Sibe70 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Moi ja kiitos pääsystä ryhmään. Heti alkuun visainen ongelma... R56 Cooper S - 09, polttoaine mittari näytti kolmea tolppaa ja bensa loppui. Otin molemmat anturit esiin ja oikean puolen anturi oli hajonnut palasiksi. Laitoin tänään uuden anturin ja tankkasin täyteen niin silti ei näytä kuin muistaakseni 6 tolppaa. Pitääkö resetoida jotenkin vai missä vois vika olla ?
next Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 R56 taitaa saada sieltä piilovalikosta sen resetoitua kuten R52/53 korisessakin. Ne joilla uudempaa koria varmasti vielä kertoo sen mutta uskoisin onnistuvan vielä tuossa korimallissa.
Sibe70 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Eli hidden menusta, eikö?
skithund Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Tarkista/vaihda myös aktiivihiilisuodatin. Omassa R56:ssa alkoi tankki/mittari oikutella ja reagoi (tosi pitkällä) viiveellä täyteen tankkaamiseenkin = aktiivihiilisuodatin täys
Samie Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2019 Mulla kanssa ongelmia mittarin kanssa. Viime viikolla bensa loppui Vuosaaren tunneliin vaikka mittari näytti puolta tankkia. Onneksi ABC:lle oli ainoastaan 300m kävelymatka ja sain menovettä. Hidden menusta katsoin noita ohm/litra lukemia ja näyttäisi että oikea anturi reistailee. Vielä en ole saanut aikaiseksi avattua tankkia ja katsottua mittaria tarkemmin.
Samie Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 Tänään tutkin lisää anturin lukemia. Kun avasin bensakorkin, tankista kuului suhahdus ja sellainen epämääräinen lommahdus ääni. Myös oikean puolen anturin lukema muuttui. Luulenpa että aktiivihiilipönttö tukossa ja tankkiin tulee reilusti alipainetta. Tankin muoto varmaankin muuttuu ja osuu anturiin jotenkin.
Sibe70 Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 Sain auton testeriin kiinni niin vasen anturi näyttää 66 ohm ja oikea juuri vaihdettu 6560 ohm. Eli vois kuvitella että joko uus anturi viallinen tai johto vika. Huomenna lauantaina tutkin lisää. Palataan asiaan. Onko tuo Aktiivihiilisuodatin hankala vaihtaa ?
Samie Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 Mulla näyttää täydellä tankilla 22ohm molemmissa antureista ja lähes tyhjällä tankilla 210ohm.
Juge Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2019 Ei tarvi resetoida, eikä tuo aktiivihiilisuodatin vaikuta asiaan. Sielä on todennäköisesti tuo juuri vaihdettu anturi / koho telineistään irti. Meillä oli edellisessä Clubmanissa sama ongelma, ja ei siellä ollut mitään muuta vikaa kuin että koho pääsi telineestään irti. Koho pääsi toistamiseen irti lyhyen ajan jälkeen, pitimet oli ilmeisesti jotenkin "huonot", tein pienistä nippusiteistä apukiinnikkeet eikä sen jälkeen ollut tuon kanssa ongelmia. Ohmilukemat sekoilivat Hidden Menussa ja bensa loppui vaikka auto näytti 3 palkkia, ja täyteen tankatessa vasta jonkun verran ajon jälkeen nousi täyteen jos sittenkään. Ohmeista en nyt tarkkaan muista miten ne sekoili, mutta sekoili kuitenkin. Tosin, tuo yli 6000 Ohmin vastus on aika raju... Ei muuta kun tuo oikea anturi irti ja telineisiinsä kiinni. Kannattaa viritellä sinne pienistä nippusiteistä apupitimet niin ei pääse toistamiseen irti. Tässä pari kuvaa meidän ex-Clubmanin irronneesta kohosta:
Sibe70 Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2019 Uusi anturi oli RIKKI. vaihdoin kiinnikkeen uudesta ja anturin otin vanhan. Nyt ei ainakaan enään hälytä 27c4 koodia. Kuinkas sinne hidden menuun pääsikään? Kun en jostain syytä pääse.
Sibe70 Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2019 Hidden menuunkin pääsin. Vasen 49ohm ja oikea 56ohm. Kokonaispolttoainemäärä 45 L. Pitäs olla aikalailla oikeinkin. Ei muuta kun maanantaina reklamoimaan Autoleskukseen viallisesta anturista.
Samie Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2019 Mulla oikeanpuoleinen anturi oli irti pidikkeestä. Laitoin nippusiteellä kiinni kuten Jugen kuvissa oli laitettu. Lisäksi annoin tekohengitystä aktiivihiili suodattimelle puhaltamalla paineilmaa yhdestä liittimestä sisään ja samaan aikaan toisesta imin imurilla pölyjä pois. Kolmannen linjan tulppasin operaation ajaksi. Katsotaan oliko puhdistuksesta mitään hyötyä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään