Turbo 69 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Pumpulla on 2 vuoden takuu,eri juttu hyväksyvätkö,kun on putki poikki.Saattavat väittää asennus virhettä.Oli ilmeisesti osittain murtunu,kun lähti aina käyntiin.Katkesi lopullisesti pumppua irrottaessa.
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Toinen puoli näytti tältä.
holkki Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Ei Juma! Ei kai ne uudet tankin romut oot taas paskana? Vai ymmärsinkö väärin?
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Ymmärsit väärin,nää on ne "vanhat",7000 km ajetut.
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Tuon verran joutuu Coupen sisustaa purkaa,jos ei haluu mennä altapäin.
holkki Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Eli sulla pelittää coupe nyt?
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Mutta ei paha,tunti purkuun,kasaus saman verran.Vaatii vaan notkeita jalkoja,pari päivää jalat kipeinä.Tavallisessa Minissä helpompaa,ei tarvii niin paljon purkaa.
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2019 Joo,se toimii!!
Turbo 69 Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Tänään vasta kerkesin avata tuon vanhan aktiivihiili suodattimen,ei ole mielestäni tukossa. Hiilet rapisi lattialle helposti, ei paakkuja. Ja nuo paperi osat on suht puhtaat. Väitän,että syypää on se venttiili imusarjassa. En tiedä,miten se toimii,milloin sen pitää olla auki. Jos se on koko ajan auki,se imee jatkuvasti tai laskee välillä painettakin tankkiin.Jos jollakin ei ole vielä aiheuttanu ongelmia,suosittelen sem tulppaamista.Löytyy ilmanputsarin kotelon alta,putki poikki ja tulppa imusarjan puolelle. Toiseen päähän vähän jatkoa ja liittää sen putsarin koteloon. Se venttiili ei hajotessaan näytä välttämättä mitään vikakoodeja. Tulppaaminen ei aiheuta moottorin toimintaan mitään ongelmia,päinvastoin, toimii jopa paremmin.
Turbo 69 Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2019 Lisäksi vielä, yksi Laakkosen huoltomies sanoi tietyissä Bemarin malleissa olevan samaa ongelmaa.
Barclay Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2019 Pitääpä kirjoittaa tähän oma kokemukseni asiaan liittyen. Itsellä oli tuossa joku aika sitten ongelmaa että R56 ässä hyytyi kesken ajon. Ilman mitään sen kummempaa oiretta, ihan kuin bensa loppuisi, vaikka ei loppunutkaan. Ensimmäisellä kerralla tuli vikakoodia korkeapainejärjestelmästä ja syttyi tuo puolitehovalo. Vaihtoon meni sitten sen kummemin ihmettelemättä korkeapainepumppu, koska oireet ja käytös oli samanlaista kuin edellisen kerran kun se meni. Pari sataa kilometriä sillä sitten ajoin ja olin jo varma, että se oli siinä kunnes auto taas hyytyi. Tällä kertaa ei kuitenkaan tullut enää vikakoodia eikä syttynyt valoa. Muuta en siinä sitten tehnyt, kun että testerin pistin kiinni, jotta saa pa paineet näkyvii n, käynnistin ja auto lähti heti käyntiin. Seuraavaksi tutkin sitten tuon evap venttiilin. Ainakin tämä venttiili toimi niin, että kun alipainepumpulla imi imusarjaan päin, niin venttiili piti ja toiseen suuntaan imettäessä päästi läpi. No se vaikutti toimivan siltä osin ok. Sen sijaan putkessa juuri ennen venttiiliä on takaiskuventtiili, jonka on tarkoitus estää paineiden meno tankkiin ahdoilla. Tämä venttiili taas ei ihan näyttänyt toimivan, koska kun imusarjan suunnasta pisti painetta, niin venttiili ei aina pitänyt ilman pientä napautusta. Seuraavaksi kävin aktiivihiilisuodattimen kimppuun. Se löytyi oikean takapyörän lokarin alta. Säiliöön tulee letku tankilta, yksi lähtee imusarjaan ja sitten siinä on yksi otto raittiille ilmalle. Yhdestä lähdöstä kun puhalsi, niin kahdesta muusta tuli ilmaa aika helposti eli siinäkään ei tuntunut olevan vikaa. Puhalsin kuitenkin vielä sen raittiinilmanoton puhtaaksi paineilmalla ja sieltähän tuli oikein hienoa hiekkapölyä aika runsaasti. Sitten taas kaikki läjään ja auto käyntiin. Heti ensiksi huomasi sen että tankkiin ei kertynyt alipainetta enää. Autossa on ollut niin kauan kuin muistan, sellainen ominaisuus, että kun tankin avaa niin sihahtaa. Loppuvaiheessa alipainetta kertyi niin nopeasti, että ei tarvinnut, kuin hetken olla käynnissä, niin alipainetta kertyi jo niin paljon, että tankin avaaminen vastusti. Samaten kylmänä auto kävi vähän sellaista kolmilaukkaa ja sekin katosi. Enää ei ole hyytynyt ja nyt pidempään sillä ajettuani huomasin, että bensamittarikin näyttää oiken. Mittarissa oli sellaista, että tasaista nopeutta ajettaessa tolpat lisäntyivät kunnes bensa loppui, vaikka mittari väitti bensaa olevan. Hidden menusta kun katsoi niin oikea anturi ei mennyt ajaessa 6-8 litraa alemmaksi. skithund 1
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2019 Coupessa aktiivihiili suodattimelle menevä raittiin ilman letku lähtee täyttöputkesta, R56:ssa se on tosiaan pölyisessä paikassa.
Barclay Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2019 On 27.8.2019 at 14.32, Turbo 69 kirjoitti: Coupessa aktiivihiili suodattimelle menevä raittiin ilman letku lähtee täyttöputkesta, R56:ssa se on tosiaan pölyisessä paikassa. Aijjaa, ainakin R56:ssa polttoainehöyryt otetaan siitä täyttöputkesta.
Turbo 69 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2019 No perhana,ainakin olin Reloemin kaavioista kattovinani, että R56:ssa on erilainen. En sitten tiedä, miten se on oikeasti. Mutta omasta mielestäni se aktiivihiili pönttö on turhake.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään