jyppe Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2020 On 20.1.2020 at 17.31, mini850 kirjoitti: en löydä torista mailerin koria, laitatko linkinkin niin katson osia.
jyppe Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 pikkuhiljaa alkaa auto olla purettu kokonaan ja aloin miettimään millainen homma olisi saada liikenteeseen suomessa.,esim hondan moottorilla, mitä ovat paljon maailmassa mineihin laittaneet tai onko muuta moottori tekniikkaa myös laittaneet mutta austinista joutuu aika paljon keulasta hitsailemaan niin vois suunitella tekniikan vaihtoa tai laittaa varastosta 1300 moottorin.
cmro85 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Morris nomad 1500 (austraalian malli) Nykysäännöksillä pitäisi kelvata vertailumalliksi. En äkkiä löytänyt tehokkaampaa versiota netistä, sillä nämä ado16 mallit on minulle aika hepreaa.. Miinuksena huomasin, että ovat sae/cross hevosia.. Eli, tais olla nykyään teho saa kasvaa 20% ja vääntö 20% ilman poikkeuslupaa. Voi olla haastavaa hondan moottorille, koska tehot/väännöt menee uudemmissa reippasti yli. Kannattaa kysyä katsastusasemilta tai suoraan trafilta. Eivät kaikki konttorit ole itsekkään oikein ajantasalla tästä uudesta muutoksesta. Joku kertokoon paremmin lisää..
mini850 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Tässä miten löydät mailerin osia Tori.fi - auton varaosat ja tarvikkeet - koko Suomi - minin- tolla pitäis löytyä eli hakusana MININ Tässä vielä myyjän numero 0445451593
minorv8 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 1300 on helppo ratkaisu ja siitä saa pirtsakan suht pienellä vaivalla. Jos ei halua helppoa vaihtoehtoa niin sitten pitää miettiä hankalampia vaihtoehtoja. Tekniikkamuutosten pykäliin pitäisi tulla tämän kevään aikana. Teho- ja iskutilavuusrajat poistuvat ja tilalle tulee maksimi teho/painosuhde. Periaatteessa tämä on hyvä juttu. Vastuu siirtyy enemmän katsastuskonttorille, miten siellä sitten kavereilla kivet kestää hyväksyä muutoksia on oma juttunsa. Eli Miniin ja Maileriin saa laittaa isomman mosan kuin ennen (1275 cc + 25 %). Tehoista ei tarvi murehtia kunhan teho/painorajaa ei ylitetä. Sitten ne käytännön murheet. Minien vierasmoottorien tapauksissa helpoin tapa saada nykymääräyksillä on tehdastekoinen apurunko. Muussa tapauksissa tarvitaan lujuuslaskut yms. Vankka veikkaus on että niistä ei todellakaan kukaan ymmärrä pätkän vertaa muutosta leimatessa . Maileriin ei tehdastekoista apurunkoa vierasmoottorille saa ja omaa apurunkoa joutunee ronkkimaan kovalla kädellä. Tosta kannattaa keskustella konttorilla ennen kuin tekee mitään radikaalia. Aussiversion osalta en ole ihan satavarma. Aikaisemmin Trafi linjasi että vertailumalli piti olla Euroopan tai pohjois-Amerikan alueelta. Australia ja etelä-Afrikka ei kelvannut, harmi sinänsä koska heillä oli mielenkiintoisia malleja. Kuulin taannoin huhua että tämä olisi poistunut ja esim. XR8 Sierra kelpaisi yhtäkkiä verrokiksi. En ole löytänyt tästä mitään faktaa Trafin sivulta. Uudessa muutosohjeluonnoksessa taisi olla viittaus vertailumallin osalta "samaan markkina-alueeseen". Jos näin on niin eurovehkeille pitää vertailumallin olla eurooppalainen.
Larry Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 6 tuntia sitten, mini850 kirjoitti: Tässä miten löydät mailerin osia Tori.fi - auton varaosat ja tarvikkeet - koko Suomi - minin- tolla pitäis löytyä eli hakusana MININ Tässä vielä myyjän numero 0445451593 Tässä kun aikaa tapan niin joutessani kaivoin linkin ilmoitukseen https://www.tori.fi/vi/26458502.htm
minorv8 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2020 Mailereista on "tehoversioita" esim. 1300 GT ja MG 1300 mikä meikäläisellä oli juniorina. Parempi kansi, tuplakaasarit ja peltipakosarja. 70 heppaa tehoa. Ei ollenkaan hassumpi vehje ajaa. Noista on suurin osa hyödynnetty Minien tuunaamiseen.
jyppe Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 Soitettu tonne torin ilmoitukseen ja tulipas varattua vara maileri. Kiitos varaosavinkistä ja tekniikka hommaa kevää mittaa miettiä.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2020 Mailerin keulalla on kyllä tilaa enempi sovitella jotain muutakin myllyä Kannatan ajatusta. Ei varmasti ole kenelläkään muulla, Suomessa ainakaan
jyppe Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2020 Lisää purkukuvia vain ja aika hyvin korroosio pääsyt puremaan keulasta keulaosa purettu jo kokonaan ja tänään aloitettu takapukin irroituksella.
harmat Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2020 Tässä sulle vähän innostuksen lähdettä. ADO16 koriin oli ainakin jossain vaiheessa saatavilla sekä etu että takakelkka KIT sarja...tosin hintaa taisi tulla yhteensä viitisen tonnia.
harmat Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2020 http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/319712-bmc-11001300-ado16-honda-vtec-kit/ En nyt pikaisella googlettelulla löytänyt Minitecin sivuilta kuin Minin sarjoja, kysymällähän asia selviää. http://www.superfastminis.com/store
jyppe Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2020 (muokattu) vähän kysellyt viranomaisilta miten saisi uudella tekniikalla mailerin liikenteeseen. vaatii. lujuuslaskelmat ja lisensi hitsarin eli saan tehdä osat ja ammattipätevä hitsaa mulle ne osatkiinni ja tekee paperit hitsauksesta. tietty tehomittaus paperi kun auto siinämallissa. lisäksi viranomaiset sanoivat kannattaa odottaa uusia tulevia rakentamis muuttoksia koska tulevat suunilleen toukokuussa. lisäksi akselimassat ei saa ylittyä uudentekniikan myötä. Muokattu: 22. Helmikuuta, 2020, käyttäjä: jyppe lisään viestiin asiaa.
minorv8 Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2020 Ja kukahan ne lujuuslaskut siellä konttorilla sitten tulkitsee ?
FD100L Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 11 tuntia sitten, minorv8 kirjoitti: Ja kukahan ne lujuuslaskut siellä konttorilla sitten tulkitsee ? Lujuuslaskelmien tekijällä pitää olla pätevyys tehdä ne ja ottaa niistä vastuu. Samoin kun muissakin ajoneuvoissa katsastuksessa/ rekisteröitäessä vaadittavat laskelmat/ tarkastukset esim. sähkö- / kaasu ja lämpölaskelmat.
minorv8 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Tuohan nyt on sinänsä itsestään selvä asia. Vastuu on vaan vähän hankala homma. Vastuu mistä ? Että ne on oikein, itse työ toteutetaan niin kuin laskelmat olettaa, rakenne kestää aiotun käytön ? Mutta kysymys kuuluukin että edellytetäänkö katsastuskonttorin porukalta jotain kompetenssia katsoa niitä. Vai riittääkö se että laskelmat on tehty ja oletetaan että tekijä on tiennyt mitä laskee ? Mitä lasketaan, staattinen lujuus, dynaaminen lujuus vai molemmat. Tässä on valtion virasto pistänyt epämääräisen vaatimuksen joka toteuttaminen kunnolla on aika haastavaa. Ehkä se karsii turhat projektit pois... Hitsaajan pätevyydellä on sinänsä hyvä asia, voi olettaa että henkilö hallitsee asiansa. Reilu 30 vuotta pätevien hitsaajien jälkiä ihmetelleenä voi todeta että jälki on ollut hyvin vaihtelevaa. Enimmäkseen hyvää mutta aina ei ole päässyt kehumaan. Isommassa kuvassa pätevyydellä ei ole mitään merkitystä jos itse hitsausmenetelmä ja hitsattavat materiaalit on mitä sattuu. Käytäntö teollisuudessa on että hitsausohje pätevöidään vaativissa kohteissa menetelmäkokeella, joka hitsataan pätevöitävän ohjeen parametreillä. Sille tehtään rikkomaton ja rikkova koestus jolla varmistetaan onko hitsi riittävän laadukas. Hitsaajan pätevyyskoe tehdään sitten pätevöidyn hitsausohjeen mukaisesti. Pätevyys on sitten tietylle perusaineelle, prosessille, ainepaksuus/halkaisija-alueelle. Kuka varmistaa että kaverin luokat kattaa juuri sun projektin kriteerit ? Ystävällinen katsastusmies ? Tuskin, mahtaako reppana edes tietää asiasta.
cmro85 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 En tiedä miten nykypäivänä, mutta -90 luvulla ei vaadittu lujuuslaskelmia jos käytti alkuperäisiä kiinnityspisteitä. Eli, moottorin korvat sai rakentaa mielen mukaan jos katsastuksessa ne todettiin asiallisiksi. Tässäkin tilanteessa vastuu oli niiden tekijällä. Katsastusasemat saattoi tehdä virheitä, mutta tässä tapauksessa jos muutokset oli hyväksytty, ei tarvinut enää niitä välttämättä korjata. Itselläni oli tällainen tapaus -90 luvun alussa. Autostani tehtiin kantelu koska pykälissä olikin asia jonka mukaan ei olisi pitänyt hyväksyä. Mutta, jos seuraava yrittää samoin keinoin, ei enää onnistunut muutoskatsastuksella. Mutta, jos sattuukin kolari jossa tulee ruumita.. Jos katsotaan vahingon sattuneen näiden muutoksien takia joutuuko rakentaja vastuuseen vaikkei omistaisi enää koko laitetta..
Kimi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Moi, Ootte nyt kasvattamassa tästä soppaa, ei niitä laskelmia kukaan kysele, 100 heppanen kone ei kauheesti kaipaa, eikä se kasastusmies hirveesti siitä sun mailerista välitä. Ajelet sillä 1500km vuodessa. Kunhan teet järjellä etkä laita sitä 1.5mm lipareista roikkumaan 6mm pulteilla. Kyselin jenkkirakentajilta. Ne tekee siten, että kiinnityspisteet pidetään samana. Materiaalin vahvuus pidetään samana. Rakenne on suunnitellun näköinen ja kokonaisuutena hyvin tehty. Hyvä esimerkki oli moottroin kehto, jossa olisi ollut järkevää siirtää kiinnityspisteitä, mutta olivat tehneet välipalikat alkuperäisiin pisteisiin. Tarkoittaa sitä, että rungon laskelmia ei tarvinnut kyseenalistaa koska olivat tehdaspisteisssä kiinni. Välipalat oli alkuperäisiä vahvempia, joten ei tarvinnut laskea mitään. Mukana oli alkuperäiset verrokkipalat. Leiman jälkeen lisäsivät omat juttunsa, eikä kukaan sen jälkeen ihmettele niitä. /kimi
cmro85 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Kyllä siellä niin lukee, että kiinnikkeistä annettava selvitys. Tekee ensin kiinnikkeet ja antaa jollekkin/itselle tehtäväksi tehdä niille jonkinmoiset paperit.. "Selvitys" on aika suhteellinen käsitys... Onko se suullinen vai paperilla..?
Kimi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2020 Selvitys: Uudet kiinnikeet ovat kestävyydeltään, rakenteeltaan ja materiaaleiltaan vähintään yhtä kestävät kuin korvattavat alkuperäiset. Sitten kuvat dokkarii uusista ja alkuperäisistä ja printtaat /kimi
minorv8 Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2020 Lainaa Ootte nyt kasvattamassa tästä soppaa, ei niitä laskelmia kukaan kysele, 100 heppanen kone ei kauheesti kaipaa, eikä se kasastusmies hirveesti siitä sun mailerista välitä Traficom siirtää rakennemuutoksissa päätäntävaltaa konttoreille ja samanaikaisesti valvoo mitä ne touhaa. Jatkossa varmaan sitten löytyy konttoreita joissa homma toimii ja konttoreita jotka ei todellakaan halua sekaantua asiaan. Tasan tarkkaan tulee olemaan myös konttorikohtaisia eroja siinä minkälaisia selvityksiä ja laskelmia edellytetään. Eli itse kävisin etukäteen konttorilla juttelemassa mitä he vaativat ja jos homma haiskahtaa kovin hankalalta, vaihtaisin konttoria. Lainaa Selvitys: Uudet kiinnikeet ovat kestävyydeltään, rakenteeltaan ja materiaaleiltaan vähintään yhtä kestävät kuin korvattavat alkuperäiset. Sitten kuvat dokkarii uusista ja alkuperäisistä ja printtaat Voi toimia joillain konttoreilla, etenkin jos niissä on ennestään kokemusta asiallisesti toteutetuista muutoksista. Tulee äkkipäätä mieleen yksi konttori jonne en menisi (paikka jossa pickupin muutos 1275 tekniikalle ei onnistunut koska pickup ei ollut Mini...) Kantsii odottaa millaiset pykälät lopulta tupsahtaa ulos ja miten niitä sitten aletaan soveltaa.
jyppe Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Helmikuuta, 2020 Näin on, tuli noita vikkejä käytyä paikallisesta katsastuspisteeltä kysyttyä ja sen mukaan alettava pikkuhiljaa tekemään mutta eka odotan uudet säännöt/vapautuksen trafilta nyt oikeestaa etsinyt ja miettinyt tekniikkaa minkälaittaa sitten koneeksi yms.
minorv8 Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 26. Helmikuuta, 2020 Laita tommoinen...
cmro85 Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2020 Mites tuommoinen Nissan CG13 Micra? Eikös tuossa ole 75hp? (vakiona). Noita vähän ajettuja koko microja löytyy aika halvalla josta saa kaikki tarvittavat. Noissa näkyy jäähdytinkin sopivan omalle paikalle. "Nissan CG13 Mini conversion". http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/57644-nissan-micra-engine-transplant/page-17
jyppe Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2020 Sen verran päivitystä että tekniikka löytynyt kiitos alanharrastajan mutta tarkoitus olisi alkaa rakentamaan hondan crx moottoria ja lopulta istuttaa se maileriin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään