Jump to content

Cooper S R56 ei käynnisty


Recommended Posts

Kirjoitettu

Mikäs oli alkuperäinen vika? Ei käynnistyny? Antaako kipinää?

Näissä on ollu sitä jakopään hyppäys ongelmaakin.

Kirjoitettu

120 km vaudista sammui kuin leikaten , korjaamolla totesivat bensapumpun tulleen tiensä päähän. Vaihdettu uusi pumppu ja auto toimi 2.5 km ajon jälkeen... taas sama homma ei edes lupaa... hpfp vaihdettu myös... 3091 oli muistaakseni korkkarin vika koodi... sitä ei herjaa enää. Onko ruiskujen tukissa vielä joku ”pa” anturi erikseen... 

Kirjoitettu

No, oisko mahdolinen skenaario, että ensin meni siirtopumppu(lpfp) , syynä esim.  tankin korvausilman puuttuminen, tankki mennyt rusinaksi, aktiivihiilipönttö tukossa yms. samassa yhteydessä tullut korkeapainepumpun(hpfp) vikakoodi vajaasta bensan paineesta. Vaihdettu siirtopumppu ja korkeapainepumppu , muttei huomattu todellista vikaa, tankin ongelmaa ja taas hetken ajon jälkeen tankki rusina ja uusi LPFP taas sökö....siitä railkiskon anturista tulee kyllä vikakoodi, jos on sökö voi sen kokeilla, ottaa liittimen irti ja koettaa startata...eikös jollain ollut tälläinen tankki-tapaus?

Kirjoitettu

Joo, miulla oli se tankki/imusarjan venttiili ongelma. Onko korjaamolla, Miniäkin lukeva testeri? Sillä pitäs löytyä vikailmoitukset starttaus hetkellä. Eli onko bensanpainetta yms.

Tankilta tuleva paine ei tarvii olla kuin 3,5 bar.

Kirjoitettu

Noo, ei se mitään marmorii tarvi...jos tukin paine on nolla, ja  hpfp työntää tavaraa, rail anturi sökö? Johto poikki? Joku korjaamolle mittaa niitä railpaineita yms. Esim ISTA.D:llä...

Kirjoitettu

Kampiakselin asentotunnistin on yleensä sellainen, että jos siltä ei tietoa tule, niin ei lähde käyntiin. Tietysti jos railipaine on oikeasti 0 niin vika voipi löytyä siitä. Siirtopumppuhan surahtaa kun vähän pidemmän aikaa on auto seissyt ja ovet avaa, niin sen tarkastus on silleen helppo homma.

Jos startti pyörittää mutta ei käynnisty, niin itse kyllä katsoisin ekana sen, että tuleeko siltä kampiakselin tunnistimelta tietoa. 

Kirjoitettu

Vähän saman suuntaisia oireita MCS R56 -07 kanssa. Välillä käynnistyy hyvin, joskus saa painella nappia kymmenenkin kertaa, ennen, kun jää käyntiin. Starttaa ja pyörähtää hetken, mutta ei jaksa käydä. Kun sitten lopulta jää käyntiin, pelaa ihan hyvin. Nämä oireet vaan kylmänä. Vaihdetaan nyt varoiksi aktiivihiilikannu ja suodatin. "Tank luft valve" vaihdettu vajaa vuosi sitten. Kuulostaisi kyllä hpfp ongelmalta (150 tkm ajettu), mutta meneekö ne yleensä kokonaan pimeäksi, vai oireeleko aiemmin ? Mitään koodeja ei jätä talteen.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, MRo kirjoitti:

Vähän saman suuntaisia oireita MCS R56 -07 kanssa. Välillä käynnistyy hyvin, joskus saa painella nappia kymmenenkin kertaa, ennen, kun jää käyntiin. Starttaa ja pyörähtää hetken, mutta ei jaksa käydä. Kun sitten lopulta jää käyntiin, pelaa ihan hyvin. Nämä oireet vaan kylmänä. Vaihdetaan nyt varoiksi aktiivihiilikannu ja suodatin. "Tank luft valve" vaihdettu vajaa vuosi sitten. Kuulostaisi kyllä hpfp ongelmalta (150 tkm ajettu), mutta meneekö ne yleensä kokonaan pimeäksi, vai oireeleko aiemmin ? Mitään koodeja ei jätä talteen.

Korkeapainepumpun hajoaminen kuulostaa juuri tuolta.

Kirjoitettu

Näitä "hörähtää kylmänä" oireita tulee usein , jos lämpötila-anturi on sökö, starttauttaa usein, muttei tahdo jaksaa käydä, ei rikasta seosta...

Kirjoitettu

Do dii... merkkipajalta soittelivat ja sanoivat että toinen puoli tankista on tyhjä... (pumpun puoli). Hfp mulla herjas kylmänä, 3091 koodi, nollas vikakoodin ja sammutti ja käynnisti uudelleen. Toimi mutta kun anto kunnolla kenkää niin huomas että pannu ei saa tarpeeksi soppaa. Vuoden jaksoin leikkiä ja nyt sekin on vaihdettu...

Kirjoitettu

Mikä siinä nyt sitten oli se vika?

Kirjoitettu
On 30.9.2019 at 19.47, MRo kirjoitti:

Vähän saman suuntaisia oireita MCS R56 -07 kanssa. Välillä käynnistyy hyvin, joskus saa painella nappia kymmenenkin kertaa, ennen, kun jää käyntiin. Starttaa ja pyörähtää hetken, mutta ei jaksa käydä. Kun sitten lopulta jää käyntiin, pelaa ihan hyvin. Nämä oireet vaan kylmänä. Vaihdetaan nyt varoiksi aktiivihiilikannu ja suodatin. "Tank luft valve" vaihdettu vajaa vuosi sitten. Kuulostaisi kyllä hpfp ongelmalta (150 tkm ajettu), mutta meneekö ne yleensä kokonaan pimeäksi, vai oireeleko aiemmin ? Mitään koodeja ei jätä talteen.

No nyt ei meinaa lähteä enää millään käyntiin. Lopulta kun lähtee, niin ei kärsi kaasua yhtään ja lykkää reilusti savua. Vikakoodi missfirestä. Hetken käytyä ja lämmettyä alkaa taas pelaamaan. Katsotaan huomenna pajalla lämpötila-anturi ja polttoaineen saanti. Selvinnee kai myös tuon railin paineanturin toiminta. Kai se on kohta tilailtava uusi hpfp....

Kirjoitettu

No joo...hpfp meni sitten vaihtoon. Ebaysta olisi saanut genuine Mini osan noin 400,- mutta toisaalta PSA varaosanrolla reilu 600,- suoraan hyllystä. Lienee myös jotkut aiemmat ajoittaiset nykimiset ja misfiret johtuneet syöttövirheestä ja liian laihasta seoksesta....etenkin, kun kansi on tehty uusiksi, joten karstaakaan ei ole enää palamassa.

Kirjoitettu

Startaxin numero pumpulle: 8300-70619
Valmistajan Meat&Doria numero: 78524
PSA: 1920LL   
PSA: 9819938480
MINI: 13517588879


Tuollaisia numeroita pumpulle löytyy (pätee ainakin 2008 R55 MCS )
Meille tuli tuo Meat&Doria merkkinen Startaxilta (tukkuri) ja on pelittänyt hyvin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...