Turbo 69 Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2019 Tässä kuva ehkä parhaasta DIY vauhtipyörän irrottajasta. Koostuu:Yksi vanha v.pyörän keskiö,3 kannen pulttia ja yksi tarpeeksi iso pultti. Valmistus:Hitsaa iso mutteri keskiöön,sisältäpäin asennus,hitsaa 3 mutteria (10mm) kannenpultteihin. Toiminta:kierrä pultit vauhtipyörään n.5 mm.Laita sopiva esim.hylsy ison pultin ja vauhtipyörän väliin.Tiukkaa iso pultti ja ala kiristämään kolmea pienempää tasaisesti.Käy joko paine-ilma tai sähkö pulttipyssy.Vaikka käsin. Jos ei meinaa irrota,lämmitystä kehiin. Tällä oon irrottanu vauhtipyörät 30 vuoden ajan.A+ v.pyörä vaatii tietenkin oman,siinä vaan laitetaan kannenpultit toisin päin. Takimmainen A+. P.S jokaiselta kunnon harrastajalta löytyy romu-osia,kyseiseen käyttöön.
cmro85 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Näillä ohjeilla tein oman vetäjän ja hyvin irtosi. https://www.moke.com.au/in-the-garage/workshop-tools/81-make-a-flywheel-puller
Mini1380 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Toi cmro85:en linkkaama on asiallinen, itsellä vastaava itse tehty mutta hiukan paksummalla laipalla. Itse en kyllä suosittele lisäämään vetoa pikkupultteihin vaan ulosvetäjän kiristys kuuluisi hoitaa sillä keskipultilla ja aluksi säätää pikkupulteilla se ulosvetäjän vetolaippa suoraan vetopintaan nähden että veto olisi mahdollisimman suora, mut nää on näitä tottumus kysymyksiä.
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Joo,tiedän,mutta kun tuli turhan harvakierteinen keskipultti.Lähtee helpommin noita pikkupultteja tasaisesti kiristämällä,harvoin on tarvinnu edes lämmittää.
FD100L Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Jep, on sitä joskus käytetty kaikenlaissii kommervenkkejä. Ihan sitä vauhtipyörämn keskustaa ja sopivia pultteja kiristämällä tasaisesti, mutta tossa on mun "limppu" millä irtoo!
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2019 Tuo on "hevimpää" matskuu!Oon kuullu tarinoita kiinni hitsautuneistakin,ei ole irronnut ilman silppuamista rälläkällä.Omat on viimeistään aamulla ollu lattialla,kun on jättäny muhimaan yön yli. On näistä ollu juttua aikasemminkin,mutta kerrataan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään