jarnok Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2008 Mikä ollut tehokkain malli mikä ollut saatavilla noissa classic malleissa?Käykö toi era turbo vertailumallina?
minorv8 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Käy. 94 heppaa on tehtaan ilmoitus ERA:lle. Muista sitten että alustan pitää vastata ERA:n alustaa jos käytät sitä vertailumallina.
jarnok Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Mitenkä paljon toi era eroo muista malleista?Niin oon vaan liikaa lukenut tota brittifoorumia :) tota 16v ja tuli mieleen että saisikon suomessa kilpiin tota suzukin g13b gti koneella. Siinä on vakiona muistaakseni 101hv. Niin tota eraa jos voisi käyttää vertailumallina niin era hv + 20% niin siihen jäisi vielä tohon suzukiin tilaa turbollekin :). Tossa sussuhan on kätevästi jo tehtaan puolesta tako kanget + kampi. Jenkeissä noista on otettu helposti 150 - 250 hv ja enemmänkin mutta sitten jo maksaa liikaa. ;D
cabrio Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 No jarruthan siinä on erit. Eli edessä 8,4" jäähdytetyillä levyillä ja nelimäntäset satulat. takana ihan normi uuden -90 ja eteenpäin olevan rummut. Tietävämmät korjatkaa jos olen väärässä.
minorv8 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Pääsylinteri on uusimman mallinen apparin puolella olevä paketti. Konin iskarit pitäis olla kaikissa, 13 tuuman pyörät, hammastanko, jonka liikerataa on lyhennetty ettei pyörät ota sisäloksuihin kiinni. Tietaakseni jousipallot yms samat kuin tavallisissa Mineissä. Jarrut on merkittävin ero. Suzukin mosa pitäis mennä muutoskatsastuksella tehojen puolesta kunhan et tee mitään radikaalia etukelkkaan (kuten siirtele kiinnityspisteitä ja leikkele sikana kelkkaa...) Voi tulla kyselyitä kelkan kestävyydestä.
minizz Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Suzukin mosa pitäis mennä muutoskatsastuksella tehojen puolesta kunhan et tee mitään radikaalia etukelkkaan (kuten siirtele kiinnityspisteitä ja leikkele sikana kelkkaa...) Voi tulla kyselyitä kelkan kestävyydestä. Ja jos joudutkin muuttamaan niin kysy inssiltä mitä mieltä on muutoksista..Itse vein kelkan etukäteen irrallisena näytille (vasta kolmas konttori oli suopea muutoksille puhelinkyselyn perusteella.) ja otin orkkiksen mukaan vertailun vuoksi..Eli soittoa sinne konttoriin mitä mieltä ovat ja mitä papereita haluavat. noita konttoreita kun on moneen lähtöön. Kyllä sinne minin nokalle saa minkä tahansa koneen jos vaan mahtuu teho/paino/tilavuusrajoihin ja saa tuon kelkan läpi. Tuo kelkkahan siinä eniten töitä teettää. noita suzuki koneisia on mun käsityksen mukaan leimattukin suomeen eli joltain joka sellaisen on tehnyt niin varmaan saa neuvoja tuon kelkan kanssa.
Mini1380 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Vaasan seudulta löytyy vissiin parikin tollasta Suzukin koneista.
Mini1380 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Onkos ERA:ssa jo ovet sivutörmäys-suojilla?
pensseli69 Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2008 Paljonko saa olla tehoa jos on normi 8.4" jarrut ja 1300cc kone? eli olisko cooper silloin vertailukohde? ja kontorille mentäessä mitä pitää olla mukana vai onko se heidän asia hoitaa paperit, ittellä on edessä rek.katsastus ja samalla muutoskatsastus.
Mini1380 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Itsellä pitää olla kaikki paperit mukana ja mitä enempi faktaa sitä parempi. Tehoa saa olla S:n 75hv +20%=90hv .Esim alkuperäinen korjaamokirja mistä selviää ko. mallien erot ois hyvä olla mukana, itsellä olli viel S:n luokkarit mistä löyty tehot + paljon muita papereita. Riippuu myös paljon katsastus konttorista mitä papereita/dokumenttejä vaativat.
koirankoppi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Jos menee Miniä katsastamaan BLMC:n omalle 1300:lle ilman turboja,ruiskuja ym. "näyttäviä"hilppeitä, niin tuskin tarvitsee mitään tehoja alkaa todistelemaan? Cooper S:ssä oli kaikissa levyjarrujen lisäksi jarrutehostin, joten voivat sen vaatia jos sitä käyttää vertailuna. Meinasivat vaatia kun oli S:n jarrut ja 1100:nen kone
Mini1380 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2008 Joo ei joutunut munkaan autossa mitään teholappuja viemään, katsastusmies vaan kysyi et mitä merkitään papruihin tehoiks sanoin et eiköhän siin mahda ne S:n tehot oleen :) ja näin merkittiin. Jos on 8.4" jarrut niin ei pitäis vaatia tehostinta kun GT:ssä ei oo vastaavilla jarruilla tehostinta, mut on taas näit juttui mitkä riippuu siitä mitä sivuja näytät ja kuinka tarkka katsastus inssi on.
inno75 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2008 Classic Miniä myytiin Euroopassakin ( Saksa, Belgia ,Hollanti ja Ranska ainakin) 1100 cm3 koneella ja rumpujarrut ympäriinsä, levyt oli "turhaan".
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään