Jump to content

R53 Cooper S optimointi


Recommended Posts

Kirjoitettu

Kyllä se mun mielestä kannattaa vaihtaa, orkkis on varmasti jo huonossa kunnossa jos autolla ajettu edes se satatonnia.

Omassa oli aivan loppu ja mittarissa 109tkm kun vaihdoin kavssin version. Ei kyllä mulla tarvinnut kiristellä kun vedin lukitteella ja kunnon momenttiin.

Kirjoitettu

Omasta oli vulkanointi jo osaksi irti tosiaan 109tonnissa.

Sen takia itse pyörä vipotti jo hihnan osalta jonkin verran.

En näkisi mitään ongelmaa miksei rulla pysyisi kiinni kun siellä on kuitenkin pultti isolla momentilla ja lukitteella. Lukitteena kannattaa käyttää sellaista joka pientä vibraa kestää, en enää muista mitä itsellä oli mutta etrasta ostin kysyen sellaista sitkeää lukitetta täriseviin paikkoihin.

Se pulttihan pitää sitten vaihtaa samalla, vanhaa ei saa käyttää uudestaan ellei halua että se tosiaan irtoaa.

Kirjoitettu
5 hours ago, next said:

En näkisi mitään ongelmaa miksei rulla pysyisi kiinni kun siellä on kuitenkin pultti isolla momentilla ja lukitteella. Lukitteena kannattaa käyttää sellaista joka pientä vibraa kestää, en enää muista mitä itsellä oli mutta etrasta ostin kysyen sellaista sitkeää lukitetta täriseviin paikkoihin.

Se pulttihan pitää sitten vaihtaa samalla, vanhaa ei saa käyttää uudestaan ellei halua että se tosiaan irtoaa.

Juu, en minäkään nähnyt siinä mitään ongelmaa, kunnes pultti lähti omille teilleen. 😆  Toki ratakäytöllä ja vakiota jäykemmillä moottorikiinnikkeillä saattoi olla osuutta asiaan.

Uudessa pultissa on jonkin sortin lukitetta valmiina, mutta ei todellakaan haittaa laittaa lisää. 

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Takamisakari kirjoitti:

Mistä hankit pultin? Mä ajattelin että itselle pelkkä lukite riittää mutta jos tuon saa hankittua helposti niin ehkä sen voisi vaihtaa myöskin..

Laakkonen Herttoniemi 10,30 euroa. Saattavat joutua tilaamaan niin kestää jokunen päivä.

 

Kannattaa kyllä vaihtaa kuten aiemmin tässä säikeessä osaavammat ovat todenneet. Ei tuo kymppi maksa tässä konkursissa mitään.

Kirjoitettu

Ja se on venynyt se vanha kun mittaa ja vertaa uuteen.

Ei ole paljoa mutta juuri sen verran että ei varmasti pysy kun vetää 400nm vai mitä se kiristys olikaan.

Mä vedin siis tehtaan liiman lisäksi omat liimat, noi ns kuivat lukitteet ei koskaan ole mulla pitäneet.

Kirjoitettu

Muutama päivä vielä niin Mini on saanut 17% ahdinpyörän ja kampuran pyörän uudella pultilla. Öljynvaihto suodattimineen tietty. Saas nähdä mitä tapahtuu. Yritän raportoida tänne. Sovittiin suosiolla ettei laturin pyörää vaihdeta. Siihen olisi mennyt liikaa tunteja. Olisi vaatinut laturin irroittamisen. Saas nähdä miten käy. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...