cam700 Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2019 14 tuntia sitten, Takamisakari kirjoitti: No eihän siinä, saaga jatkuu. Kytkinpoljin ollut suht jäykän tuntuinen jonkun aikaa ja eilen tuntumassa äkillinen muutos huyonompaan suuhtaan, irrottaa yläältä, luistaa 2 ja 3. vaihteella isommilla kierroksilla, paikaltaan ykkönen vähän nihkeesti päälle, eli ei muuta kun remontoimaan. Näättekö mitään järkeä yksöismassassa vs normaali? Tuollaisen saisi jotenkin järkevään hintaan. M3:seen vaihdettiin aikoinaan kevyempi vauhtipyörä ja eron kyllä huomasi, toki teholuokkakin oli yli tuplat..Hyvistä tekijöistäkin PK-seudulla otetaan mielellään tietoa vastaan. https://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Cooper-S-1-6-Valeo-Single-Mass-Flywheel-Kit-SMF-R31-R53-165-02-04/401314393402?epid=1480269447&hash=item5d7033ad3a:g:aYEAAOSw0j9ZTjZX Tätä https://www.helsinkimotor.com/ voin kyllä suositella. Kannattaa varmaan sitä kautta pyytää myös tuo varaosa niin sillekin tulee takuu. Jos hankkii itse niin ei luonnollisestikaan tule.
Takamisakari Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Olisiko jollain suositusta hyvästä ja halvasta paikasta vaihtaa kytkin? (toki useimmiten noista voi valita vain toisen..) Helsinkimotorilta on tarjous mutta tuntuu pikkasen suolaiselta hinnalta, puhutaan kuitenkin aikalailla BMW-hinnoista..
next Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Ei hajua mistä olisi halpa mutta se pyörii osineen noin 1300€ paikassa kuin paikassa. Itse tehden meni osiin 300€ kun uusin samalla vetarin stefoja jne ja koko päivä yksin tehden. Kaksin tekee varmaan 4 tuntiin kiireellä. Paljonko oli tarjous? PS. Mikä vaan pulju vaihtaa sen, ei vaadi erikoistyökaluja.
Takamisakari Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Repa 700€ ilman osia. Jos jakaisi vaikka 80€ /tunti niin suurinpiirtein yhden ihmisen päivän työ. Pyysin kyllä pari muutakin tarjousta, pitää katsoa mitä sieltä putoilee.. E: Autojerryn kautta löytyisi 450€:llä lähimaastosta, eli kilpailuttaminen näköjään auttaa. Toki merkkiasiantuntemuksellekin pitää antaa joku arvo. Tai ottaa riski.
next Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2019 Halvin tarjous oli mulla tosiaan osineen 1300€ kun kysyin monesta paikkaa. Tuntiveloitus on täällä 75€-120€ riippuen mistä kysyy ja miten hinnoittelevat tietyt työt. Sanoisin että 450€ jää jotain tekemättä on meinaan sen verran ärsyttävä homma. Muistaakseni jouduin apurunkoakin tiputtamaan hitusen alas että yksin sai pyörähtämään lootan. Eri asia tosiaan joissa useampi kaveri duunissa niin apua saa aina tarvittaessa. Kaikki vaan maksaa nykyään siksi täytyy itse huoltaa vaikkei olisi yhtään enää tällä iällä innostusta käyttöautoa fiksata itse.
Takamisakari Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2019 Eipä mennyt homma kuin strömsöössä. Yritin säästää ja perseelleen meni. Nappasin siis Ebaystä (virhe) Valeon kiinteän vauhtipyörän, asetelman ja painelaakerin. Auto Espoolaiseen liikkeeseen missä halvin kilpailutettu hinta (luulin virheeksi). Setissä ei mukana asetelmapultteja eli levystä vauhtipyörään jotka pitäisi olla 7mm normaaleiden 9mm sijasta. Liike on soitellut ja ajellut ympäriinsä etsimässä mokomia pultteja vaan eipä löydy mistään. Käytännössä joudun siis ostamaan uuden setin sieltä mistä nopeiten saadaan jotta liike pääsee muiden töiden kimppuun. No, tehtiin liikkeen kanssa päätös että hakevat uuden paketin tukusta ja laitetaan kiinni. Rahallahan tästä(kin) selviää, mutta klassinen esimerkki siitä että ei ehkä kannata tilailla osia itse jos/kun ei ole asiasta parempaa tietoa.
cam700 Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2019 Juu, usein siinä käy niin, että kalliimmaksi käy jos itse tilaa osat, mutta itsellä ei ole mahdollista tehdä remppaa. Itsekin tosin aina teen noin
Mini1380 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2019 ja tästä syystä me korjaamolla ei oikein tykätä kun asiakas tuo itse "sopivat" osat tälläinen kuin on varsin yleistä asiakkaan hommatessa itse osat "halvalla".
next Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2019 Aika moni ei suostu edes asiakkaan osilla juuri tuosta syystä laittamaan. Pultit on ongelma ihan normiasennuksessakin jos ne on kerran jo avattu. Omasta katkoin kannat muutamasta avatessa ja eipä niitä normi kokoisiakaan saanut kuin tilaamalla. Muistaakseni oli sach asetelma eikä siihen mahtunut kuin se pirun tähtipää kanta mikä siellä olikin. Taisi pari päivää vielä mennä vaikka sai tilattua ihan tarvikeliikkeestä.
cam700 Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2019 Lisäksi luonnollisesti itse hankittuihin osiin ei tule minkäänlaista takuuta, toisin kuin liikkeen hankkimiin. On kyllä varmaan pakko lopettaa itse tilailu, jos kyseessä on sellainen mitä ei itse voi vaihtaa.
Takamisakari Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2019 Pikku päivitystä pitkästä aikaa, sain vihdoin hihnapyörän kilkkeet ja by-passin vaihdettua. Helsinki Motor Companylle vahva suositus, asiantuntevaa, nopeaa ja ystävällistä palvelua. tulipa poistettua torilta myös välituki etutolppien väliin, vaikutushan on molemmissa tuunauksissa ehkä eniten oman pään sisällä mutta ”tästä on hyvä jatkaa..”
Takamisakari Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2019 Mainitsivat muuten HMC:llä että koeajolla esiintyi parilla ekalla täyskaasuvedolla nakutusta mikä poistui kolmannella kerralla, ilmeisesti auton "kartta pääsee kartalle", ainakin osittain. Ilmeisesti käy ohuella, eli seuraava päivityskohde olisi 550cc suuttimet ja ohjelmiston päivitys. Ajoin autolla pikku 600km road tripin ja en saanut kyllä konetta "rätisemään", mutta koneen tuhoutuminen ei kyllä nappaa ollenkaan, eli kannattaisiko noita alkaa miettimään, onko kellään kokemusta asiasta? https://www.1320.co.uk/bosch-550cc-injectors-cooper-s-replacement-injectors-0-280-158-117 https://www.ebay.com/itm/4-Genuine-Bosch-EV14-52lb-550cc-fuel-injectors-R52-R53-03-07-Mini-Cooper-S-1-6L/292104495991?epid=169292246&hash=item4402c8e377:g:TbYAAOSwvg9XZNk2 Eka linkki samaan puotiin mistä hankin ahtimen pyörän ja toka random ebay, kun itsellä ei tuo edellinen kytknpaketin hankinta mennyt ihan tuubiin, onko näissä merkittävää eroa?, kun hinta on noin tuplat? Sekin mietityttää että pitäisikö putkisto uusia ennen ohjelmiston päivitystä? Sitäkään ei viitsisi montaa kertaa tehdä..
Igor Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2019 Kyllähän se pienemmällä hihnapyörällä saattaa laihalle mennä. R53:n ecu kyllä oppii vetämään sytkää myöhäisemmälle nakutustilanteissa aika hyvin, mutta ei se laihana käyminen silti hyvää tee. Ihan samoilta noi linkkien suuttimet minusta näyttää. Itsellänikin ollut tuollaiset. Putkisto ei näissä vaadi softaan muutosta, siis jos vaihtaa vaan katista taaksepäin. Pakosarjan vaihto on sitten asia erikseen.
Takamisakari Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2019 Tänks. Sain HMC:ltä suosituksen softanpäivitysfirmasta mutta ei tietenkään jäänyt päähän, toki soittamalla löytyy kyllä..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään