Turbo 69 Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2020 Bitumi ihan hyvä, jos ei yhtään pääse vettä sisään. Telttapatja materiaali hyvä, eristää sekin ääntä ja helpompi siivota. Viskaa pihalle ja imuroi. Ainut vika, että pääsee liikkumaan ja hankaa maalin, jos ei tarkka mitoitus. Ite laittanu tasasille pinnoille bitumin ja päälle tuon irrallisen. Urat jättäny vapaasti. Näistä on varmarmasti monta eri mielipidettä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
ZepeteuZ Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2020 Telttapatjan elikkä solumuovin saa pysymään erinomaisesti lattiapäällysteitä myyvistä firmoista saatavalla kaksipuoliteipillä. On samantyyppistä mitä liimalistoissakin on valmiina. Pysyy tautisen lujasti. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Larry Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2020 Mulla oli lattia tervattu, pysyi matot paikallaan Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
A Cooper Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Papu on nyt päässyt karanteenirajan tapaa palaamaan kotitalliin. Maalipinta näyttää tosi hyvältä eikä osaava maalari moittinut peltien asettelua. Helpotus. Tulkitsin, että harrastajat ovat tehneet huonompiakin. Yksi virstanpylväs saavutettu. Huomenna tuulilasi korjattavaksi yhden pienen kiveniskun vuoksi. Brittivideoilla ei näy käytettävän perinteistä narumenetelmää lasin asentamisessa lainkaan. Lattiamatoista sain jo opastusta. Kojelaudan ja sivujen puuosien pinnoittamiseen ja lakkaamiseen pitää etsiä sopiva puuseppä. Kromiosia täytyy vielä pohtia vaikka taitavat mennä kaikki uusiksi. Pienempien kiinnitettävien koriosien aluslevyt tms. löytynevät Minitronista. Ovat pieniä hankintoja verrattuna noin 20 uuteen peltiosaan tai pellinpalaseen. Mahdolliset uudet kromiosat on asia erikseen. Tallin siivoamiseen yhteydessä tuli suunniteltua kasausvaihetta. Mieleen muistui vanha johtamismenetelmä (itsensäkin) PLAN YOUR WORK. Yksinkertainen lause, joka luetaan ensin normaalisti ja sitten päinvastaiseen suuntaan. Sitä sitten edestakaisin seuraavat päivät (viikot?). Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
ZepeteuZ Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Tuulilasin saa paikoilleen myös ilman narua. Käyttää liukasteena joko saippuavettä tai kuten itse,silikonirasvaa sprayna. Avustimena imukuppi ja huom! muoviset verhoilulastat. Ruuvarit tms.metallityökalut kauas,käyttäen vähintään metrin turvaväliä laseista!Hienosti meni niin vanhaan tiivisteeseen(takalasi)kuin uuteenkin(tuulilasi) yksin ongelmitta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2020 Minin lasia ei kuulu laittaa narun kanssa ja ne alkuperäiset asennustyökalut on kyllä ihan metallisia Kumi ensin autoon paikoilleen ja lasi sen jälkeen paikoilleen on tuollaisen kumin kanssa se oikea tapa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Miksi ei narun kanssa ? Itse olen aina laittanut narun kanssa tuulilasit ja takalasit. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
cmro85 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Laitoin tiivisteet ensin koriin ilman kromi listaa ja muovisella jääravalla kiersin lasit paikoilleen. Lopuksi kromi lista omalla työkalulla paikoilleen. Ei mennyt kauaa vaikka yksin tuuskasin. On aika simppeli homma.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
sir samurai Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 1 hour ago, cmro85 said: Laitoin tiivisteet ensin koriin ilman kromi listaa ja muovisella jääravalla kiersin lasit paikoilleen. Lopuksi kromi lista omalla työkalulla paikoilleen. Ei mennyt kauaa vaikka yksin tuuskasin. On aika simppeli homma.. Ite olen kerran tämän tehnyt ja juuri tällä tavalla. Käsisaippuaa käytin liukasteena ja oliko muoviset verhoilunasennustyökalut motonetista apuna. Sitte se oikea työkalu sille listalle niin ensikertalaisellaki meni ongelmitta. Apuri oli lasia pitämässä ja nostamassa paikoilleen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 3 tuntia sitten, minorv8 kirjoitti: Miksi ei narun kanssa ? Itse olen aina laittanut narun kanssa tuulilasit ja takalasit. Koska tuon tyylistä kumia ei kuulu laittaa narun kanssa paikoilleen. Ne on tyystin erilaisia tiivisteitä mitkä kuuluu laittaa narun kanssa paikoilleen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Kimi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2020 Moi, Jos ei omista sitä lukiitusnauhan asennustyökalua, niin sellasen tekee helposti rautanaulast tai pianolangasta. Vääntää naulasta salmiakin jonka leveys on nauhan levyinen. Mallia voi katsoa alkuperäisestä tylökalusta. Sitten vaan tuo kiinni lukkopihteihin ja vetää nauhan paikoilleen. Wd40stä,olen käyttänyt luikkarina. http://www.minispares.com/product/Classic/Accessories/Tools/TOOL02.aspx?0108&ReturnUrl=/shop/classic/Accessories/Tools.aspx|Back to shop /kimi Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2020 Nyt pääset Lari sivistämään. Millainen tiiviste laitetaan narun kanssa ? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2020 Miun veikkaus, että sellanen, jossa ei ole lukitusnauhaa. Tosiaan, tuolla systeemillä, eli tiiviste ensin, saa lasin helpommin yksin paikalleen. Joskus aikoinaan laitoin narun kanssa, nykyisin ilman. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2020 Tuon tyylinen tiiviste laitetaan narulla, ei tosiaan Minin tiivistettä. Kun sitä Minin tiivistettä kattoo ajatuksella niin järkevintähän se on laittaa tiiviste ensin koppaan ja lasi sitten vasta. Itsekkin aiemmin laitoinin Minin lasit narulla, mutta kun kerrottiin miten ne oikeesti kuuluu laittaa niin helpostihan ne menee. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
A Cooper Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2020 Lasin kiinnitys seuraavaksi ilman narua. Butyylikumikittiä on hankittu tiivisteen ja pellin väliin. Villeltä tiivistelistan työkalu lainaan. Ovien lukot ja muut ovivempaimet on kasattu. Vielä täytyy korjata löysäksi jäänyt toisen hantaakin takimmainen kiinnitysruuvi. Taas opetti työ tekijäänsä. Ovet menevät kiinni mutta ahtaasti. Ovitiivisteet vaikuttavat uusituilta, joten ne saattavat sittenkin olla liian paksut. Heräsi epäilys mahdollisuudesta, että etupäätä olisi rakenneltu enemmänkin. Esim. apukuskin oven etuosassa näkyvä aikaisempi epäsymmetrinen tila. Kuvissa vanha ja uusi tilanne. Ei kai tuo vanha tilanne voi olla tehdastyötä vaikki kyse onkin briteistä? Mielenkiintoista, että kaikki tekemäni saumat tuntuvat tosi huonoilta kotona mietittynä. Tilanne on helpottavasti parempi kun pääsee tallille. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2020 Juurikin näin mitä MikaJ ja Turbo69 laittoi eli Minin tiivistettä ei nyt vain kuulu laittaa narun kanssa tiivisteen mallin takia: MikaJ:lle lienee sama kaveri ohjeistanut oikean asennustavan kuin minulle ja tämä kaveri on tehnyt vain köykäiset 30v lasihommia elääkseen........ Niin se Jukkakkin vielä oppii uutta vanhanakin Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2020 Ehkä oppii, ehkä ei. Eri asia sitten muuttaako tapojaan. Laitan seuraavankin lasin narun kanssa Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2020 On 22.4.2020 at 16.38, A Cooper kirjoitti: ..Heräsi epäilys mahdollisuudesta, että etupäätä olisi rakenneltu enemmänkin. Esim. apukuskin oven etuosassa näkyvä aikaisempi epäsymmetrinen tila. Kuvissa vanha ja uusi tilanne.. No ei, kyllä ainakin kolmiopelti vaihdettu jälkeenpäin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
FD100L Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2020 On 23.4.2020 at 06.44, minorv8 kirjoitti: Ehkä oppii, ehkä ei. Eri asia sitten muuttaako tapojaan. Laitan seuraavankin lasin narun kanssa No jos narun kanssa tuntuu helpommalta niin siitä vaan. Itsellä on ollu pehmeä puulasta tuossa hommassa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
A Cooper Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2020 Työjärjestyksessä tuli taas opittavaa. Onneksi kokeneempi ministi ohjeisti laittamaan kattoverhoilun ennen lasien asentamista. Ja Minitroniin verhokangasta ostamaan. Asennus jäi vaiheeseen kun tuli purkuvaiheessa rikottua pari muoviklippiä.Viikolla vasta näin Youtubesta oikean verhoilun purkutavan. Kyseinen jagge/minimies on on aika pitkäveteinen jaarittelija mutta onneksi on pikakelaus. Muijala Akatemiasta löytynee hätäapua niin, että pääsen jatkamaan verhoilua. Ensi viikon pääteema on golf ja maalipinnan kovettuminen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
A Cooper Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2020 Sisäkaton asennus viimeistelyä vaille. Laatu mennee persoonallisen tyylin puolelle vaikka saankin apua viereisestä tallista. Sitten lasitukseen. Ihmettelin jo etupään sähköjohtojen liitoksia. Etuvalojen tasosäätöjen johdot on katkaistu etupään kolarikorjauksen yhteydessä. Säätimet asensin, joten täytynee sinne sähköjäkin kokeilla. Etuvalojen konehuoneen sisäpeltien toinen läpivientireikä näyttää nyt puuttuvan - porataan uusi. Vanha reikä oli ehkä uusitussa pienessä etupellin liitoslevyssä. Papu eli UOI-999 on omaa sukua GT-KG639 ja kotoisin Güterslochista Saksasta. Suomeksi tulkittuna - sanonko mistä. Tuotu vajaa 10 vuotta sitten jonnekin Vammalan-Tampereen seudulle ja löytyi Liedosta. Tunteeko joku Papun historiaa vuosilta 2011-2018? Onko vanhan myynti-ilmoituksen Pena mahdollisesti ministeri? Konepellissä näkyvä etupään vaurio näkyi jo silloin. ZepeteuZ and Kirurgi 2 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
A Cooper Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2020 Luulin lasien asennuksen olevan siitä helpommasta päästä. Youtubesta katselin mallia ja ahersin "ilman narua" -mallilla maanantain ilman tulosta. Uusi yritys tiistaina ensi itse ja sitten apuun kutsutun kaverin avulla. Haettiin jopa erikoiskoukku asiantuntijalta tiivisteen asentamiseen. Ei taaskaan tulosta. Sitten soitto arvostamaani Muijala Mini Akatemiaan, josta sain vihdoin apua. Uudet kumit ovat tosi hankalat asentaa vaikka käytimmekin apuna pesuliuosta. Huomenna laitan kumien tiivistelistat jos lasit ovat vielä paikoillaan. Ostin sitten kuitenkin uudet iskarit syystä että rikoin taas ylipaineventtiilin bensatankin asettelussa ja iskarien asentaminen myöhemmin vaatisi bensatankin irroittamisen. Ylipaineventtiili on korjattu erikoisliimalla, jota tuli hankittua aikaisempaa haaveriin. Aika ruma mutta toiminee. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2020 Uusilla tiivisteillä lasien asentaminen yleensä helppoa, mutta jo vanhemmat vähän kovettuneet niin silloin voi olla painimista Pieniä yksilöllisiä eroja on kyllä korien ikkunoitten reijissäkin Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
A Cooper Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2020 Hitsasin etuikkunan aukon alapellin tässä ensimmäisessä harjoitustyössäni ja siinä saattoi syntyä pientä kokoeroa aikaisempaan. Tänään sain kumien tiivistelistat paikalleen. Taas on opittu jotakin uutta erikoistyökalujen käsittelystä. Keitin sitten kahvit ja nautiskelin kokeilemalla levikkeiden ja kromiosien istuvuuksia. Kaikkien kromiosien uusiminen alkoi mietityttää mutta voihan niitä vaihtaa myöhemminkin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Larry Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2020 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2020 Kyllä tulee komia. Itse tykkään tuosta vihreästä väristä. Onko levikesarja ihan se perussetti? Onko renkaat myös perus 10”? Sillä kyselen kun maltillisia levikkeitä suunnitellut omaani Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään