Turbodiesel Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2018 Morris mini 1000 -72. Alunperin ykkösvaihde hyppäsi pois jos valutteli alamäkeen tms. Nyt ykkönen pysyy päällä, mutta vastaavasti kakkosvaihdetta ei saa päälle ollenkaan, rutisee vain... Onko kellä kokemuksia vastaavasta? Mitä sitä ekana kannattaisi käydä tarkistamaan?
Mini1380 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2018 Monasti vaihteen poishyppäämisen aiheuttaa kuluneet moottorintuet tai/ja kuluneet vaihteensiirtäjän kannatinkumit, noi nyt kannattaa ensi tarkistaa.
Turbodiesel Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2018 Onko foorumilla muuten ketään vaihdelaatikon kunnostajaa, jos niin pitkälle menee? Pitää ensviikonloppuna katella tarkemmin mahdollisia aiheuttajia, kun pääsen taas auton ääreen. Aivan kuin koko pykälä olisi lootasta hävinnyt, ei edes aikomusta kytkeä päälle...
minorv8 Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Lienee tunnelimallin laatikko ? Niissä voi olla aika kulahtaneet nivelet mutta sen pitäisi vaivata myös muila vaihteilla. 1/2 vaihteiden synkkalaite voi olla entinen, samoin siirtäjähaarukat voi olla loppuunkuluneet. Saako kakkosta päälle jos moottori ei käy ?
Mini1380 Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Aivan -72 on varmaan tunnelilaatikko, kuin mä katoin et oli -75....
Turbodiesel Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Tanko mallin laatikko tässä on. Joskus lie vaihdettu, kun oiskin se tunneli malli... Kesän toka vikalla reissulla hävisi kakkonen, viimeinen reissu olikin talvisäilöön vienti. Perjantaina pääsen varmaan katselemaan tarkemmin. Pitää nyt ottaa vähän etäisyyttä miniin. Tuli sellainen pieni henkinen selkärangan murtuminen, kun laatikkokin alkoi temppuilemaan Nyt on onneks hyvin aikaa fixailla ens kevääseen asti.
cmro85 Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Lainaus: Tankomallin vaihdelaatikko, kunnostettu. Peränvälitys 3,7:1. Varastossa vain 1 kpl hintaan 520 eur. Minitronin sivuilla.
Turbodiesel Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Ei kovin montaa osaa tarvitse vaihtaa, kun tuon kunnostetun laatikon hinta jo tulee. Kiitti cmro85 vinkistä. Pitää soitella heille, jos alkaa näyttää siltä, että ei saa helpolla pelaamaan. En kyl tiedä mikä välitys tällä hetkellä laatikossa, ei ainakaan yhtään harvemmaksi tarviis mennä. Saahan senkin tietty vaihdettua... Täällä kun tuntuu olevan tietävää porukkaa, niin osaisiko joku sanoa, että milloin synkrot tuli minin laatikkoon?
tailke Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2018 Olisko näin 1959 --- 1968 kolme synkattua vaihdetta ja 1968 ---- 2000 kaikki neljä eteen vaihdetta synkattu.
minorv8 Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2018 Meinasin kirjoittaa että loodan perusrempan tekee suht halvalla jos selviää pelkillä kulutusosilla ja tekee itse. Tsekkasin Minisparesin sivuilta ja hyvälaatuinen korjaussarja oli £333. Sitten jos joutuu osia vaihtamaan niin hinta pomppaa (jos niitä kunnollisia osia edes löytää...). 520 € on edullinen JOS se on kunnolla tehty. Ja tietty helppo vaihtoehto koska ei paljoa tarvi ponnistella. 3,7 välitys on ehkä turhan tiuha. Synkrot on aina ollut Minin laatikossa, poislukien ykkösvaihde joka oli synkronoimaton vuoden 68 loppupuolelle asti (kuten tailke jo edellä toteskin). Voi hyvin olla että Suomessa vm. -69 Minissä voi olla 3-synkkainen laatikko riippuen siitä koska se on tehty/myyty.
Turbodiesel Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2018 Eipä kerennyt kuin pyörähtää minin luona eilen. Sen verran rumppasin, että kokeilin tuon kakkosvaihteen päälle menoa, kun auto ei ole käynnissä. Ja kyllähän se miun mielestä menee päälle. Olin kuitenkin sen verran hätänen, että en kokeillu työnnellä autoa, että ois saanu varmuuden...
Kimi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2018 Moi, Laatikon purkaa ja kasaa kahdessa tunnissa. Kun tekee rauhallisesti niin menee kolme. Youtube täynnä ohjeita Ihan turha masentua ja etsiä kattopalkkia. /kimi
Turbodiesel Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2018 Eilen kyllä vähän kattelin kattopalkkia, et jos sais taljan kiinni moottorin pois nostoa varten Ehkä en kuitenkaan mene tuohon Kimin mittakaavaan vielä, vähän repesin
Turbodiesel Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Kumpi laatikko on teidän mielestä parempi? Tanko vai tunneli mallin vaihtajalla? Miulla on sellainen käsitys, että tunneli olisi kaikkein paras systeemi kunnossa ollessaan, mitä mineissä on ollut? Tämähän on museorekisterissä ja aika paljon muitakin osia oon jo vaihdellut alkuperäisiksi sitä mukaan kun vaan olen huomannut. Aikamoinen sekasikiö menny läpi... Nythän olisi hyvä sauma laittaa laatikkokin ajan tasalle, mutta ei taida paljoa myynnissä näitä näkyä.
Mini1380 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Itse pidän tankomallia parempana, mutta tähänkin löytyy toki vastakkaisia mielipiteitä.
Mini1380 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Tunnelimallissa on niin paljon enemmän nivelpisteitä että sen saaminen täysin välyksettömäksi nykyään saatavilla olevilla osilla on hyvin haasteellista
minorv8 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Itse tykkään tunnelimallisesta, yksi iso syy on puolimetrinen häntä joka omalta osaltaan tukee mosaa. Mutta niin kuin Lari tossa jo toteskin niin niveliä on x kappaletta + vaihdetankojen laakerointi alumiinikuoriin. Vaikka käyttäis uusia kuoria (jos semmoiset löytyy niin tangot ovat kuluneet ja klappia on alusta alkaen. Toinen iso murhe on sisuskalut; kaikkia osia ei enää löydy uutena eikä välttämättä edes hyviä käytettyjä. Tankovälitteiseen löytää vielä paremmin osia. Voihan tuo sun lootas olla alkuperäinenkin. Jos lattian tunneli näyttää tehdastekoiselta eikä itse räpelletyltä niin auto on voinut olla uudesta alkaen tankomallisella loodalla.
Turbodiesel Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Kuva projekti vaiheesta. Kertooko tietäjille jotain...?
Turbodiesel Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Ja vielä toinen.
Turbo 69 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 No,sen verran,että alunperin on ollu tanko vaihteisto. Onko nuo jotain vanhoja kuvia,vai nykyisiä?
Turbodiesel Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Nää on vanhoja. Kaveri jolta ostin minin oli tehnyt suppean projektipäiväkirjan, josta nämä kuvat on.
Mini1380 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Juu mutta niinkuin Silli edellä sanoikin on lattia ainakin tankomallin laatikolle tarkoitettu.
minorv8 Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2018 Pikkuisen eri mieltä. Ekassa kuvassa on tunnelista leikattu apparin puolen patti kokonaan veks. Samoin poikkipalkki ja lattia. Tokassa kuvassa on tankomallisen poikkipalkki, pätkä tunnelia ja apparin takalattia.
MiniKö Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2018 Minorv8sin kannalla,käsijarrukahvan oikealla puolella reikä mihin tunnelimallissa kiinnitetään tunnelin takakumityynyn pidike,ja onhan kyseessä alun perin vm -72 koppa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään