Turbo 69 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2018 Niimpäs onkin vaihdeltu lattiaa,en kattonu eka kuvaa niin tarkkaa. Ei ole museotarkastusta kovin tarkasti tehty.Meni aikoinaan täälläkin päin yks -67 kumijousituksella läpi.
Turbodiesel Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Tänään kävin kaverin luona pyörähtämässä ja tuli puheeksi tämä miun minin vaihdelaatikko ongelma. No hältäpä sattuikin sitten löytymään tonnisen minin laatikko ja tunneli mallin vaihtaja hyllyn nurkasta. "En minä enää ikinä miniä hanki, vie laatikko mukanas" että sillä lailla tällä kertaa... Pitäs olla ihan kunnossa oleva laatikko ja ei mitään vikaa ainakaan nopealla tutkikselulla löydetty. Pitää perehtyä vielä paremmalla aikaa enemmän. Mini1380 1
FD100L Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Mailerin tunneli ja peränkotelo. Toi ylempi.
Turbodiesel Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Eiks se kuitenki käy miniinkin vai oliko ilo ennenaikainen?
Mini1380 Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Lokakuuta, 2018 Laatikko käy suoraan mutta toi tunneli ei, Minin laatikon kunto kannattaa mielestäni aina tarkastaa purkamalla ja tsekkaamalla osien kunto laakerit/synkat/akselit jne.
minorv8 Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2018 Eikä tuo tunneli käy sun lattiaan mun se on muutettu tankovälitteisen lattiaksi. Mailerin tunnelin ja perän välillä on tommoinen pelti/kumi välikappale joka tulee 4 pultilla kiinni (pultit vaakatasossa). Minin tunnelissa tommoista kikkaretta ei ole ja pultit tulee enempi vähempi pystysuorassa altapäin. Mailerin peräkoppa sopii kyllä Minin laatikon kuoriin ja jos käy ihan helvetinmoinen tsägä niin voi perän poskien tasopinnat ja laakerien reiät sattua kohdilleen. Yleensä ei... Tuo mailerin välikappale on vanhemmiten aika valmista kauraa eikä niitä taida enää helpolla löytää mistään. Mini tunneli vaan hakuseen jos laatikko on muuten kelvollinen. Jos se on pitkään seissyt niin vaatii varmaan laakeroinnin. Ryhmäpyörän ja pääakselin neulalaakerit ei tykkää seisomisesta, yleensä laakeripinnoille syöpyy neulojen jäljet ja se on sitä mukaa sitten entinen.
Turbodiesel Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2018 Pittää tuota laatikkoa tarkastella... Jos Pohjois-Karjalan alueella on joku näistä ymmärtävä, niin voin korvauksen kera tuua tään laatikon näytille ja ottaa oppia samalla. Kyllä tää vaihtolaatikko helpottaa elämää jokatapauksessa...
Turbodiesel Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2019 No niin, kesä lähestyy ja ois jo korkea aika alkaa tätä projektia eteenpäin. Nappasin muutaman kuvan laatikosta, jos vaikka joku jo pystyy huomaamaan jotain asiaan kuulumatonta. Pitänee seuraavaksi räjäyttää kappaleiksi ja laittaa osien pesukoneeseen. On tätä jo joskus räpelletty, kun lukituslevyissä pieksämisen jälkiä. Myös yhdestä hammasrattaasta on lohjennut pieni palanen... Kannattaisikohan minun ottaa se paikoillaan oleva rikkinäinen laatikko rinnalle tutkittavaksi, ennen kuin alan tätä purkamaan?
imperial Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2019 Hyviä kuvia, mutta laatikko ei ole hyvä. Ykkösen ja kakkosen kytkentähampaat melkolailla loppu. Lisäksi ryhmärattaan hampaan lohkeama on ilmeisen riskialtis. Ja noilla kulumisilla on vaikutus sivuakselinkin ja monen muu osan nopeaan kulumiseen. Vanhemmassa tankomallisessa, 75 - 78, on nuo osat samoja. Sellaisen kun vielä laittaa palasiksi, niin voisi jotain saada aikaiseksi. Kaikki laakerit tietysti pitäisi laittaa uusiksi. Kuvassa joku ratas malliksi eli tuollaiselta kytkentähampaat näyttää uutena.
Turbodiesel Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Nyt oltas minin äärellä ja purkutöitä aloittelemassa. Rumplailin vielä vaihteita ja sellainen huomio tuli, että kakkonen kytkeytyy, mutta kun työntää autoa ees taas, niin hyppää pois päältä. Tämä siis auto sammuksissa. Syksyllä, kun kokeilin käynnissä ollessa, niin pelkkää rutinaa... Pitää varmaan katella vielä vaihdevivuston kiinnityksiä ennen kuin purkaa moottorin ja laatikon pois? Tässähän on tehty muutos tunnelista tankomalliseen, niin saattaa olla että ei kaikki kiinnitykset ole muutenkaan optimaallisia...
FD100L Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 52 minuuttia sitten, Turbodiesel kirjoitti: Nyt oltas minin äärellä ja purkutöitä aloittelemassa. Rumplailin vielä vaihteita ja sellainen huomio tuli, että kakkonen kytkeytyy, mutta kun työntää autoa ees taas, niin hyppää pois päältä. Tämä siis auto sammuksissa. Syksyllä, kun kokeilin käynnissä ollessa, niin pelkkää rutinaa... Pitää varmaan katella vielä vaihdevivuston kiinnityksiä ennen kuin purkaa moottorin ja laatikon pois? Tässähän on tehty muutos tunnelista tankomalliseen, niin saattaa olla että ei kaikki kiinnitykset ole muutenkaan optimaallisia... Jep, kannattaa kaikki ulkonen sulkea pois eli vaihteiston vivusto, myös moottori kumityynyjen kunto!
Turbodiesel Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Hmm... Minulta taitaa puuttua jotain vaihdekepin kiinnityksestä tässä yhdellä pultilla ilman mitään kumityynyjä kiinni lattiassa ja ei taida olla kiinnike rautakaan orginelli? Kuukkilista kun kattelin, niin oli kaksi kumityynyä ja vähän taaempana kiinnitys lattiaan..?
Turbodiesel Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Tällaisen kiinnikkeen löysin 7ent.com sivuilta ja kaiketi olisi käyttökelpoinen ratkaisu vaihteenvalitsimen kiinnitykseen. Ongelmana suht karkea 182$ toimituskulu Onko joku törmännyt vastaavaan jossain kauppassa lätäkön tällä puolen?
Larry Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Taitaa olla väärällä puolella lätäkköä mutta postit järkevämmät? Miten sitten tullit + muut https://www.minimania.com/part/22G2026MM/Austin-Mini-Rod-Change-Adapter-To-Floor-Mounting-Kit-For-The-Non-Rod-Change
Turbodiesel Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Kiitti Larry, tarkistin tälle postit, niin laskuri näytti 26$. Ei enää paha, tosin tulee vain tälle osalle, tuskin muuta otan tuolta. Tullihan siihen saattaapi tulla, mutta tuskin enää muita kuluja...
Larry Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 31 minuuttia sitten, Turbodiesel kirjoitti: Kiitti Larry, tarkistin tälle postit, niin laskuri näytti 26$. Ei enää paha, tosin tulee vain tälle osalle, tuskin muuta otan tuolta. Tullihan siihen saattaapi tulla, mutta tuskin enää muita kuluja... Usa hinnat taitaa olla laidastaan alvittomia eli +24% alvit + 2,5-5% tullia loppusummasta.
Larry Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Sen verran vielä piti kaivella että Somerford Minillä näkyy myös olevan, ei kokemusta ko. firmasta. Kelaa sivua alaspäin, osat nro 15 hujakoilla: http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=152
minorv8 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Tuo osa 15 lienee ihan vakio himmeli tasaiseen kardaanitunneliin. Ei kai tuollaisen vääntäminen kovin paha rasti ole, muokkaat tuota nykyistä siten että laitat kaksi kumityynyä tuon korvakkeen ja lattian väliin nykyisen pultin molemmin puolin. Samalla tietty pitää porata pitkälle pultille uudet reiät kymityynyn korkeuden verran ylemmäs. Minisparesissa: http://minispares.com/product/Classic/Gearbox/MSSK053.aspx?15&ReturnUrl=/search/classic/rod change bracket.aspx|Back to search
Larry Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 6 minuuttia sitten, minorv8 kirjoitti: Tuo osa 15 lienee ihan vakio himmeli tasaiseen kardaanitunneliin. Ei kai tuollaisen vääntäminen kovin paha rasti ole, muokkaat tuota nykyistä siten että laitat kaksi kumityynyä tuon korvakkeen ja lattian väliin nykyisen pultin molemmin puolin. Samalla tietty pitää porata pitkälle pultille uudet reiät kymityynyn korkeuden verran ylemmäs. Minisparesissa: http://minispares.com/product/Classic/Gearbox/MSSK053.aspx?15&ReturnUrl=/search/classic/rod change bracket.aspx|Back to search voi olla peruspalikka, ei tietoa kun itselläni tunneli, mutta rakenneltua saapi kyllä, minispares tarjoo ei-oota
minorv8 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Jep, jos sulla on nytkin itse värkätty niin modaa sitä. Oleellista on että toi mekanismi pääsis elämään koneen liikkuessa. Voi siinä loodassa olla siitä huolimatta jotain ruikkua...
Turbodiesel Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Eilen ajoin minin talvisäilytyspaikasta omaan talliin, niin saattaa saada jotain ajoiksikin. Tänään nostan pukeille ja kattelen ne moottorin kumityynyt yms. aiheeseen liittyvät ja pistän tilausta menemään englannin suuntaan. Brexit tulee, niin katotaan miten sotkeutuu toimitus Tämä 7ent.com ja minimanian kiinnike taitaa olla muotoiltu siten, että kiinnitys reiät tulee taaemmaksi kuin orginellissa? Oiskohan kiinnitysreikien tarkoutus olla jopa poikkipalkin takapuolella? No pitää katella illalla, että saisiko muokattua nykyisesta, saattaa olla jopa alkuperäinen murjottuna ja ilman tyynyjä.
Turbodiesel Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Pari kuvaa... Vaihteensiirtäjän ylempi tanko on mallia suora, ei liene yleisesti käytössä? Engine stabilsaattoreita ei ole, eli niitä puslatankoja jotka tulee apurungosta laatikon kylkiin. Pitäskö olla? Toinen moottorin kumityynyistä jonkin verran pykinyt, jos vaihtas molemmat, niin ei niistä tartteis ainakaan murehtia.
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Ei niistä lisätuista haittaakaan ole.Takakiinnike on näköjään yhtä puuta,ei välttämättä laatikossa vikaa.
Kimi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2019 Ei tuo pikkupalan puuttuminen mitään merkkaa, voima siirtynyt jo edelliseen. Hampaat pitää katsoa myös synkrolaitteesta. 1,2 ja 3 on vähän huonot, ja vakio siviilikäytössä kelpaa vielä. Jos on tankolaatikon kiinnitys suoraan autossa kiinni ilman joustoa, niin vaihde hyppää pois päältä kun kone heilahtaa. Varsinkin jos alakiinnikkeet rikki. Ja kun tuo ylempi tanko on suora, niin se on itse tehty, joka tarkoittaa että sen mitta on mahdollisesti väärä. Tämä saattaa tehdä sen että vaihteet ei mene kunnolla päälle. /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään