sir samurai Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2019 Ostin pari vuotta sitten moottorin etukelkassa ripustuksineen, laturi puuttui muuten tais olla suurin piirtein kaikki. Tarkoitus olisi sillä tutustua Minin moottorin rakenteeseen ja koneen kunnon salliessa kunnostaa siitä varamoottori. Moottori on ollut ulkona ennen kuin pääsi minun talliin. Lohkossa lappu 9FD - SA - H5200, kansi kuulemma jostaki 850 koneesta samoin kuin kaasari, näytti minun silmään hs2. Eturipustukset oli ruosteessa ja vieläkin on palloniveliä kiinni tukivarisssa ja pyörän navassa, osan sain irti kuumentamalla. Pistin irtilähtemättömät osat likoamaan laimeaan sitruunahappoliukseen, josko sieltä sais vielä kelvolliset tukivarret ellei ole ruostesyönyt pallonivelten kiinnitysreikiä pilalle... Ehkä sieltä jotain kelvollista osaa jää varaosiksi, edes hätätapauksessa Tänään otin kannen irti, harmittavasti yhteen sylinteriin on päässyt vettä aikojen saatossa, siellä on ruostetta. Muutenki vesikanavat oli ruosteessa ja paljon niissä oli tavaraa, saapa nähä tekeekö nuilla enää mitään. En vielä ole googlettanut asiaa, mutta voikohan kannen ja lohkon laittaa sitruunahappoliuokseen puhdistumaan ruosteesta kun irroittaa kaikki mahdolliset osat, vai miten se kannataa kotona puhdistaa kunnon arvioimiseksi?
FD100L Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2019 998 Cooperin lohko näyttäisi olevan!
Kimi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2019 Fd100l ehti ensin. 998 Cooper January 1964 onward 9FA/Sa/H Mk1 Austin pre closed circuit breathing 9FD/Sa/H Mk1 Morris up to engine number 1934, all Austin Mk2 closed circuit breathing and Morris Mk2 from engine number 1935-33660 with closed circuit breathing 9FD/Xe/H 4 syncro gearbox introduced 99/-/H Last of manufacture 1969
minorv8 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2019 Sitruunahappo pelittää, ei ole välttämättä ihan yhden yön operaatio. Kone ei varmaan pyöri ? Tosta ruostuneesta sylinteristä vois ottaa hiomapaperilla irtoruosteet pois ja sitten uittaa sinne jotain wd40 tms lientä ja antaa sen muhia. Männänrenkaat tuppaa olemaan aika tiukassa jos ovat päässeet ruostumaan. Todennäköisesti sylinteri voi olla entinen jos vesi on ollut pitkään koneessa.
sir samurai Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2019 Kuulemma kone oli pyörähtynyt, ite en ole kokeillut. Pitää puhdistaa irtoruosteet ja laittaa aineet sisään, toivottavasti tuo sylinteri ei ole pahasti syöpynyt.
minorv8 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2019 Jos vähänkin pyörähtää niin sitten vain ruosteet veke.
sir samurai Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2019 Kone nostettu pois etukelkasta ja ehdin vähän irrotella osia. Kone pyörii kevyesti, ruosteita en ole putsannu sylinteristä niin en viitsinyt niiden yli mäntää pyörittää, ettei nyt ainakaan jää jumiin. Tällä kertaa vauhtipyörä on sen verta lujassa ettei kyllä ilman ulosvetäjää tuu pois. Paineastelmassa oli jotain jousia, että erilainen on kuin toisessa moottorissa. Muutenki oppi taas uutta
koirankoppi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Taitaa olla ihan alkupään 998:ja jos on vielä jousiasetelma. Niistähän luovuttiin jo 60 luvun alkupuolella. Ei kannata kyllä niillä osilla enää kasata
FD100L Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 ................................................
sir samurai Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2019 Tilasin vauhtipyrönä ulosvetäjän, lujassahan tuo tuntuu olevan. Mites jos hieman lämmittää, kannataako lämmittää kampiakselin päätä vai vauhtipyörän keskiosaa siitä kampiakselin päältä?
Mini1380 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2019 Luonnollisesti vauhtipyörää siitä kartion kohdalta. sir samurai 1
FD100L Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2019 Jos.. jos tulee semmonen mieleen, niin voisin olla kiinnostunu tuosta lohkosta.
sir samurai Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2019 On 30/08/2019 at 17:55, FD100L said: Jos.. jos tulee semmonen mieleen, niin voisin olla kiinnostunu tuosta lohkosta. Vielä näillä näkymin on tarkoitus kunnostaa kone omaan käyttöön, mutta jos matkalla ajatus muuttu niin pietään mielssä Lähtihän se vauhtipyörä irti kun jaksoi lämmittää ja vääntää. Pitää hommata itelle joku rautatanko näitä hommia varten. Parin työkalusetin hylsyjen molemmat jatkovarret kun pisti peräkkäin nii lähti, halvemman sarjan pitempi jatkovarsi tosin vähän vääntyi lisää mutta eipä sillä väliä FD100L 1
FD100L Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2019 On 31.8.2019 at 19.24, sir samurai kirjoitti: Lähtihän se vauhtipyörä irti kun jaksoi lämmittää ja vääntää. Pitää hommata itelle joku rautatanko näitä hommia varten. Parin työkalusetin hylsyjen molemmat jatkovarret kun pisti peräkkäin nii lähti, halvemman sarjan pitempi jatkovarsi tosin vähän vääntyi lisää mutta eipä sillä väliä Semmonen reilu metrin pituinen teräsputki on hyvä olemassa! Mulla on semmonen Transitissa aina mukana jos sattuu rengas menemään.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään