miniman Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Hmm, ihan yksinkertainen vika eli sumari ei enään toimi. Kun purin takapäätä niin otin puskurit yms pois ja samalla sumarin. Nyt ei enään toimi ku tökkää plugit paikoilleen. Mitkäs on muuten johtojen värit, jotka tulee auton johtosarjasta? Täytyy katsastukseen virittää joku oma nappi jos ei ruve heti toimimaan. Yritin sähkökaavioita etsiä tähän ongelmaa, mutta mikään ei tietysti tunne, kun sumari ei kuulu alkuperäiseen viritykseen :( EDIT: aijuu, sumarin nappiinkaa ei tule valoa niinkuin ennen. Onko näissä joku oma sulake ja missä?
minorv8 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Taisit just vastata omaan kysymykseesi. Jos se sumari ei ole alkuperäinen niin miten voisi sähköistä tai sulakkeesta olla mitään hajua ?
miniman Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Taisit just vastata omaan kysymykseesi. Jos se sumari ei ole alkuperäinen niin miten voisi sähköistä tai sulakkeesta olla mitään hajua ? No jööh, mutta siis kaikissa näissä -90 peleissähän se on jälkiasennus eli jos joku viittis kattoo vähän.. :-? Onko muuten katsastuksessa laaki hylsy jos sumari ei toimi?
minorv8 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Aika mahdoton on sanoa jos ne eivät ole tehtaalla asennettuja. Mistä pirusta sitä tietää mistä näppärä sähkömies on virrat vetänyt ? Ei muuta kuin yleismittari kouraan ja mittaamaan tuleeko katkaisijalle virtaa. Jos ei tule niin seuraat niitä katkaisijalta lähteviä karvoja niin kauan että tulee sulake vastaan. Yleensä noissa kotikutoisissa tsydeemeissä ei kovin paljoa ole hienosteltu, virta on usein haettu jollain ryöstäjällä, hyvällä tuurilla saattaa olla jopa irrallinen linjasulake piuhassa. Mpi Minin sulakerasiassa on takasumareille oma sulake mutta se ei passaa sun tapaukseen.
miniman Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2008 Joo-o. Siis sitä kummastelinkin, kun mulla tulee ainakin johtosarjasta ihan valmiit töpselipaikat sumarille ja niissä ne johdot olikin kiinni, mutta eivät enään toimi :-? Ja nyt temppuilee valot, eli mikään ajovalo ei toimi, ei parkit, ei lähivalot, ei kaukovalot, ei takavalot, ei rekisterikilvenvalot.. ainut mikä toimii on vilkut ja kattovalo :D Tutkin sulakkeet läpi, ei mitään.. mistä hemmetistä tätä vikaa voisi nyt selvittää? Valokatkaisin oli muuten kunnossa.. ihania nämä minit, koskaan ei lopu puuhastelu, ennenkuin auto on täysin läpikäyty (siihenkään ei enään ole pitkä matka ;D)
minorv8 Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2008 Aloitetaan siitä sumarista. Onko sen maadoitus takapaksissa kunnossa ? Jos kerta ronkit sieltäpuskuria yms niin tuo kannattaa tarkistaa. Sähkökaavion mukaan ennen katkaisijaa on linjasulake sinisessä piuhassa, joka tulee valonvaihtajan (viiksen) johdoista. Missä se fyysisesti sijaitsee niin onkin sitten eri juttu. Valokatkaisija onkin sitten mielenkiintoinen juttu. Se saa virtansa suoraan solenoidilta (ruskea johto). Mittaa että siihen tulee 12V. Jos ei tule niin tarkista että johdot on solenoidilla kunnossa. Ton sähkökaavion mukaan on parikin vaihtoehtoa miten noi valojen sähköt menee. Joko sulakerasian 4. sulake (7-8) syöttää virtaa kaikille parkeille/takavaloille / mittaristolle tai sitten sen rinnalla on linjasulake joka syöttää osalle valoista virtaa. Edelleen ajovaloille on osassa autoista vaihtorele lyhyille/pitkille, osassa ei ole relettä ollenkaan.
villetre Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2008 Kannattaa katsoa myös sulakkeet mittaamalla,mulla oli ehjät ei juurikaan hapettuneet tai muuta mutta yksi sulake esti virtasen kulun kuitenkin.
villetre Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2008 Tosin siis ne oli ne kierrettävät systeemit ei ne siinä sulaketaulussa.
miniman Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2008 Aloitetaan siitä sumarista. Onko sen maadoitus takapaksissa kunnossa ? Jos kerta ronkit sieltäpuskuria yms niin tuo kannattaa tarkistaa. Sähkökaavion mukaan ennen katkaisijaa on linjasulake sinisessä piuhassa, joka tulee valonvaihtajan (viiksen) johdoista. Missä se fyysisesti sijaitsee niin onkin sitten eri juttu. Valokatkaisija onkin sitten mielenkiintoinen juttu. Se saa virtansa suoraan solenoidilta (ruskea johto). Mittaa että siihen tulee 12V. Jos ei tule niin tarkista että johdot on solenoidilla kunnossa. Ton sähkökaavion mukaan on parikin vaihtoehtoa miten noi valojen sähköt menee. Joko sulakerasian 4. sulake (7-8) syöttää virtaa kaikille parkeille/takavaloille / mittaristolle tai sitten sen rinnalla on linjasulake joka syöttää osalle valoista virtaa. Edelleen ajovaloille on osassa autoista vaihtorele lyhyille/pitkille, osassa ei ole relettä ollenkaan. Hmm.. tänään edistystä (ehdin katsomaan miniä pitkästä aikaa, vaikka se tuossa 10metrin päässä tallissa onkin ::) ). Ronkin niitä pyöritettäviä sulakkeita ja sain toimimaan pitkät sekä mittarivalot. Edelleen ei toimi siis parkit, lyhyetvalot/takavalot. Hmm, siis alin sulake siinä sulaketaulussa antaa virran kaikille ajovaloille? Ainakin se on kaikista paksuin sisäosaltaan eli virtaa menee "rutkasti" läpi.. Silmällä katsoo, niin sulake ehjä.. missäköhän se linjasulake voisi olla :-/ Sen muuten muistan, että kun avasin "kojetaulun" eli otin se levyn pois edestä niin siellä mankan ja mittariston välissä oli myös näitä pyörösulakkeita muistaakseni useampi.. pitää varmaan niitäkin tarkastaa missä kunnossa ovat... mitäköhän nämä muuten ohjaavat :-?
villetre Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2008 No mulla ainakin alko valot pelittään kun otti maskin pois,ja siinä lukkopellin läheisyydessä on liittimiä jotka menevät valoille.Mulla ne oli ainakin väärin kytketty ja todella hapettuneet... ;D Kummallista että oli saatu katsastettua kuitenkin.. Tuttu katsastus-setä?! ::)
miniman Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Loppu huolet. Vaihdoin niiden alkuperäisten muovipyörösulakkeiden tilalle biltemasta 6 sulakkeen pesän ja kolvasin johdot kiinni apikoihin + apikot sulakepesään. Ei enään ongelmia minkään valojen kanssa, eli se siitä ongelmasta ;D.. legendaarista..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään