Samie Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Moi, Onko kellään kokemuksia E-Vac Scavenger kitistä Minin turbokoneessa. Mietin tämmöisen asentamista imemään huohotinkaasut suoraan putkeen. Tämä vähentäisi imuventtiilien karstoittumista ja mahdollisesti toisi pientä tehon lisäystä. - Sami
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Saattaa toimiakin,mutta tappaa kuulemma aikaa myöten katin.
Samie Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Ajattelin liittää sen vasta katin jälkeen. Toki katsastuksen ajaksi varmaan pitää tulpata linja.
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Sitten ei välttämättä toimi,yleensä laitettu heti kollektorin jälkeen. Aiheesta löytyy paljon tarinaa muilla foorumeilla,kantsii guuglata.
Samie Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2019 Asensin autooni testimielessä E-vacin kiinalaisen kopion. Liitin hitsattiin pakoputkeen katin jälkeen. Nyt moottorin huohotus menee suoraan pakoputkeen oil catch tankin kautta. Venttiilikopan toinen huohotuslinja on tulpattu pösön tulpalla. Nyt on takana 1000km testiä ilman mitään yllätyksiä. E-vac muodostaa alipaineen jo tyhjäkäynnillä kampikammioon. Keruusäiliöön kertyy vettä ja jonkin verran öljyä ja säiliö pitää tyhjentää aika ajoin.
holkki Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2019 Jaa, onko tuon idea,että kuumat, virtaavat pakokaasut muodostaa ejektorin , jonkun sortin imun sinne huohotukseen? Eikö se turbon imuputkeen menevä huohotin putki yritä tehdä samaa "duunia"...Toinen linja ymmärtääkseni toimii tyhjäkäynnillä ja tämä toinen kierroksilla, kopan kannessa olevat läppäventtiilit( membrat) toimii alipaineiden vaikutuksesta...Itselläni oli huonoja kokemuksia siitä takimmaisen huohottimen tukkimisesta Pösön tulpalla, sekoitti kampiammion paineet ja alkoi puskea kampuran takastefasta öljyä pihalle, seuraile omaasi hieman! Tietty tuo virtavien pakokaasujen imu tehostaa kampikammion alipaineita, saattaa toimia, laittele ajan kanssa seuranta dataa...
Samie Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2019 Joo kyllä. E-vac on jonkinlainen ejektori. Halusin kokeilla tätä koska normaalisti öljyhöyryt menevät Imusarjan kautta sylinteriin. Jos moottori huohottaa reilusti ja kuluttaa öljyä niin imuventtiilit karstoittuvat melko nopeasti. Nyt kun öljyhöyryt menee suoraan pakoputkeen niin tämä ongelma poistuu.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään