Jump to content

Dry decking


Minimaalinen

Recommended Posts

Kirjoitettu

Rakentelen aikani kuluksi miniin BMW K1100 kantta. Isojen poikien juttuja lueskellessa huomasin, että jotkut tulpppaa kaikki reiät kansitasosta ja vie öljyt ja vedet ulkiosia letkuja pitkin kanteen. Näitähän sarjoja saa valurautakansillekin:

 

http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=512

 

Toi tosin vaan vedelle.

 

Kysymys onkin: mitä hyötyä?

Ilmeisesti estetään nesteiden päätyminen väärään paikkaan, mutta jos se vuotaa, niin silloinhan siinä on jotain vikaa.

Kirjoitettu

Tota systeemiä käytetään paljon saarella ratapeleissä!

 

Jäähdyttää kannen huomattavasti paremmin kuin normi menetelmällä.

Kirjoitettu

Veden kiertoahan tuolla parannetaan. Joissain autoissa on jo valmiiksi vastaava, kansipahvissa on vain nelospytyn kohdalla vesireijät. Epäilemättä minissäkin toimiva systeemi mikä vähentää palotilojen kuumia pisteitä ja nakutusta.

Kirjoitettu

Eli siitä siis on oikeasti hyötyä. Pitää varmaankin sellainen tehdä kun ei se ole kovin iso vaiva muuhun työhön verrattuna.

 

Sähköisellä vesipumpulla sen vedenkin saisi kiertämään siihen suuntaan kun haluaa. Onko muuten joissain autoissa kierto kannesta lohkoon päin?

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Ilmataskuja jää, mutta ne ei vaikuta varsinaisesti ilmaamiseen. Ne saa sieltä pois kun vähän tärisyttelee ajossa moottoria, esim omatoimisesti tai huonolla tiellä. Aika paljon jo varmasti lähtee pois kun ihan vaan käynnistää moottorin ja vesi alkaa virtaamaan. Varovaista tehojen käyttöä aluksi vain, koska tosiaan siellä on aika kriittisessä jäähdytystä vaativissa paikoissa ilmaa, tosin ei paljoa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...