Lieminen Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Kiinan OBD-mallilla nollattu moottorihäiriön koodi p00014 ansiokkaasti. Parin kilometrin ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen pukkasi kuitenkin saman vian uudelleen. Pitääköhän tuo ajoituksen korjaus käydä jotenkin kuittaamassa liikkeessä tai paremmilla vehkeillä? Nokka-akselin asentotunnistimet ja koko jakopää on laitettu uusiksi, eli vikaa ei pitäisi enää olla. Myös käynti tasaantui, ei nyi eikä rämise. Jotenkin nuhainen tuo silti on ja se pirun valo häikäisee pimeässä.
karvalakki Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Tuntematta tuota konetta sen paremmin, voi olla että joku adaptaatioiden nollaus voisi olla tarpeen. Myös vikakoodien luku BMW-diagnoosilaitteilla olisi hyödyllistä, koska toisinaan nuo geneeriset koodit ovat epätarkkoja tai harhaanjohtavia. Missä päin asustelet? Tunnetko niiltä seuduilta ketään jolla olisi INPA, DIS tai ISTA/D käytettävissä?
Lieminen Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Eli jonkunmoisessa vikamoodissa tässä mennään ja siksi hiukan nuhaisemmin? Keski-Suomessahan tässä. Eiköhän tuolta lähiseudun huolloista löydy mokoma. Torissa oli jotain myynnissä ja Kiinastahan saisi ainakin myyntitekstien mukaan kaikki mahdolliset. Mutta-mutta. Lueskelin tuota toista topiccia R56:n osalta ja ei taida onnistua kovin kätevästi kotikonstein tuo 2009 R56 mallin rassehtiminen.
karvalakki Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2018 Taatusti kunnollinen systeemi on K+DCAN kaapeli (USB) läppärille ja softaksi ISTA-D, niin et muuta enää ikinä kaipaa. eBaysta löytyy. Saa Ministä kaiken mahdollisen diagnostiikan irti. Mitään semmoisia ”Bmw koodinlukijoita” joita netti on pullollaan ei kannata ostaa.
holkki Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2018 Joo, Vanoksen sopeuttaminen/ adaptaatio esim. ISTA-D:llä voisi auttaa, samoin kannattaa vilkaista kuinka likaisia on Vanoksen solenoidit...tuliko nuo vikakoodit jakopää rempan jälkeen heti? eli jako on varmasti kohdallaan?
Lieminen Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2018 Moottorivalo syttyi ja todettiin, että jako on hypännyt. Siksi tuohon remppaan päädyttiin. Ei vaan sitten sammunut rempan, eikä uusien asentotunnistimien myötä. Kaiken pitäs nyt olla konepellin alla kunnossa, lambat jne. Vaihdettu.
holkki Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Syyskuuta, 2018 No, kurkkaa ne Vanos solenoidit varuiksi,ei oo paha irroitella ja putsata,voi olla myös sökönä...yleensä sekoittaa tyhjäkäynnin,mutta ajoitustahan ne ohjailee....tietty,jos pääsee nyppäämään kampiakselin takapään anturi pistokkeen irti,näkee tuleeko siitä herja normaalisti, ecu antaa sen ajoitus herjan kampiakseli-nokkaakseli antureiden välisestä erosta, jos ajoitus on varmasti mekaanisesti ok ja nokkien anturit uusia/ehjiä ,taitaa mahdolliset muuttujat olla ed.maimittuja...
J_a_n_n_e Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2020 Moro. Aikaa on kulunut, mutta kuinka tämä selvisi? Vai selvisikö vika ollenkaan? Muistuttaa kovasti omaa tapausta. Jakopää tehty, vanokset vaihdettu; alipainepumppu tarkastettu, vikavalo vaan olla möllöttää. nimimerkillä ”poltan auton kohta”...
Lieminen Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2020 Tämä. Tilanne on ennallaan. Auto on päivittäisessä ajossa ja toimii, mutta moottorihäiriö valo vaan möllöttää. Tyhjäkäynti "vouvaa" välillä, mutta ei pahemmin ja ei haittaa menoa. Auton tarve on vähentynyt ja olen tässä kauppaa pohtinut, mutta hankala on selvittää, että tuo merkkivalo ei todellisuudessa vaikuta ajamiseen. Jotain tarttis tehdä..
holkki Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2020 Vanhaan palatakseni, puhdistitko/vaihdoitko ne Vanoksen ohjaus solenoidit? Turha niitä Vanos pyöriä on vaihdella, jos ne ohjaukset ei toimi....Täällä kymenlaaksossa oli eräs ajoitus-vammainen, missä epäiltiin o-renkaan, joka tiivistää nokasta vanokselle oljynpaineen, vialliseksi...
J_a_n_n_e Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2020 Kuinkas tuo o-rengasvammaisuus todetaan? Mulla on uudet solenoidit ja valo vaan perkules tulee nollauksen jälkeen takaisin. Jakopäärempassa vaihdettiin myös säätöpyörät -> vanos pyörät? Tarvii ny vielä irrotella solenoidit ja putsata ne kokeeks jos olis likaantunu kuitenkin taas. Kampiakselin anturia ei ole vielä vaihdettu myöskään..
Lieminen Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2020 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2020 On 7.9.2020 at 19.48, holkki kirjoitti: Vanhaan palatakseni, puhdistitko/vaihdoitko ne Vanoksen ohjaus solenoidit? Turha niitä Vanos pyöriä on vaihdella, jos ne ohjaukset ei toimi....Täällä kymenlaaksossa oli eräs ajoitus-vammainen, missä epäiltiin o-renkaan, joka tiivistää nokasta vanokselle oljynpaineen, vialliseksi... Vanosanturit on putsattu ja pitäs toimia. O-rengas pitäs olla kunnossa. Vuotais kait ulospäinkin, jos vuotaa. Pitäsköhän vielä tilata uudet? Kokeillaanpa jos ottaa yks kerrallaan piuhan irti ja kattos mitä tekee käynnille.
holkki Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2020 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2020 Vastaan on tullut pari vanos-vikaista, yleensä toimii kylmänä aivan hetken hyvin, lämmettyään alkaa tyhjäkäynnillä humppaamaan voimakkaasti, pysyy väkisin juuri käynnissä ja yleisesti hieman tehottoman oloinen.Testerillä pystyy toteamaan vanoksien toiminnan seuraamalla ajossa ajoituksen muutoksen astelukuja.Näin N14 moottorissa, jossa imupuolella vanos...voisit tietty kokeilla muutuuko,jos vaihtaa solenoidit ristiin imu/pako.helppo homma!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään