miniman Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2009 Mikäs on helpoin tapa vaihtaa etujousituksen rajoituskumi 1994 minissä. Eli se on se malli, missä on yksi kierretappi keskellä. Jotenkin tuntuu ettei väliin mahdu oikein työkalut, eli mitä kannattaa purkaa jotta homma helpottuu? Oli sen verran mennyt vanhaksi, että kumi irtosi pohjastaan kun hipasi >:(. Entä mittariston vaijeri? Mikä on helpoin tapa saada irti vaihdelaatikosta? Sen verran inhottava paikka näytti olevan, kun yläkautta sinne ei edes näe ja eturenkaan kun irroittaa, niin näkee paikan, mutta ei mun kädet kiermurtele kuin käärme :o Auttaako muuten etupään nostossa hieman ylöspäin näiden rajoitinkumien ja uusien iskarien vaihto, kun tuntuu että matelee maassa. Viime kesänä uusin koko takapään ja nyt korkeusero on huima. Takapää on pilvissä (on muuten paljon mukavampi ajaa) ja etupää maassa :)
claymad Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2009 Kesällä tuli tota mittariston vaijeria koitettua irroittaa yläkautta, mutta ei onnistunu millään, kädet kyllä hajos ja pääsi sinne jotenkin käsiksikin kun irroitti jäähdyttimen, mut mitään työkalua ei saanu väliin millä sen vaijerin olis ruuvannu auki. Et myös kuulisin mielelläni jos jollain on joku kikka millä sen saa auki ilman et konetta irrottaa. Jostain taisin lukea et sen koko kotelon sais irti missä se vaijeri on kiinni, pitäis varmaan tutkia eka irrallista vaihdelaatikkoa.
Mini1380 Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Auttaako muuten etupään nostossa hieman ylöspäin näiden rajoitinkumien ja uusien iskarien vaihto Ei auta.
koirankoppi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Rajoitinkumien ja iskareitten vaihto ei auta etupään nostoon mitenkään. Kyllä jousielementit ovat yksinkertaisesti"lässähtäneet" ja jousituksen kuulatappien nailonikupit luultavasti kulahtaneet. Ainoa korjaus on purkaa jousitus ja vaihtaa kuluneet osat,samalla saa rajoitinkumitkin hyvin vaihdettua. Vanhemmassa Minissä saa mittarinvaijerin vaihdettua montulla,jotenkin ;)
cabrio Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Ku vähän lukee taaemmas näitä keskusteluja ni löytää että aiheesta on useampaan kertaan keskusteltu aiemminkin. ;)
miniman Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Hmm, haulla en löytäny :( väärä hakusana varmaa Onko tosta eturipustusten purusta mitään kätevää kuvasarjaa brittisivuilla tai jossain muualla? Kattelin tossa joskus takapään vaihtoa hilo settiin ja oli kyllä todella hyvin dokumentoitu kuvien kera.. Mikäs tossa on nyt sitten se "oikea" tapa vaihtaa mittaristonvaijeri?
claymad Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Niin kyllä ton mittariston vaijerin voi saada yläkautta vaihdettua jos sitä ei oo vaan asennettaessa vedetty niin tiukkaan ettei sormivoimalla aukea. Haynes tosin kehottaa että työskentele auton alta seuraavasti: 1.Working under car the disconnect the cable from the transmission. To gain access, work through the aperture above the lefthand driveshaft. 2. Should the cable securing nut be tight to turn by hand, remove bot that secures the speedometer drive and withdraw the cable complete with the drive assembly. The cable may then be deattached from the drive assembly.
koirankoppi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Kyllähän täällä palstallakin annetaan hyviä neuvoja ja kysellä saa ja pitääkin, mutta jos Mininsä kanssa touhuaa, niin ei ole kyllä mikään suuri sijoitus hommata korjauskirjaa/opasta. Saatavana on kyllä. Moni perusasia selvenee kun sitä tutkailee ja pystyy arvioimaan mihin omat kyvyt riittävät,mihin eivät ja mitä työkaluja tarvitsee. On helpompi tarkennella asioita esim. täältä, kun on jonkinlainen peruskäsitys rakenteesta ym.
jn Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2009 Vähän offtopic ja en pystyny hillitsemään itteäni ;) , mut olen samaa mieltä koirankopin kanssa. Melkeinpä jokaiseen omistamaani autoon olen korjausoppaan hommannut jotta uskaltais kajota muuhunkin kuin öljyn lisäykseen...ja huomannu että alkuperäisistä englanninkielisistä kirjoista on enemmän hyötyä kuin suomenkielisistä vastikkeista joissa usein lukee "tee-se-itse-mies ei yleensä pysty tähän joten käänny lähimpään valtuutettuun korjaamoon"
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään