pensseli69 Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2008 Tuli hiukan tilaongelmia minissä, alkuperäinen mittari ei mahdu kojetaluun tai lähinnä vaijeri ei pääse paikalleen ilmanputsarikotelon takia. Onko kukaan asentanut sähköisesti toimivaa nopeusmittaria ja mistä niitä löytää? Saako pitempää nopeusvaijeria minin alkuperäiselle mittarille? Jos nyt joutuu nopeusmittarin vaihtamaan niin samalla tarvitsen, kierroslukumittarin, vedenlämpötilamittarin, öljynlämpötilamittarin, volttimittarin, onko ideoita minkä merkkisiä laittaisi? itse olen hiukan ajatellut autogaugen smoke sarjaa tai ihan gaugen valkopohjaisia mittareita. Jos jollain on kuvia toteutuksista niin kiinnostaa. itsellä on tilaa kojetaulussa vain keskellä noin 30-40cm verran.
minorv8 Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2008 Jep, tein Minoriin sähköisen mittarin Autometerin rojuista. Kun kerta piti kikkailla niin piirsin Autocadilla Cooper S Mk 1:n tyyppisen mittaritaulun, printtasin sen kylmästi A4 tarra-arkille ja sen sitten pleksilevyyn mittariston taustalevyksi. Minorin mittari on samankokoinen kuin vanhassa Minissä. On pelittänyt ihan OK eikä sitä edes heti huomaa kotitekoiseksi. Autometerissä on digitaalinen matkamittari/trippi. Mittari vaatii joko orggis signaalilähteen (jota minissä ei ole) tai sitten Autometerin anturin. Mä olen ostanut omat mittarini käytettynä ebaystä, uudethan maksaa ihan sikana... Anturin ostin SummitRacingiltä, hintaa on jenkeissä joku 50+ USD. Suomessa kai joku 60-70 . Voin nappaa kuvan tosta mun mittarista kunhan ehdin.
minorv8 Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2008 Jos haluat valokuvan toteutuksesta niin pistä yhteystiedot, en muista enää onko ne mulla ennestään.
tgamini Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2008 Ainakin joskus ostin pidemmän mittarivaijerin miniin kun siirsin mittarin paikan kuskin eteen.
Jamppa Maijala Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2008 Yksinkertainen on kaunista ;) Olen joskus käyttänyt polkupyörän mittaria. Laittanut lemmarilla magneetin vetoakselille antamaan pulssia. Ongelnma on vain halvemmissa mittareissa koska niiden nopeusnäyttö loppuu jo 60 km/h. >:(
pensseli69 Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2008 No eihän minillä lujempaa uskalla ajaa ;D vaihdoin ilmanputsarinkotelon sukkasuodattimiin ja pitempi mittarinvaijeri,näillä mennään ainakin aluksi. Muut mittarit ajattelin autogaugen smoke sarjaa,kojetaulu kun on tummaa pleksiä ja mustat kajarin ritilät. kokeilen tummentaa tuon vakion nopeusmittarin linssin ja kirkkaammat polttimot jos se vaan kestää sen.
minizz Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2008 sigman fillarimittareissa riittää asteikko 300km/h asti ;D kirkkaammat polttimot jos se vaan kestää sen. Ledithän sinne on kohtuullisen helppo laittaa polttimoiden tilalle..
pensseli69 Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2009 Nyt on kojetaulu nipussa, laitoin ledit mittaristoon ja melko huonosti valaisee,tuskin tummennan linssiä. Ei siellä mitään tärkeitä huomiovaloja ole joten eipä se haittaa vaikka pimeällä ei näy niin hyvin. tuossa kuvanen http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1791020.jpg
claymad Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2009 ompahan asiallisen näköinen mittaristo. 8-)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään