miniman Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2008 Heipä hei, kyselen vähän etukäteen homman laajuutta, kun pitäisi tuosta -94 ministä irroittaa takakelkka, kun tuntuu olevan vähän pois paikoiltaan eli mennään kuin "ajokoira" konsanaan :-/ On selvästi oikea takakulma taaempana kuin vasen. Näkee jo ihan paikoilla ollessaan, vielä paremmin liikenteessä, kun toinen tulee takana ;D Onko jotain erikoista mitä pitäisi tietää etukäteen jne? Pistäkää vaikka linkkiä, jos täällä foorumilla on tarinoita vastaavasta..
koirankoppi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Jos auto ei ole pahasti kolaroitu tai niin mätä että kelkka on muuttanut asentoaan, niin ei sitä kylki edellä menoa kelkan siirrolla kannata yrittää korjata. Takapyörien asentoja muutellaan tukivarsien kiinnityspisteistä. Mitään säätöjä ei vakiona ole, mutta itse tekemällä tai valmiina ostamalla saa palikat siihen. Kelkka ei kyllä liiku paikaltaan kovin helposti. Se on sitten jo irti
miniman Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Hmm, tuossa nostin auton takapäästä ilmaan, ja irroitin renkaat, jolloin pääsi hieman kurkkimaan mitä siellä alla on tapahtunut. Noh, katselin kelkan takapäätysivuja ja näyttivät kovin itsetäpätyiltä. Eli räkäistä hitsisaumaa. Muuten kelkka näytti olevan ok, mutta luulen että on ottanut jossain vaiheessa elämänkaarta osumaan :-/ Pakko se on sieltä alas raapasta ja ihmetellä paremmin lattialla. Tietääkö kukaan näin äkkiseltään, mitä tuo minitronin takakelkka hydrolast pitää sisällään? Hintaa 400.. Jos kelkka on kovin pahastikkin mätä ja mällätty, niin eipä tuo nyt kamalasti maksaisi, jos ostaisi poies.. Muuten auton takapäänsaumat jokapuolella näyttävät olevan alkuperäistä tehtaan saumaa, joten takapään mälli ei ainakaan ole kohdistunut koriin, jos näin on :-?
CooperSport Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Tietääkö kukaan näin äkkiseltään, mitä tuo minitronin takakelkka hydrolast pitää sisällään? Eiköhän tuollaisessa -94 Minissä ole aika kuiva takapää eli turha sinne on hydron takakelkkaa sovitella - ja pääsee paljon halvemmallakin ;)
miniman Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Tietääkö kukaan näin äkkiseltään, mitä tuo minitronin takakelkka hydrolast pitää sisällään? Eiköhän tuollaisessa -94 Minissä ole aika kuiva takapää eli turha sinne on hydron takakelkkaa sovitella - ja pääsee paljon halvemmallakin ;) Takakelkka, kumijousitus 250.00 Näköjään aika paljonkin halvempi. Mites, onko jollain kuvaa tuosta "kuivasta" takapäästä, eli siis käykö suoraan paikoilleen ilman kikkailua? Ilmeisesti? Pitää samalla tilata uudet jarruputket + letkut + kiinnityspultit + iskarit ++++++ paljon muuta.. tehdään nyt sitten kerralla kunnolla.. koirankoppi: tarkoititko noilla säätöpaloilla sellaisia, jotka tulevat kelkan etupään kiinnitystys alle vai mihinkä niitä paloja tungetaan..? Kuvat muuten helpottaa aina tätä meikäläisen ymmärrystä tämän auton kohdalla :D
minorv8 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2008 Kelkka tulee omilla kiinnikkeillään koriin ilman mitään sovitepaloja. Säädöt tulee niihin kiinnikkeisiin, millä tukivarsi tulee kelkkaan kiinni. Yleensä säädöt on ulommassa kiinnikkeessä. Jos kelkka on saanut ihan oikeasti kipeää niin se pitäisi nähdä silmälläkin. Ja jos kelkka on kierossa niin tasan tarkkaan on myös takalattia. Jos veikata pitää niin tukivarren akseli/laakeri/hela on todennäköisempi syy tuohon ajokoiratyyliin.
miniman Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Kelkka tulee omilla kiinnikkeillään koriin ilman mitään sovitepaloja. Säädöt tulee niihin kiinnikkeisiin, millä tukivarsi tulee kelkkaan kiinni. Yleensä säädöt on ulommassa kiinnikkeessä. Jos kelkka on saanut ihan oikeasti kipeää niin se pitäisi nähdä silmälläkin. Ja jos kelkka on kierossa niin tasan tarkkaan on myös takalattia. Jos veikata pitää niin tukivarren akseli/laakeri/hela on todennäköisempi syy tuohon ajokoiratyyliin. Hyvin mahdollista. Mitään en ole vielä laskenut poies laskuista. Onko netissä olemassa räjäytyskuvaa kelkasta? Räpsin tänään illalla muutamat kuvat, niin arvon asiantuntijat täällä saavat kertoa mielipiteensä. Pyrin ottamaan mahdollisimman monesta kohtaa kuvaa. Oli kelkka vinossa tai ei, otan sen joka tapauksessa alas ja kunnostan takapään.. ;)
koirankoppi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Kyllä korjauskirjan hommaaminen kannattaisi ilman muuta, jos nykyisellä Minitietämykselläsi alkaa noinkin mittaviin remontteihin! ;).Säästyy paljolta turhalta työltä ja ihmettelyltä. Vaikea on näillä palstoilla alkaa selvittää kaikkia yksityskohtia!!! Kirjassa on kuvat ym.tiedot ja arvot. Eikä maksa paljon!!
tailke Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Käy ihmeessä imuroimassa itsellesi varaosakirja täältä: http://www.minimania.com/Downloads.cfm helpottaa huomattavasti minin rakenteen opiskelua. Eikä koirankopin suosittelema korjaamokäsikirjakaan varmaan turha ostos ole. Sitä tarvii joskus jopa pitempäänkin Miniä harrastanut, kun on esim. jokin välys tai momentti hukassa.
miniman Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Käy ihmeessä imuroimassa itsellesi varaosakirja täältä: http://www.minimania.com/Downloads.cfm helpottaa huomattavasti minin rakenteen opiskelua. Eikä koirankopin suosittelema korjaamokäsikirjakaan varmaan turha ostos ole. Sitä tarvii joskus jopa pitempäänkin Miniä harrastanut, kun on esim. jokin välys tai momentti hukassa. Jotain uutta oppii aina, eihän tuo meikäläisen kelkka mikään hydrolastic olekkaan ;D http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0942.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0943.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0944.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0945.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0946.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0947.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0948.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0950.jpg http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... IM0951.jpg Tuossa kuvia, mitä mieltä porukka on, onko räkästä jälkeä joku hitsannut? Ruostunut tuo ainakin on, en sitten tiedä mikä teidän mielestä on mätää..? Mutta, uusi kelkka tosiaan näyttää olevan 250 minitronilla, joten ainakin se taitaa lähteä tilaukseen.. ja samalla vähän muuta :P ;)
villetre Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 No kyllä tuo kannattais vain irroittaa ja kunnostaa kun ei tuon pahemman näköinen ole!!! Hitsisaumat ihan ok,englantilaista laatutyötä! ;) ;)Irroita kelkka, vie vaikka hiekkapuhallukseen(maksaa varmaan 20e,he vetävät siihen yleensä vielä ruosteenesto maalin päälle samaan hintaan!) ,maalaa itse kelkka vielä jollain jollet massaa sitä.Jos jättää massaamatta niin mukavampi korjailla tulevina vuosina!!! ;D ;D Eihän kesäkäytössä olevaa autoa juuri kannata täysin alustamassalla sotkea..
miihcars Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 edellisen kanssa samaa mieltä!hiekkapuhallus ja maalaus vaan jos ei mitään isompia ruostevikoja tai kieroutta löydy!
miniman Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2008 Jep, hiekkapuhallus ja maalaus. Uusin luultavasti: - jarruputket - jarruletkut - jarruhilut yleensä, siis palat yms - ja ostan luultavasti jonkun säädettävän setin.. JOS siis ei ole kiero yms.. puslat on kyllä hemmetin heikossa hapessa.. ihan rispaantuneet :( Perkele, hommaa hankaloitti taas se että takaluukku ei enään aukea avaimesta :'( se on just tätä laatua ;D
koirankoppi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 Kierouden huomaa kyllä jo irrottaessa. Jos kiinnityskohdat on ehjän näköiset,eikä alas pudottaessa "jumita" mihinkään. Puhalluksen jälkeen näkee sen oliko mätä ;D. 20 tuskin saa puhallusta ja pohjamaalausta (jollei suhteita), mutta varmasti halvemmalla kuin uuden. Hydrolastic Minejä tehtiin viimeksi 70 luvun alkup.!
miihcars Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 niin ja laita samalla takatukivarsien korjaussarja!
miniman Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 niin ja laita samalla takatukivarsien korjaussarja! Tottakai! Uusin käytännössä kaikki mikä on järkevää ja suhkoht halpaa. Säädettävää alustaa taakse, luultavasti spax. Uudet vakiopuslat sekä jarruletkut. Voi olla että väännän uudet jarruputket kelkan etuosasta alkaen. Katsoo nyt..
Mitrix Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 äkkiä tulee kyllä maksamaankin... ;D
miihcars Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 äkkiä tulee kyllä maksamaankin... ;D menee vähä ohi aiheen mutta kyllä tämä ministely on pirun kallista puuhaa...kaikkia kun saa uutta niin mikään vanha ei enää kelpaa! Osien hintoja kun katselee niin kaikki näyttää halvalta,mutta kun kaikki laskee yhteen niin..... :o Eipä sillä,kyllähän harrastaminen maksaa ja hauskaakin se on,ainakin välillä ;D
miniman Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2008 äkkiä tulee kyllä maksamaankin... ;D menee vähä ohi aiheen mutta kyllä tämä ministely on pirun kallista puuhaa...kaikkia kun saa uutta niin mikään vanha ei enää kelpaa! Osien hintoja kun katselee niin kaikki näyttää halvalta,mutta kun kaikki laskee yhteen niin..... :o Eipä sillä,kyllähän harrastaminen maksaa ja hauskaakin se on,ainakin välillä ;D totta ;D kattelin usan ebayllä oli myynnissä täysin uusilla osilla koottu takakelkka niin hinta jotain 2500$ eli onkos se jotai 1600. Siitäku miettii kokoomishinnan ja osat niin varmaan tommosen kelkan kokoo uusiks jollai 1000? Menikö pahasti mönkään? Sanotaan näin, että kaikkea rakentaneena tommonen 1t on pikku mani.. esim. -89 vuoden peevee makso 1500, kun säästi vain koneen ja rungon alkuperäisenä ja muut osat uutena..
minorv8 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Ai tehtiinkö PV Volvoja vielä 80-luvulla. ??? Sori oli taas ihan pakko... ;D ;D ;D
jiikoo Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Ai tehtiinkö PV Volvoja vielä 80-luvulla. ??? Sori oli taas ihan pakko... ;D ;D ;D Minua ei ihmetyttänyt tuo vuosiluku, vaan lähinnä se hinta... Vuoden -89 -mallisia peeveitä nimittäin on. Mutta ei Volvoja.
minorv8 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Jep, taitaa olla niitä 2-pyöräisiä vaahtosammuttimen kokoisia masiinoita... Noita korjauskäsikirjoja on pyörinyt netissä pdf tiedostoina, kantsii kuuklata jos vaikka lykästää.
miniman Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2008 Jep, taitaa olla niitä 2-pyöräisiä vaahtosammuttimen kokoisia masiinoita... Noita korjauskäsikirjoja on pyörinyt netissä pdf tiedostoina, kantsii kuuklata jos vaikka lykästää. Jeps, ne on näitä: PV.
jiikoo Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2008 Jeps, ne on näitä: PV.1500[ch8364] ei enää ihmetytä sitäkään vähää, mitä aluksi. Jos tuohon laittaa uusina varaosina kaiken, niin jo vain 1500[ch8364] on jopa pikkuraha...
MikaJ Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2008 Jos minin harrastaminen tuntuu kalliilta, niin sitten kannattaa siirtyä vaikka pitsinnypläykseen :D Juuri tuohon käyttöautoon ostin uuden kytkimen, tinkattuna saksasta 600e, vaihdelaatikko kun hajosi niin uusi olisi ollut 8200e, motivoi etsimään muutaman kuukauden ehjää käytettyä. Itse kokeilisin ne tukivarren laakerit ennen uusin tilaamista, voihan ne noin uudessa olla ehjät vielä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään