Jump to content

Verto kytkin (akselin kierre)


Recommended Posts

Kirjoitettu

Nyt kävi niin mallikkaasti että pääsi säätömutteri hukkumaan. Onkos kellään tiedossa mikä kierre on tuossa verton työsylinterin/painelaakerin akselissa? Ei ole aiemmin ollut ongelmaa, olisiko voinut jäädä tohinassa löysälle. Muuten on jäykempi asetelma toiminut sillä MiniSpareksen "performance" levyllä hyvin. Huomaa toki että se on täysin jäykkä levy 

Kirjoitettu

Onko mahdollista että paineasetelma menee hajalle kun tuo lukitus pettää? Ei kytkin meinaan irrota vaikka kyllä tuo liikkuu akseli ihan normaalisti.

Kirjoitettu

Ei pitäs olla merkitystä,sehän vaan estää liian pitkän liikkeen ja harvemmin sitä saa liikaa liikkumaan.

Kirjoitettu

Mulla on ollu Metrossa jo 2 vuotta ko. säätöpultti pois, ei mitään vaikutusta.

Kilpureissahan tuo otettiin heti pois aikanaan.

Kirjoitettu

Tolla mutterilla varmistetaan että kytkinlevyn kuluma pysyy halussa eikä pääse niitteihin asti.

Mutterin ja kopan väli vähintään 3mm tai ota pois kokonaan.

Irrota  jousi, vedä akselia ulospäin ja säädä  muutama kymppä välystä säätöruuviin. 

Jos kytkinpoljin ei kolahda lattiaan asti, niin on työsylinterin tappi liian lyhyt. Mäntä osuu lukitus sokkaan ja jää liikettä käyttämättä.

/kimi

 

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Kimi kirjoitti:

Jos kytkinpoljin ei kolahda lattiaan asti, niin on työsylinterin tappi liian lyhyt. Mäntä osuu lukitus sokkaan ja jää liikettä käyttämättä.

/kimi

 

Verton työsylinterissä ei ole sokkaa.

Kirjoitettu

No joo, jännä nähdä siis kun saa auki että mikä on pettänyt kun kytkin ei irrota ollenkaan. 🤔

Ilmasin kytkimenkin uusiksi ja akseli liikkuu kyllä oikein hyvin, mutta edelleen ei irrota. Auto verstaalle ja purkuun. Eipä ole ongelma luistava kytkin enään 😅

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Vika oli vähintäänkin erikoinen, mutta selvisi. Asentaja katsoo ensikerralla vähän tarkemmin.

Eli kaikki pultit millä paineasetelma / koko kytkin ja vauhtipyörä tulevat kiinni siihen holkkiin kampiakselilla olivat löysällä. yksi oli irronnut ja pyöri siellä kytkimen ja paineasetelman välissä. Pultit oli lukitteella mutta silti kaikki enemmän ja vähemmän löysällä.

 

Tuo holkki nyt kun muistelee niin ei mennyt uuteen asetelmaan helposti, ja nyt epäilen että se ei sitten mennyt pohjaan asti, ja siksi ajossa on nyt käynyt lopulta näin. Sillä holkki oli seuraavaankin asetelmaan melko kireä, otettiin siitä sen verran pois että sen sai lähes laskea paikalleen. Ja sitten kiinni ja nyt taas tuoreella leimalla kovaa ajoa. 

IMG_20190713_214017374.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...