Jump to content

Wheeler Dealers Kausi 14, osa 16. Mini MC40


Recommended Posts

Kirjoitettu

Miltäs tuo jakso Mini asiantuntijoiden mielestä näytti? Tällä forumillla en ole pahemmin tuosta mekaanisen ahtimen 100 000 mailin isosta huollosta näkynyt keskustelua. Onko Euroopan huolto-ohjelma jontekin erilainen. Katon repsotuksestakaan ei ole pahemmin mutistu. Liittyisiköhän ongelma kuumuuteen.

Kirjoitettu

Kyllähän tuota ahtimen huollontarvetta on täälläkin monasti käsitelty kuin myös polttoainesuodattimen vaihdon tarpeellisuutta.
MINI vaan ei pidä sitä ahtimen huoltoa millään markkinoilla tarpeellisena kun myyvät uusia ahtimia mielummin.

Kirjoitettu

Juu ei ole olemassa mitään "100.000 mailin isoa huoltoa". Edd China (vai onko se enää tuossa mukana?) lienee taas höpissyt lämpimikseen. Mutta kiitos vinkistä, pitääkin kaivaa tuo jakso jostain katsottavaksi.

Ahtimen öljyt on tosiaan syytä vaihtaa silloin tällöin, vaikkei se huolto-ohjelmaan kuulukaan. Sieltä on saattanut alkuperäiset öljyt kadota jo 100.000 kilometrin kohdalla. Katon (verhoilun?) repsottamisesta en ole kuullutkaan, mutta aika ja kuumuus voi tietty tehdä kaikenlaista.

Kirjoitettu

Kiitos vinkistä, S15E03 tuo näytti olevan jaksoluettelon mukaan. On siinä jonkun verran purkamista että tuohon ahtimeen pääsee käsiksi, en tosin ole vielä löytänyt Treen seudulta ketään, jonka tuon huollon osaisi tehdä :-/ 150tkm mittarissa, voi olla litkut jo vähän vähissä.

Oudosti eivät tehneet ohjaustehostimen pumpulle mitään tuossa ohjelmassa, mutta ehkä se ei sitten happanekaan niin herkästi kalifornian ilmastossa...

Kirjoitettu

Mä voin tehdä tässä Tervakoskella jos ei tarvitse olla korjaamo vaan riittää harrastaja.

 

Öljyjä en Suomesta tiedä saatavan kuin jenkkipuljuista(esim itse hain South West tradesta HML).

Kirjoitettu

Jenkeissähän toi ohjaustehostimen pumppu kuuluu edelleen takuun piiriin, joten se lienee jo vähintään kertaalleen vaihdettu tuohon kärryyn. Toisaalta, omassani on edelleen orkkispumppu, vaikka mittarissa on jo melkein 215tkm. 

Aika erikoinen ratkaisu oli vaihtaa ensin vesipumppu ahtimen perään, ja vasta sitten ottaa ahdin (ja vesipumppu) irti koneen kyljestä. Näkyi muuten olevan joku muu kuin vakio rullakin siinä ahtimessa. Toivottavasti ei laittanut vakiomittaista hihnaa sinne...

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

  Näkyi muuten olevan joku muu kuin vakio rullakin siinä ahtimessa. Toivottavasti ei laittanut vakiomittaista hihnaa sinne...

Katsoin ihan samaa ja ihmettelin ettei sitä mainittu ollenkaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...