jyppe Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Mailerissa kevään kunniaksi öljypaine ongelmaa. Öljyt vaihdettu ja paineet pysyy tyhjäkäynnillä ja ajossa jonkun aikaa mutta jonkun matka päästä syttyy öljypaine merkkivalo. Voiko olla että anturi rikki ja miksi merkki valo syttyy ajossa vasta. Viimeksi ajoin hyvin jo 10km sitten tulin risteykseen ja siitä alkoi merkkivalo palamaan. Vinkkejä ja neuvoja voisi antaa mistä alkaa vikaa etsimään.
jyppe Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Voiko öljyn paineen mitata toisella mittarilla muualta koska vakio öljypaine anturin paikkaa ei mahdu toisenlaisia antureita koska virranjakajan alipaine systeemi just siinä kohtaa edessä.
Mini1380 Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Samasta paikasta mekaanisella mittarilla.
FD100L Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Kyllä anturivika on aika yleinen.. Esim Motonetista löytyy hyvin edullinen öljynpainemittari.
koirankoppi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Jos ei kierroksillakaan sammu, niin tod,näk anturi rikki. Kannattaahan tuo mittarilla todeta. Halpa on uusi anturikin, ostaa ja laittaa tilalle, jos ongelma häipyy niin se siitä
Turbo 69 Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Kannattais silti mitata mekaanisella mittarilla,öljyjen lämmetessä paineet tippuu muutenkin. Muuttuiko koneen ääni mitenkään,kun valo syttyi?Jos ei huomattavasti muuttunu,sitten ei ehkä vakavaa.
koirankoppi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Paineventtiilin luisti voi myös jumittaa, kannattaa tsekata. Helppo katsoa
Turbo 69 Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Harvemmin se kesken kaiken jumii,öljynpaine anturin toiminnan tarkistus kuitenkin ekana.
koirankoppi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2019 13 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Harvemmin se kesken kaiken jumii,öljynpaine anturin toiminnan tarkistus kuitenkin ekana. Kyllä se voi jumia ihan kesken kaiken. Kokemuksesta
FD100L Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Mielenkiinnosta, Onko vika selvinnyt? syyhän voi olla myös johdoissa, huono kontakti. Öljynpaineittari on kyllä hyvä olemassa.
jyppe Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 En ole vielä tutkinut tarkemmin,tullut subaru impreza laitettua. Mutta tällä viikolla meinasin tilata uuden öljypaineanturin ja mekaanisen öljypainemittarilla tutkia öljynpaine eka. Paljonko muuten hyvät öljyn paineet 1300 moottorissa. Samalla vaihdan öljypaine anturille tulevan johdonliitimen parempaan.
Mini1380 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Kait ne siellä 4,5-5barin paikkeilla on, lämpimillä öljyillä saattaa tyhjäkäynnillä olla vähemmän osien/ moottorin kuluneisuudesta riippuen. Ajossa/kierroksilla pitäisi kyllä olla kokolailla se 5bar kun kaikki kunnossa.
Turbo 69 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Teknillisissä tiedoissa on:Tyhjäkäynti:1.05 bar.Käyntinopeus:4,2 bar.Valo syttyy ilmeisesti jossain alle 0.8 bar.Kaikilla BMC:n koneilla samat lukemat.
Mini1380 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Kyllä jotain on jo pskana jos tyhjäkäynnillä on vain 1,05 baria öljynpaine, mulla ainakaan koskaan ole ollut noin surkeita paineita yhdessäkään koneessa.
Turbo 69 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Nää onkin vain tehtaan arvoja,mini1380:n koneissa,eikä omissakaan oo yhtään noin pieniä paineita ollu ikinä. Tai oli miulla aikoinaan alemmat paineet,sillo meni kiertokangen laakerit hajalle.
minorv8 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Turbossa oli joskus alkuaikoina Mobil 1 synteettiset, mitä lie 10W50 tms. Ne kun ajoi kuumaksi niin ei ollut kaukana 1 bar paineista. Castrolin 10W60 öljyt nosti paineet jonnekin 2 barin kantturoille.
Turbo 69 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Ja tyhjä käynnistäkö puhutaan?
Kimi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2019 Mitkä öljyt laitoit koneseen? Veikkaan että imprezan öljyt laitettu koneeseen Pumppu falskaa, väljät laakerit, öp jousi löysä, öp tulppa vuotaa, laakereissa väljää/vaurio,keinuvivun akseli kulunut, suodatin tukossa, nokan laakereissa väljää. Kompurasta ruuvaat mittarin sen anturin paikalle ja katot mitä näyttää. Kierre on sama npt 1/8-27 /kimi
minorv8 Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2019 7 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Ja tyhjä käynnistäkö puhutaan? Juu toki. Mobilit vaihtui aika nopsaan...
FD100L Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2019 10 tuntia sitten, Kimi kirjoitti: Mitkä öljyt laitoit koneseen? Veikkaan että imprezan öljyt laitettu koneeseen Pumppu falskaa, väljät laakerit, öp jousi löysä, öp tulppa vuotaa, laakereissa väljää/vaurio,keinuvivun akseli kulunut, suodatin tukossa, nokan laakereissa väljää. Kompurasta ruuvaat mittarin sen anturin paikalle ja katot mitä näyttää. Kierre on sama npt 1/8-27 /kimi Mut eikös "Jyppe" tehny tuohon koneeseen juuri rempan? Ehkä se anturi paskana tai johto kontakti tms. toivotaan näin.
Kimi Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2019 Tai legendaariset liian pitkät pultit öljypumpussa, tai nokan ja pumpun välissä joku ongelma. Nyt on kaikki mahdolliset viat listattu. Toi anturi kun menee rikki, niin 99% menee silleen että öljyvalo ei näytä mitään. Kontakti nollapaìneella auki. Ja jos kontaktihäiriö niin lamppu pimenee. Vilkkuminen vaatisi maakontaktin. /kimi
Mini1380 Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 16 tuntia sitten, Kimi kirjoitti: Tai legendaariset liian pitkät pultit öljypumpussa, tai nokan ja pumpun välissä joku ongelma. Nyt on kaikki mahdolliset viat listattu. Toi anturi kun menee rikki, niin 99% menee silleen että öljyvalo ei näytä mitään. Kontakti nollapaìneella auki. Ja jos kontaktihäiriö niin lamppu pimenee. Vilkkuminen vaatisi maakontaktin. /kimi Höpö höpö taas, kyllä se Minin öljynpaineen merkkivalonanturi vikaantuu yleensä jurikin niin että alkaa palamaan joko satunnaisesti tai kokoajan koneen hiukan lämmettyä ja öljyjen notkistuttua.
Kimi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 No, mulla on noi mennyt järjestään siten että on kontakti poikki oli painetta tai ei. Ja jos syttyy kun öljy notkistuu, niin silloin on jousi anturissa särki. P.s. ja otos ei ole 1 tai 2, vaan kymmenkunta. /kimi
Mini1380 Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 No joitain kymmeniä viallisia öljynpaineantureita tullut itsekkin vaihdettua eri autoihin..... ja Mineissä kaikki vialliset mihin olen törmännyt ovat olleet sellaisia mitkä ovat polttaneet merkkivaloa joko kokoajan, öljyjen hiukan lämmittyä tai ajoittain. Yhden tälläisen sydämmen tykytyksiä reissussa aiheuttaneen anturin vaihdoimme kaverin Miniin Hollanissa matkalla IMM:iin 2009.
Kimi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Onkohan erona että me laitetaan kisapeleissä 5w öljyvalo suoraan linjaan sen kytkimen kanssa ? /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään