Turbodiesel Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Vaihdoin moottorin kumityynyt. Ei niin paha projekti kuin aattelin, mut onnistuin kuitenkin sössimään. Eli vaihdoin syylärin puoleisen eka. Sitten tunkkasin kytkimen puolelta vähän moottoria kallelleen, niin toiselle puolelle vaihdettu uusi tyyny irtosi vulkanoinnista? Onko tämä edes mahdollista En siis paljoa nostanut, kun kytkimen puolella on muutenkin paremmin tilaa. Pystyyköhän tuon liimaamaan vaikka sikaflexillä vai onko suunnattava kumityyny kauppaan? Oonko taas ainoa ihminen maailmassa jolle on käyny näin
Mini1380 Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 No en kyllä ole ikinä moisessa onnistunut taitaa olla huonosti vulkanoitu kun noin pääsi uuden kumin kanssa käymään.
Turbodiesel Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2019 ENGINE MOUNTING GENUINE MINISPARES. Eli kai pitäs olla ihan hyvä tyyny... Ai saakeli, kun hiipi ohut vitutus mieleen, kun huomasin. Just olin laskemassa tunkkia, että laitan kaks viimeistä pulttia apurunkoon kiinni, kun oikeella silmäkulmassa tajusin tämän epäkohdan Just sitä ennen aattelin, et mitä ne britti foorumeilla kauhistelee tyynyjen vaihtoa ja joku saa kulumaan viikon päivät tällaiseen pikku hommaan
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Ei oo miullekaan tuollei käyny ikinä.Jotain vikaa tuossa täytyy olla.Tosin hyvä,että hajosi tuossa vaiheessa.Ei olis varmaan kestäny pitkään ajossakaan. Ootko vaihdevivuston jo löytäny?Weikolla on yks myynnissä.
Turbodiesel Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Laitoin aamulla sparekselle s-postia aiheesta kuvien kera, kuulostellaan mitä vastaavat. On miulla jo vaihdevivusto. Kaikkea muuta oon laitellu, niin oon tätä vaihdevivusto hommaa lykänny. Jos orginellin vivuston laittaa, niin joutuu vähän ottamaan peltiä pois tunnelista ja sitten samalla vois lisätä aukon toiselle puolelle ja reunalle. Taitaa olla alkujaankin isompi aukko tällä tunnelimallin vaihtajalla? Helpompi ois vaan tehdä kiinnike sille vanhalle vivustolle. Kattoo nyt kumman teen... On muuten vaihdevivuston tangon kiinnityskorvasta puolet lohjennut pois eli joskus töksähtänyt jonnekin vähän. Tälle en ole oikein keksinyt korjauskeinoa, pitää varmaan koko koppa vaihtaa. Ei nyt ollutkaan kuvaa tästä.
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Tunnelimallin reikä on isompi,tuossa on luultavasti tuo keskipalkki asennettu taaemmaksi, jos kerran vaihdekeppi meinaa ottaa käsijarruun kiinni.
minorv8 Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Itse olen noissa kumityynyissä suosinut mallia joissa on mutterit hitsattuna kiinni. Helpompi asentaa...
koirankoppi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 19 tuntia sitten, Turbodiesel kirjoitti: ENGINE MOUNTING GENUINE MINISPARES. Eli kai pitäs olla ihan hyvä tyyny... Ai saakeli, kun hiipi ohut vitutus mieleen, kun huomasin. Just olin laskemassa tunkkia, että laitan kaks viimeistä pulttia apurunkoon kiinni, kun oikeella silmäkulmassa tajusin tämän epäkohdan Just sitä ennen aattelin, et mitä ne britti foorumeilla kauhistelee tyynyjen vaihtoa ja joku saa kulumaan viikon päivät tällaiseen pikku hommaan "MiniSpares Genuine parts" Ei ole kyllä mikään takuu laadusta. Ei ole kyllä koskaan edes vanha kumityyny irronnut vulkanoinnistaan. Ne joissa mutterit valmiiksi kiinni ainakin olivat lähes 20v sitten hyviä laadultaan
Turbodiesel Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Aattelin et nää ois ns. orginellit kumityynyt ja sen takia en ottanu niitä missä oli mutterit valmiina. Samasta tehtaasta kuitenkin kaikki tulee vanhoista tyynyistä vain toinen oli romuna, niin taidan laittaa tään tilalle vanhan käytetyn.
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2019 Jep,vanhaa ehjää ei välttämättä kannata vaihtaa uuteen.Näissä vanhat ehjät saattaa olla uusia parempia.
koirankoppi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2019 Tämä uustuotanto osien laatu on puitu moneen kertaan. Valmistajia on yleensä useita ja seassa voi olla hyviäkin
Turbodiesel Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2019 Laitetetaanhan tämä aihe pakettiin. Mini kasautui lopulta juhannukseksi ja pääsi perheen kanssa pikku turneelle. Vaihdelaatikon ongelmat poistui lähes kokonaan uudella vaihtajalla ja kiinnikkeellä. Ainoastaan välillä hankala saada ykkönen silmään paikallaan ollessa, mutta sekin menee ok, kunhan käyttää jonkin muun vaihteen kautta. Nopeusmittari putoaa pois pelistä 60km/h vauhdista, vetäytyyköhän vaijeri vai mikä lie..? No mitäpä kaikkea tulis tuusattua autoon, kun kerran aloitti: - lisätty taakse turvavyöt - hitsattu hattuhyllyltä kajarin aukot umpeen - maalattu lattia sisäpuolelta - äänieristetty koko auto - vaihdetty keskikonsoli ja mittari - siirretty vaihteen valitsimen aukko lattiassa - vaihdettu kaasuvaijeri - vedetty päävirtakytkin ratti pylvään kylkeen (aiemmin oli vain akun navalla). - purettu nopeusmittarin pyörittäjä vaihdelaatikosta ja todettu olevan kunnossa. - vaihdettu pykineet polttoaine letkut - kiinnitetty pakoputki, niin kuin pitää - vetarit vaihdettu ns. nykymallisiin - Moottorin alatuet lisätty - akulle tehty kiinnikkeet (aiemmin ei ollut mitenkään kiinni) - etuvaloumpiot vaihdettu parkillisiin - pyyhkijän moottori ja mekanismi vaihdettu. (alunperin oli mk1 versio) - laitettu HI-LO:t joka kulmaan ja vaihdettu kartiot eteen (ahdisti, kun auto kallellaan) - moottorin kannatin kumit vaihdettu - torvi vaihdettu (vanha jumissa) - öljyt+suodatin - katsastettu Vielä tehtävälistalla: - jäähdytysnesteiden vaihto - toisen moottorin ylätuen lisääminen - termarin kannen tiivisteen vaihto, vuotaa tällä hetkellä - sytytyksen ajoituksen tarkistus, en jostain syystä saanut säännöllistä valoa lampusta. Lie lamppu sökönä... Vähän levisi käsiin koko projekti... Aika paljon hoitu asioita kuntoon ja muutamia kauniita kesäpäiviä tuli uhrahtua. Kuitenkin lopulta tämä on ihan sama vanha ryöhkä kuin aiemminkin, tosin huomattavasti mielyttävämpi ajeltava, kun kaikki toimii, niin kuin pitää.
Turbodiesel Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2021 No niin, vihdoin sain laatikon pajan pöydälle pyöriteltäväksi ja kyselinkin tuolla osto puolella 1.1/2" tuuman hylsyä pääakselille. Kävin sitten tänään paikallisesta hydeliikkeestä hylsyn lainaan pullapitkoa vastaan. Laitoin hylsyn mutterille ja varren kiinni. Saman tien varren painosta mutteri aukes. Aika köykäsesti oli kiinni. Toisen pään pienempi mutteri oli sitten vastaavasti jeesuksen tiukassa. Vähän ottanut rattaat siipeensä, laittelen kuvia kunhan viikonloppuna puran loppuun. Voidaan sitten yhdessä arpoa uusitaanko vai välttääkö.
FD100L Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2021 Se pitää vulkanoida uusiksi. Jossain intternetin syvyyksissä oli aiheesta juttuakin.
Turbodiesel Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Kakkosen rataskohan tuo on josta on hampaita lähtenyt sileäksi ja lohkeillut? 26 hampainen ja laatikko A+. Tuo nyt kannattanee uusia? Näyttäs olevan n.100€ ratas. Yksi synkronointirengaskin näköjään poikki ja katkeamispinnat näyttää siltä, että ei ole ihan äsken tapahtunut. En ole koko pakkaa vielä purkanut, pitää vähän opiskella ensin lisää, että miten tapahtuu.
tailke Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Kyllähän siinä kytkentäpiikit kuluu kun synkronointi ei toimi.
Kimi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Moi, Muista tarkistaa myös synkkalaitteen sispuoleiset hampaat. Guess worksiltä saa edukkaasti laatu käytettyjä osia http://www.guess-works.com/Tech/ministox.htm
MiniKö Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Noi 2 ja 3sen hammaspyörät näyttää minun silmään ihan A sarjan laatikon rattailta,korjatkaa jos olen väärässsä.Optikolle aika ensi viikolla. Kävin tallissa kurkkaamassa A+ sisään niin hammasprofiili on erilainen ja niissä on ura hampaissa. Minkä paksuinen on ensiövedon välipyörän akseli?
MikaJ Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 A+ laatikkoa on kahdenlaisilla rattailla, alkupään laatikot olivat A laatikon tyylisellä ratasprofiililla. MiniKö 1
MiniKö Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Kiitos infosta Mika.Aina sitä vähän vanha vielä viisastuu.
Turbodiesel Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 1 tunti sitten, Kimi kirjoitti: Moi, Muista tarkistaa myös synkkalaitteen sispuoleiset hampaat. Guess worksiltä saa edukkaasti laatu käytettyjä osia http://www.guess-works.com/Tech/ministox.htm Kiitti, tää oli hyvä!
Turbodiesel Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 24 minuuttia sitten, MiniKö kirjoitti: Noi 2 ja 3sen hammaspyörät näyttää minun silmään ihan A sarjan laatikon rattailta,korjatkaa jos olen väärässsä.Optikolle aika ensi viikolla. Kävin tallissa kurkkaamassa A+ sisään niin hammasprofiili on erilainen ja niissä on ura hampaissa. Minkä paksuinen on ensiövedon välipyörän akseli? Pitää huomenna mittailla akselia vai joko tähän löytyikin selvyys? Kuvassa merkinnät kotelossa.
MiniKö Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2021 12.9.2010 — The 22G 1832 came out at the beginning of 1973. Should have a small Idler bearing and yes, it is a pre A+
Turbodiesel Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2021 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2021 17 tuntia sitten, MiniKö kirjoitti: Noi 2 ja 3sen hammaspyörät näyttää minun silmään ihan A sarjan laatikon rattailta,korjatkaa jos olen väärässsä.Optikolle aika ensi viikolla. Kävin tallissa kurkkaamassa A+ sisään niin hammasprofiili on erilainen ja niissä on ura hampaissa. Minkä paksuinen on ensiövedon välipyörän akseli? 19mm halkaisija, jos tätä tarkoitit?
MiniKö Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2021 Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2021 Just toi.A laatikko. A+ reilu 22mm akselikoko.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään