minorv8 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2018 Ostin talvella sähköisen nopeusmittarin ja sitä varten Minisparesista nopeusanturin. Niitä on itse asiassa Sparesilla kahta sorttia: GSD1000 ja GSD1001. Eka on pre1980 ja toka 1980-on malleille. Mikä niiden fyysinen ero sitten on ???, ei hajuakaan. Vaijerin alapää taitaa olla kaikissa sama ja se on tässä tapauksessa se oleellinen asia. No, värkki on kuvan mukainen pötkylä (Hall-anturi, 6 sykäystä/vaijerin kierros) ja tarkoitettu moottoripyöriin. Siihen tulee sitten adapteri laatikkoa varten. Fiksu ajatus mutta käytännön toteutus vähän yskii. Anturissa oleva vetopää ("=vaijerin pää") on 0,1"x0,1" ja Minin laatikon nopeusmittarin rattaan akselin neliskanttinen pää vähän isompi. Eli sutii tyhjää... Se isompi ongelma on että koottuna se vetopää ei edes yllä huulille vaan jää karkeasti mitattuna 5 mm rattaan akselista. Ei siis ihme että mittari ei saa signaalia laatikolta. Kuvassa näkyy myös viritelty akseli. Katkaisin akselin päästä alkuperäisen neliöprofiilin ja sorvasin akselin reikää hiukka isommaksi. Uusi akselin pää löytyi vanhasta nopeusmittarista. Vähän Loctiteä ja prässäämällä hilut yhteen. Tämmöinen bolt-on tällä kertaa...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään