset jo etukäteen vastaajille

Kirjoitettu

Voisi mitata puristukset, jos ei ole mitattu vielä. Jos on ok niin suutinta voisi alkaa epäillä. Jos jaksaa niin voi vaihtaa 2 ja 3 sylinterien suuttimet päikseen ja sitten katsoo siirtyykö vikakoodi kolmoseen.

Kirjoitettu

Kiitos ohjeistuksesta.

Itseasiassa  minulla on sellanen motormeterin piirtävä puristuspainemittari pitää kaivaa se näkyviin ja tehdä painetesti.

-KIITOS!

Kirjoitettu

Itsellä teki ensiksi loppuun ajetut tulpat tuota samaa ja sen jälkeen olikin hetken poissa uusilla osilla kunnes muutaman kk jälkeen tuli takaisin.

Tulppien vaihdolla kokonaan eri merkkisiin loppui omasta.

Vikavalo ei usein vilkkunut mutta tosiaan huomasi pienenä nykäisynä ja väännön(olematon muutenkin) puuttumisena kiihdyttäessä.

Suutin on yksi vaihtoehto myöskin jos sieltä ei tule tarpeeksi soppaa niin meinaa nakutella.

Kirjoitettu

Mulla on vataavassa onessa 67000km ajetut ngk-iridium tulpat ja ainakin vielä hyvin pelaa.

Niiden pitäis kestää kuulemma n.100000km.

Kirjoitettu

Omassa Cooper S:ssä oli samaa oiretta, käyntihäröjä kakkospytyssä, varsinkin vedättäessä isolla vaihteella. Silloin tällöin kylmänä kävi hetken vain kolmella. Ei tosin sytyttänyt vikavaloa kuin silloin tällöin noissa kylmäkäynnistyksissä.

Lopulta syyksi selvisi halkeamat kannessa kakkospytyn palotilassa. Toinen oire tälle oli paineen (pakokaasun) kertyminen jäähdytysjärjestelmään.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...