Sunliner Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Suunnitelmissa ois laittaa '70 Miniin Suzukin 1300 tekniikka, mieluiten GTI, jos mahdollista... (moottori + laatikko) Minkälaisia muutoksia joutuu tekemään, että saa leimalle? Jos jollakin on jo kyseinen homma leimattuna, olisiko mitenkään mahdollista saada tarvittavista dokumenteistä kopiot ja vinkit muutoksista?
minizz Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Suunnitelmissa ois laittaa '70 Miniin Suzukin 1300 tekniikka, mieluiten GTI, jos mahdollista... (moottori + laatikko)Minkälaisia muutoksia joutuu tekemään, että saa leimalle? Jos jollakin on jo kyseinen homma leimattuna, olisiko mitenkään mahdollista saada tarvittavista dokumenteistä kopiot ja vinkit muutoksista? kyllähän niitä ainakin yksi on leimattu kyseisellä koneella..Sitä en tiedä pyöriikö rakentaja täällä..Suurin hommahan tossa on etukelkan tekeminen/muuttaminen tosin en tiedä kuinka paljon sitä suizan koneelle joutuu muuttamaan. Tuon kelkkahomman kun saa selvitettyä jonkun konttorin kanssa (ihan joka konttorilla ei onnistu) niin sinne nokalle laittaa koneen kuin koneen.. Tolle suzukin koneelle tais löytyä valmiitakin kelkkoja, linkkikin oli jossain kun tästä on aiemminkin joku tainnut kysellä. tosin en tiedä kuinka "tehdastekoinen" tuo kelkka sitten on ja onko helpompi sillä leimata.
Mini1380 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Suunnitelmissa ois laittaa '70 Miniin Suzukin 1300 tekniikka, mieluiten GTI, jos mahdollista... (moottori + laatikko)Minkälaisia muutoksia joutuu tekemään, että saa leimalle? Jos jollakin on jo kyseinen homma leimattuna, olisiko mitenkään mahdollista saada tarvittavista dokumenteistä kopiot ja vinkit muutoksista? Levyjarrut eteen S:n tai isommat, periaatteessa levittävät rummut taakse ja pyöräsylinterien koko samaksi kuin S:sä , S:n jarruilla voivat vaatia tehostajan isommilla ei pitäisi. Ainakin yhden rakentaja pyörii tuolla toisella foorumilla. Tietääkseni noita on tehty 2kpl, ehkä jo enemmänkin.
kaha Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Kyllä mä pyörin täälläkin voorumilla :D . Tosin en ole kirjoitellut.. Noita konversioita on kilvissä ainakin kaksin kapppalein. Toinen se "lehdistötähti" vani ja eka ihan tuiki tavallinen ::). Tarkkana pitää olla ja lain pykälät tulla täyteen niin kyllä se onnistuu. Jarrut tuollaiset isommat mallit ja kelkka valmiina ruåttin maalta. Loppu onkin sitten ähellystä ja tekemistä... Mikäli ERA Turboa ei hyväksytä vertailuautoksi, tulee GTI-Suizan moottoriin olla tehty niin radikaaleja muutoksia, että tehojen todentaminen mittaamalla on perusteltua!! Esim. matalapuristeiset männät, kesymmät nokka-akselit jne.. Eli siis oikeita mekaanisia muutoksia tehon muutoksen perusteeksi. Ei mitään kuristin-juttuja. Noin niinku periaattessa näin se tapahtuu
Mini1380 Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2009 Kyllä mä pyörin täälläkin voorumilla . Tosin en ole kirjoitellut.. Siinä paha (ei ku kaha) missä mainitaan :) .
Sunliner Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2009 Löytyykö keneltäkään luotettavaa dokumenttia Era turbosta? Sellasen katsastusmies vaatii, et kelpaa vertailukohteeks
cabrio Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2009 Suomessahan on yksi aito ERA ja se löytyy Turusta. Mut varmasti kun ahkeraan googletat ni löydät tarvitsemasi tiedot tarvitsemassasi muodossa!! Mitään virallisia papeteita tietääkseni ei ole. Mutta kotjatkaa taas te viisaammat jos olen väärässä. :o ::)
MikaJ Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2009 No ei varmaan ole salaisuus mikä sen Suomessa rekisteröidyn Eran rekkari on, tässä kuva siitä: http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Kes%E4kokous2007/IMG_0179%20copy.jpg/_smaller.jpg Tolla pitäisi katsastusmiehen löytää ATJ:stä alkuperäisen Eran tiedot. Sitten vielä papereita Eran jarruista niin pitäisi olla siinä. Tässäkin pätee se että jos ei kelpaa konttorille, niin sitten vaihtaa konttoria. Turkunkin seudulla yksi konttori ei luopunut vaatimuksesta että tarvitsee maahantuojan eroavaisuustodistuksen, vaikka kuinka oli koitettu selittää että se ei nyt ole ihan niin helppoa ;D
ERA-1 Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2009 ERA kirjoitetaan aina isolla kun se on lyhenne. ;)
cabrio Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 No minähän kirjoitin!! ;D ::) Mikalla vielä oppimista! ;D :D Kah sinäkin jaksoit tänne jotain kirjoittaa.... ;)
minorv8 Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 Pista mulle privaa niin laitan sahkopostin kautta jotain matskua mita multa loytyy. Sori vaan kirjoituserheista mutta Aasiassa ei nappiksesta loydy kunnon kirjaimia...
MikaJ Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 Vai pitää sellaisen pikkuisen nyrkkipajan tekemän korinvaihto Minin malli kirjoittaa isolla ;)
minorv8 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Eihän se ole mikään korinvaihto, sehän on ihan tehtaan tuotantomalli ja siitä on mustaa valkoisella ihan Roverin taholta... Nehän mätäneekin briteissä ihan samalla tavalla kuin tavalliset Minit.
MikaJ Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Tiedän, kunhan vittuilin vain. Tehtaallahan sitä ei ole valmiiksi tehty, kuten ei monen muunkaan merkin erikoismalleja.
cabrio Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Paitsi Orginal Cabriolet!! ;D ;) ::)
inno75 Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2009 Alkuperäisiä ERA:n mainosesitteitä on joka hepulla mapissa. Tosiaan eipä taida kukaan mielellään antaa ohjeita ,kun ei tiedä varmasti itsekään kuinka katsastuksessa käy. Ruotsissa Cooper S:n vastaavilla vermeillä saa hyväksyttyä 125 hv koneen ! Eli ei ole samat ohjeet edes pohjoismaissa UE:sta puhumattakaan. Periaatteessa ERA:n kun saat hyväksyttyä lähtökohdaksi ja vaihdat kamat ERA:n vastaaviksi ja saat hyväksyttyä muutetun etukelkan tehdastekoiseksi( moottorin kiinnityspisteet ihan eri paikoilla ja 3 kpl), niin hyvin menee ( tai sitten ei, riippuen katsastuspaikasta ). Ps 4 etukelkkaa tullut Suomeen.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään