karvalakki Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2018 Aivan yks kaks Mini lopetti käynnistymisen. Hörähtää mutta kuolee saman tien. Startti pyörittää vauhdilla. Vika ilmeistyi ajoharjoittelureissulla. Pysähdyimme kahville, ja autolle palattuamme tytär starttasi ensin vahingossa pakki päällä kytkin ylhäällä. Auto ryntäytti taaksepäin, mutta ei luojankiitos lähtenyt käyntiin. Tämän jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Tällä tuskin on mitään merkitystä, mutta kerronpa kun tapahtui samassa yhteydessä. Kun oikein pitkään starttaa kaasun kanssa, niin saattaa harvakseltaan aivan kuin paukauttaa putkeen. Luin vikakoodit ISTA/D:llä, mutta mitään ei löydy. Tai no yksi koodi mittaristosta, mutta se on aiheeton ja ollut siellä ”aina”. Ei yhtään mitään muuta. Mikä ihme siinä voi olla, kun ei koodejakaan jätä?
karvalakki Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2018 Niin, auto on siis R50 Mini Cooper, valmistettu 2/02, 190tkm mittarissa. Ei mitään aiempia vikoja.
Igor Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Ettei olis jako hypännyt? Kovin helposti se ketju ei näissä koneissa hyppää, mutta kai sekin on mahdollista... kiristimellä ei ole startissa vielä öljynpainetta takana, ja noilla kilometreillä ketju on taatusti hiukan venynyt ja laahaimet kuluneet (jos ei ole vaihdettu).
karvalakki Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 41 minuuttia sitten, Igor kirjoitti: Ettei olis jako hypännyt? Kovin helposti se ketju ei näissä koneissa hyppää, mutta kai sekin on mahdollista... kiristimellä ei ole startissa vielä öljynpainetta takana, ja noilla kilometreillä ketju on taatusti hiukan venynyt ja laahaimet kuluneet (jos ei ole vaihdettu). Tämä kävi mielessä itselläkin, mutta jotenkin olisi luullut että jonkinlainen vikakoodi siitäkin syntyisi? Kampiakselilla ja nokka-akselilla näkyy olevan omat asentoanturinsa, ja luulisi että DME huomaisi niiden olevan epäsynkassa ... tai sitten ei. Mitenkäs polttoainepumppu, tuleeko sen toimimattomuudesta vikakoodeja?
Mini1380 Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Toi jaon hyppääminen kävi mullakin ensimmäisenä mielessä. Polttoainepumppu ei taida antaa vikakoodia R50:ssa ainakaan jos ei lähde käymään. Seisomisen jälkeen kun avaa ovet/lukot tai laittaa virrat ekaa kertaa päälle pitäisi pumpun tehdä esipaine.
Igor Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Jep, pa-pumpusta ei tule vikakoodia. Paineiden mittaus lienee paikallaan. Todennäköisempi tuo pumppuvika on kuin jaon hyppääminen.
karvalakki Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 OK, thnx. Tuo polttoainepumppu onkin helpompi tarkistaa kuin jako, joten taidanpa aloittaa siitä kun saan auton omaan pihaan.
TuplaPete Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Jaonkin saa suht helposti katsottua. Venakopan kansi pois ja kun pyörittää oikeaan kohtaan, niin jakoketjussa on merkit sekä nokka-akselin rattaassa merkit. Niiden pitäisi olla kohdikkain ja jos ne ovat hypänneet esim yhden piikin verran niin sen pitäisi huomata Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
karvalakki Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Jes, vika oli polttoainepumpussa. Kiitos kaikille avusta! Igor, skithund, TuplaPete and 1 muu 4
TuplaPete Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2018 Hienoa että vika selvisi [emoji108]Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
Igor Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2018 18 hours ago, TuplaPete said: Jaonkin saa suht helposti katsottua. Venakopan kansi pois ja kun pyörittää oikeaan kohtaan, niin jakoketjussa on merkit sekä nokka-akselin rattaassa merkit. Niiden pitäisi olla kohdikkain ja jos ne ovat hypänneet esim yhden piikin verran niin sen pitäisi huomata Ei mene ihan noin simppelisti. Pitäisi nähdä että merkit kohtaa myös kampuran rattaalla. Mutta nokan rattaassa on myös merkki (viiva), jonka pitäisi olla kannen yläreunan tasalla (tulipellin puolella) kun ykköspytty on yläkuolokohdassa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään