jyppe Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Tässä vaihdoin uudet vetonivelet maileriin ja Huomasin että vanhoissa vetonivelissä lukee canada 1959 voiko tarkoittaa vuosilukua lisäksi uusissa vetonivelissä on pyöränlaakerille tehty paikka pitempi, tuli vaan mieleen onko mailerin omat vetonivelet mitkä olivat paikoillaan vai laitettu jostain muusta autosta, vetonivelet vaihtoo koska etsin pyöränlaakereiten turhaa kulumis syytä. koska viime syksynä vaihdoin uudet ja nyt olivat väljällä vaikka en ole ajanut autolla kun 500km
Mini1380 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Varmaan syy väljyyteen on kartioprikan kuluminen.
FD100L Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Onko momentti ollut oikea? Sehän on aika iso! Ittelläkin oli joskus ongelmia noissa kun mutteri löystyi ja uusittiin laakereita ja se kartioprikkakin, ei auttanut. Tuota löystymisongelmaa on ollut muillakin olen kuullut.. Olis varmaan pitäny uusia kaikki osat kerralla? No, siitä on jo aikaa ja autoakaan ei enää ole. Mieltä jäi kyllä kaivelemaan? Tästä oli hyvää juttuakin taannoin, en nyt haullakaan löytänyt?
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2019 Itsellä oli edellisissä levyjarru navoissa vikaa, laakeripesät väljät.Joutui tiukkaamaan jatkuvasti.Ei auttanu lukitekaan laakerin ulkokehissä.
minorv8 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Tuskin valmistusvuosi, isommat nivelet tuli vasta 60-luvun alussa. Oliko sulla kuula- vai kartiorullalaakerit ? Tehtaan opus kait antoi ohjeeksi että laakereita ei vedetä momenttiin kartioprikan kanssa vaan ekaksi paksun prikan kanssa ja vasta sitten kartioprikan kanssa.
jyppe Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Kartio laakerit ovat minulla koska levyjarrut edessä. Paljon on momenti laakereille on kun brittiosalta kysyin sanoin että perkeleen tiukkaan. Kaikki osat olis ollut hyvä uusia kerralla mutta kuuluisa nuukuus iskenyt nytten sitten korjaillaa
Turbo 69 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Momentti: 20,7 kpm.
Kimi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2019 Moi, Toi jatkuva löystyminen johtuu vetolaipan kuluneista rihloista. Ei se mutteri pääse sieltä löystymään kun siellä on sokka paikoillaan. Kun rihlat on huonot, niin kartioprikka kuluu molemmin puolin ja lisäksi se syö itsensä vetolaippaan syvemmälle joka kerta kun polkasee kaasua ja jarrua. Lisäksi kisoissa löystyvät hetkellisesti kun ajaa tiukasti mutkaan.KAD tehnyt näitä ilman rakoa, mutta silloin on pakko vaihtaa myös vetolaippa samalla. Helpoiten tunnistaa siitä että kartioprikan päät menee yhteen kun vetää kireälle. Siihen kuuluu jäädä rako. Toinen vihje ongelmasta on että mutterin alta tekee pyöreän uran kartioprikkaan. Se prikka ihan oikeesti pääsee pyörimään siellä. Ei kannata ostaa en8 kun löytyy en24. Ei ole tarvinnut kisoissa kiristää kertaakaan kun tuli nuo laitettua. Tosin joutuu olemaan yhden illan selvin päin kun maksaa kokonaiset 9eur enempi kuin halvat paskat. DRIVE FLANGE EN24T UPGRADED MATERIAL COOPER S & EARLY 1275GT /kimi FD100L 1
jyppe Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Uusilla laakereilla tämän kasasin paketin ja kiristin tiukalle mutterin siltikin jäi löysälle pyöränlaakerit, irrotin paketin taas ja kokeilin toisella pyörännavalla ja oli paljon tiukempi ero oli 2 navan välissä 7mm. Onko joku entinen omistaja aikoinaan hionut ton eron vai onko jossain muussa autossa samanlainen napa.
minorv8 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Onko laakereiden välissä irtorengas ? Joskus muinoin oli eri paksuudella olevia irtorenkaita. Jos jäi välystä niin laitettiin kapeampi rengas. Minin ja Metron vetolaipoissa on ainakin pieniä eroja, samoin Metron ja turbo-Metron.
pepe65 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Olikos noissa vanhemmisa mailerin navoissa laakerin puolellakin irrallinen kartiorengas (osanumero 3),jos se puuttuu niin laakeri ei kiristy tarpeeksi tai se löystyy tosi nopeasti kun napa ei vastaa kunnolla laakeriin vaikka mutterin vetää kiinni?
FD100L Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 4 tuntia sitten, jyppe kirjoitti: Uusilla laakereilla tämän kasasin paketin ja kiristin tiukalle mutterin siltikin jäi löysälle pyöränlaakerit, irrotin paketin taas ja kokeilin toisella pyörännavalla ja oli paljon tiukempi ero oli 2 navan välissä 7mm. Onko joku entinen omistaja aikoinaan hionut ton eron vai onko jossain muussa autossa samanlainen napa. Tai siis vetolaippahan tuo on. Kyllä niitä voi olla erilaisia ollu ja vanhemmissa toi sisempi kartiorengas kuten "Pepe65" kuvassa. Kumpi laippa oli sun autossa alun perin? Kannattas varmaan mitata ne uudet ja vanhat laakerit, että on saman levyiset. Ihmetyttää noitten vetonivelten erilaisuus laakeriosuuden pituus myös?? Laita se millä ei tule ylimääräistä välystä. Tarkista kuitenkin,että pyörä pyörii herkästi myös lämpöisenä eikä laakeri kuumene. E: Onko muuten molemmissa vetolaipoissa tollanen viiste sisäpuolella niin kun tossa kuvassa?
jyppe Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2019 Alunperin ollut kuvassa oikealla maalattunapa, uusissa vetonivelissä on pitempi laakeri osuus selvästi verrattuna vanhoihin vetoniveliin Molemmissa on vetolaipoissa viisteet on. Laakereiten välissä on holkki joka tuli paketissa mukana muita holkkeja ei ole ollut tässä pyöränlaakeri hommassa. Kartio holkki tietty tulee lukitus mutterin alle.
Kimi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2019 Laita oikeanpuoleiseen 7mm pidemmät pyöränpultit niin toi rako häviää. Kanattaa vähän miettiä millä mitalla on merkitystä. Tuo näyttää sen verran vajaalta toi lapan reuna että nivelestä loppuu kierteet. /kimi
FD100L Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2019 19 tuntia sitten, jyppe kirjoitti: ..Molemmissa on vetolaipoissa viisteet on. Siis siinä päässäkö mikä tulee laakereita vasten?
Kimi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2019 Moi Laakerin holkin ja laakereiden sisäkehän yhteinen leveys pitää olla hitusen isompi kuin navassa oleva pykälä ja laakereiden ulkokehien yhteisleveys. Eli voit tarkistaa välyksen kahdella isolla prikalla jotka ulottu laakerin sisäkehälle ja pitkällä pultilla. Kiristä niin lujalle kuin voit, niin sinne jää oikea välys, paitsi jos kiristät jotain lyttyyn joka ei ihan helpolla tapahdu. /kimi
Kimi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2019 Moi, Tämmöseks nää menee kun vetoloaipan kartio ja rihlat on finito.
FD100L Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2019 4 tuntia sitten, Kimi kirjoitti: Moi, Tämmöseks nää menee kun vetoloaipan kartio ja rihlat on finito. Tosta Metrosta mikä mulla on oli mennyt ne rihlat/ spoorit kun sen ostin ,kartioprikassa ei ollu kauheesti mitään jälkeä. Normi vetolaippa ja akseli melko pehmeää ainetta kun pystyi poraamaan akkukoneella reiän spoorin kohdalle ja ruuvaamaan ruuvin! ..pääsi heti vähän kokeilemaan!!
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2019 Miulla oli kuitenkin ne pesät väljät,vaikka vaihdoin uudet vetonivelet ja laipat,silti löystyi.Oli pyöriny tuo kartioprikka aina väljäksi.Kun ostin kaikki uutta,ongelma poistui. FD100L 1
jyppe Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2019 tänään viimein laitoin molemmat puolet paikoileen ja apukuljettajan puolen sain tiukaksi ei turhaa välystä. kuskin puolella välillä tuntuu ihan pieni välys voi olla että muualta antaa periksi, tutkimuksen jatkuu siis mutta näillä näkymin pyöränlaakerit pitäisi olla nytten tiukat. vanhat navat mitkä olivat paikoilaan olleet eivät luultavasti maileriin ole sopivat tai sitten joku on sorvissa hionut pintaa pois.
Mini1380 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2019 2 tuntia sitten, jyppe kirjoitti: vanhat navat mitkä olivat paikoilaan olleet eivät luultavasti maileriin ole sopivat tai sitten joku on sorvissa hionut pintaa pois. Vetolaippoja tarkoittanet?
jyppe Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2019 joo tarkoitin vetolaippoja..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään