Jump to content

Mini ei käynnisty, ei vikakoodeja


Recommended Posts

Kirjoitettu

Aivan yks kaks Mini lopetti käynnistymisen. Hörähtää mutta kuolee saman tien. Startti pyörittää vauhdilla. 

Vika ilmeistyi ajoharjoittelureissulla. Pysähdyimme kahville, ja autolle palattuamme tytär starttasi ensin vahingossa pakki päällä kytkin ylhäällä. Auto ryntäytti taaksepäin, mutta ei luojankiitos lähtenyt käyntiin. Tämän jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Tällä tuskin on mitään merkitystä, mutta kerronpa kun tapahtui samassa yhteydessä.

Kun oikein pitkään starttaa kaasun kanssa, niin saattaa harvakseltaan aivan kuin paukauttaa putkeen.

Luin vikakoodit ISTA/D:llä, mutta mitään ei löydy. Tai no yksi koodi mittaristosta, mutta se on aiheeton ja ollut siellä ”aina”. Ei yhtään mitään muuta.

Mikä ihme siinä voi olla, kun ei koodejakaan jätä?

Kirjoitettu

Niin, auto on siis R50 Mini Cooper, valmistettu 2/02, 190tkm mittarissa. Ei mitään aiempia vikoja.

Kirjoitettu

Ettei olis jako hypännyt? Kovin helposti se ketju ei näissä koneissa hyppää, mutta kai sekin on mahdollista... kiristimellä ei ole startissa vielä öljynpainetta takana, ja noilla kilometreillä ketju on taatusti hiukan venynyt ja laahaimet kuluneet (jos ei ole vaihdettu). 

Kirjoitettu
41 minuuttia sitten, Igor kirjoitti:

Ettei olis jako hypännyt? Kovin helposti se ketju ei näissä koneissa hyppää, mutta kai sekin on mahdollista... kiristimellä ei ole startissa vielä öljynpainetta takana, ja noilla kilometreillä ketju on taatusti hiukan venynyt ja laahaimet kuluneet (jos ei ole vaihdettu). 

Tämä kävi mielessä itselläkin, mutta jotenkin olisi luullut että jonkinlainen vikakoodi siitäkin syntyisi? Kampiakselilla ja nokka-akselilla näkyy olevan omat asentoanturinsa, ja luulisi että DME huomaisi niiden olevan epäsynkassa ... tai sitten ei.

Mitenkäs polttoainepumppu, tuleeko sen toimimattomuudesta vikakoodeja? 

Kirjoitettu

Toi jaon hyppääminen kävi mullakin ensimmäisenä mielessä.

Polttoainepumppu ei taida antaa vikakoodia R50:ssa ainakaan jos ei lähde käymään.
Seisomisen jälkeen kun avaa ovet/lukot tai laittaa virrat ekaa kertaa päälle pitäisi pumpun tehdä esipaine.

Kirjoitettu

OK, thnx. Tuo polttoainepumppu onkin helpompi tarkistaa kuin jako, joten taidanpa aloittaa siitä kun saan auton omaan pihaan.

Kirjoitettu

Jaonkin saa suht helposti katsottua. Venakopan kansi pois ja kun pyörittää oikeaan kohtaan, niin jakoketjussa on merkit sekä nokka-akselin rattaassa merkit. Niiden pitäisi olla kohdikkain ja jos ne ovat hypänneet esim yhden piikin verran niin sen pitäisi huomata

 

Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla

 

 

 

 

 

 

Kirjoitettu
18 hours ago, TuplaPete said:

Jaonkin saa suht helposti katsottua. Venakopan kansi pois ja kun pyörittää oikeaan kohtaan, niin jakoketjussa on merkit sekä nokka-akselin rattaassa merkit. Niiden pitäisi olla kohdikkain ja jos ne ovat hypänneet esim yhden piikin verran niin sen pitäisi huomata

Ei mene ihan noin simppelisti. Pitäisi nähdä että merkit kohtaa myös kampuran rattaalla. Mutta nokan rattaassa on myös merkki (viiva), jonka pitäisi olla kannen yläreunan tasalla (tulipellin puolella) kun ykköspytty on yläkuolokohdassa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...