Manager Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2018 Onko tavallista,että bensa haisee takakontissa aikalailla? Näin uutena miniharrastajana pitää kysyä.. ei vuoda ulospäin ainakaan,ja huohotinputkikin näkyy ulos menevän...jollei sit tukossa ole,se pitää viel katsastaa. voisko kaasuuntua tankin ja tankkausputken nurkilta jostain? En oo tankkia ottanu irti viel. mutta märkä ei ole mistään.ei se autoon sisälle niin pahasti tule,että ajoa varsin haittaisi,mutta hiukan tuo ihmetyttää.
Mini1380 Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2018 Jos on sellanen kangaskudosletku niin ne käryää monasti lävitse.
Manager Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2018 Kiitti vinkistä,ja todella nopeasta sellaisesta! pitääkin tarkistaa asia.nyt en varmaksi muista kun en takakontissa paljoa tehny mtn.saattoi olla just sitä. se on totta,saattaa kärytä vaikkei varsin märäksi asti ookkaan happaantunu,mutta tulee läpi jo kaasut. se ois yksi selitys..
koirankoppi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2018 On kerran ollut myös tankin saumassa pohjassa niin pieni huokonen/vuoto, että haisi koko ajan, mutta märkää ei missään näkynyt. Tuli tovikin etsittyä. Löytyi vasta kun tankki irti ja tarkisteltiin ilmalla
minorv8 Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2018 Aikoinaan kun myin Cooper S:n Norjaan niin ostaja viestitteli vahvasta bensankärystä. Autossa oli vielä tuplatankit. Noh, syy löytyi alkuperäistyyppisistä letkuista joilla oli ikää about 3 vuotta. Ne vuosi ja bensa oli tietty löytänyt tiensä korin saumoista kabiinin puolelle ja imeytynyt takapenkin pehmusteisiin. Oli kuulemma vaatinut aika pitkän tuuletuksen ennen kuin olivat taas kelvolliset...
Manager Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Marraskuuta, 2018 Pitää ekaks kattoa letkut.voipi olla että pitää ottaa tankki irti kun tankilta tulee pumpulle mikä ns.selkänojassa ja siitä lähtee eteenpäin jotain reittiä pitkin,ehkä auton alla.täytyypä tutkia kun tallille kerkeän.ei se tankkikaan uuden veroinen ole,kun lampulla sisälle kattelin, mutta ei nuo tietty uusia enää ole. tankki itsessään tais lähteä helposti irti,jos vain panta auki.ja korkki pois?..en kattonu onko muita konsteja Ei ois välttämättä huono,jos putsais ja ottais irti jokatapauksessa.
koirankoppi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2018 Tankki on helppo ottaa irti. Jos sulla on pa-pumppu siirretty tavaratilaan, niin ei sitä kyllä ihan hajuttomaksi kovin helposti saa. Riippuu tietysti pumpustakin ja sen liitoksista. Mulla on Cooperissa 2 päinen "kisa" SU takakontissa ja vielä paineentasaaja/suodatin, niin kyllä siellä aina lievä bensanhaju on kun luukun avaa. En ole löytänyt vuosikymmenten aikana konstia saada täysin hajuttomaksi. Vaikka tankit on tarkistettu ja letkut/liitokset uusittu vuosien aikana muutamaankin kertaan.
MikaJ Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2018 Yleisesti bensaletkuista. Perus hyllykamana autotarvikeliikkeissä on yleensä sellaista letkua mikä ei sovellu ees 98E5 käyttöön kuin tilapäisesti. Motonetistakin kaiken romun keskeltä pyytämällä saa kunnon letkua, Gates Barricade pitäisi kestää toivottavasti vuosikymmeniä E85 käytössäkin eikä tule tuoksuja läpi.
Manager Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2018 Juu,iso kiitos jo tähän astisista visioista.todella hienoa! Joo,pumppu on takaluukussa tosiaan,ja sitä paineensäädintä vähän hain,mutten mtn löytäny...pumppuja on tietty monenlaisia,et voihan tuo olla,ettei liikaa puske tupla weberille...no se nyt ei tietysti vaikuta taas tähän takaluukun hajuihin. pirun vanhan näkönen pumppu,pitäis oikeen ottaa kuva,et jos joku tunnistais.et onko laita ollenkaan suoraan kaasarille. ainakin satsia saa,sen tiedän,mutta ei kaasari nyt ainakaan sillai mtn tulvi.mut yritetään nyt pysyä täs hajuasiassa Melkein ois parasta uusia kaik letkut mitä takaloorassa,ni ainakin tietää ne..eikä se nyt niiin valtava ongelma ole,että ajoa haittaisi, mutta kyllä sitä enempi ilmassa on,mitä yleensä on edellisissä vastaavissa harrasteissa ollu..ja ehkei nyt pääse kaasut karkuunkaan,kun tilkitsin takalooran vesireikiä,ja muitakin reikíä mitä löytyi.
Mini1380 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Itsellä muistaakseni bensapaineet n. 0.20 bar:ia . Kopioitu Free Technicsin sivuilta: "Bensanpaine suositus Weberille ja Dellortolle on 0.15-0.20 bar. Monet mekaaniset vakiopumput tekee enemmän, esim Volvo ja Ford useimmiten 0.40 bar. Kaikki vähänkin uskottavat sähköpumput tekee aina ylipaineen. Vain kaikista kevyimmillä sähköpumpuilla paine voi olla sopiva. Pumppu joka riittää 150 hepan koneelle tekee ylipaineet. Mittaa niin tiedät. Turha arvailla. Paineensäädin vaan väliin ja paine kohdalleen niin asia on kunnossa. Ihan turha kokeilla kuinka kauan neula sattuu kestämään ylipainetta" ja tuossa linkki ko ohjesivulle: http://freetechnics.fi/info/vinkkejae.html
Mini1380 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 ja kannattaa ne konehuoneenkin letkut uusia jos ei iästä tietoa ettei pääse kukko hommiin.
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Mie erehdyin vetämään bensalinjat sisä kautta,pikkunen bensa käry aina,kun ollu ikkunat kiinni yön yli.Letkut parasta mahdollista,mut silti liitos kohdat ilmeisesti aina vähän antaa hajua.
Mini1380 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 17 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Mie erehdyin vetämään bensalinjat sisä kautta,pikkunen bensa käry aina,kun ollu ikkunat kiinni yön yli.Letkut parasta mahdollista,mut silti liitos kohdat ilmeisesti aina vähän antaa hajua. jos sisällä vetää niin eikö kannattaisi liitokset jättää kuitenkin konehuoneen ja tavaratilan puolelle, sisävedon hoitaa teflonputkella.
FD100L Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 47 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti: jos sisällä vetää niin eikö kannattaisi liitokset jättää kuitenkin konehuoneen ja tavaratilan puolelle, sisävedon hoitaa teflonputkella. Jep, jos sisäkautta niin mä vetäisin bensaletkut teräsputken sisään, kuten kilpureissakin. Kaikkein varmin mielestäni.
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2018 On ne muuten noin,mutta "varatankki"/kierrätys pönttö on entisen takapenkin alla.Pitää tehdä siihen kotelointi ja tuuletus.
Manager Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Helmikuuta, 2019 Aattelin et kerrotaan tilannetieto nyt tämän rojektin osalta, juu elikkäs lähtevä kumiletku oli aika haprakka,mutta lopulta kuitenkin tankki oli se syyllinen tähän käryyn. oli täysin loppu.ja sisältä hapokas,ja oli sitä joku joskus paikkaillukin.sitkun oli irti ja anturikin irti niin näki vasta todellisen tilanteen. meni vasta nyt vaihtoon,kun sain hyvän käytetyn tankin harrastajalta. ei vanha tankkikaan tosiaan allensa kussu,mutta hengitti sitten vaan. että näin tällä kertaa päästiin kärystä eroon.uusin koko bensalinjan letkut samalla.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään