Olli Pylsy Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Tuli ostettua viikolla itselle R53 vuodelta 2003 mitä on aikojen saatossa rakennettu jonkun verran. Mitään huoltokirjaa ennen minua ei ole eikä ollut muutenkaan kauheesti autosta tietoa kun oli ollut useammalla omistajalla. Selvästi kumminkin näin että autoa on hieman piristetty. Sattumalta löysinkin auton rakentelijan ja hän kertoi että autossa on ahtimen hihnapyörä on -15%, N-ryhmän kisakatalysaattori ja putkisto rakennettu. Jotain johtoja on myös päivitetty. Tästäkin on aikaa n. 3-4 vuotta ja omistajia ollut välillä joten jotain on voinut muuttua. Nyt kaipaankin apuja että mitä kannattaisi päivittää lisäksi ettei auto laukea kokonaan väärästä paikasta koska on jätetty jotain päivittelemättä. Myös teho arvioita otetaan vastaan kun ei hajuakaan paljon myllystä irtoaa. Toki ehkä jossain vaiheessa voisi käydä mittauttaa mutta lähinnä nyt arviot kelpaa. Katselin että tulppien johdot ei ollut ainakaan mitkään tehdas malliset. Mikäli joku osaa sanoa kuvistakin niin sellainen onnistuu myös.
Igor Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Onnea ostoksesta! Remmiahtimen öljyt vaihtoon. Tulee kallista vahinkoa jos sieltä pääsee öljyt loppumaan. Jos ei ole huolloista tietoa, niin öljyt ja tulpat ja ahtimen remmi nyt ainakin vaihtoon. Tulpanjohdot kannattaa ehkä vaihtaa orkkiksiin. Pakoputkisto ei näissä kauheasti tehoihin vaikuta, lähinnä ääniin. Jos katalysaattori on vaihdettu, niin todennäköisesti myöskään pakosarja ei ole vakio. Sillä saattaisi jo muutama heppa irrotakin. Tolla -15% ahtimen rullalla saa ehkä 15-20 lisäheppaa. Vakiona tossa vuosimallissa taisi olla 163hv... varovaisesti arvioiden tuosta saattaisi siis noilla palikoilla irrota reilu 180hv. Laita ihmeessä kärrystä kuvia, voi olla että auto on tullut jossain vastaan.
Olli Pylsy Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Eli tälläinen tuli ostettua. Auto dipattu yli ja tulen tässä lähiaikoina poistamaan nuo dippaukset ja auto siis oikealta väriltään keltainen. Unohdinkin mainita että autoon tehtiin normaali huolto ennen ostoa. Mutta siinäkään ei tehty kuin perus öljynvaihto ja jarrunesteitä lisättiin. Täytyy varmaan kiikuttaa johonkin huoltamoo että katsovat ahtimen öljyt. Autoon on myös lisätty erillinen flekti. Erillisellä kytkimellä. Edellinen omistaja osasi kertoa että nämä vehkeet ylikuumenee helposti niin on lisätty flekti. Sisältä löytyy myös erillinen digitaalinen näyttö missä näkyy lämmöt, nopeus, kierrokset, ahtimen paineet?, Yms 
Igor Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Kesäkauden avajaistapahtumassa kävi yksi mattaharmaaksi teipattu yksilö, mutta tämä onkin plastidipattu. Eri laite siis. Yllättävän siisti lopputulos, ainakin tuosta kuvasta päätellen. Tuossa on näköjään MSD:n puolapakettikin (kun on punainen). Lienee ihan toimiva, mutta mitään se ei tee vakiota paremmin. Nämä ei ylikuumene niin kauan kun alkuperäinen flekti toimii. Veikkaan että tuossa on flektin etuvastus hajonnut (kuten käytännössä näissä kaikissa), ja se on korjattu laittamalla kytkin... parempi vaihtaa sinne ehjä flekti. Eikä se etuvastuksen hajoaminenkaan ylikuumenemista aiheuta... Se diginäyttö lienee joku Scangauge tms., kiinni OBD2-portissa. Ihan kätevä, sillä näissä se kojalaudan lämpömittari näyttää 90 astetta vaikka koneessa lämmöt olis 110°C. Onko tossa muuten navi vai chronopack-mittaristo siinä keskellä kojelautaa?
Igor Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Niin ja ahtimen öljyjen vaihto vaatii sit ahtimen irroittamisen, ja se taas vaatii koko keulan purkamisen. Tarkistamaankaan niitä öljyjä ei pääse sen helpommin. Tällä videolla selviää homman juju: https://www.youtube.com/watch?v=FA9QIXtBGuM
Olli Pylsy Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Joo yllättävän siisti ja löysin sattumalta maalaajankin (ei siis edellinen omistaja) ja kertoi että 3-4 vuotta sitten maalattu ja vedetty 5 kertaa pohjalle mustat ja 6 pintaa harmaata eli ihan kunnolla tehty. Itse haen tältä vaa toimivaa peliä mikä kestäisi mahdollisimman pitkään. Joten sen takia halusinkin tietää vähän tästä koska en ole ite mikään virittäjä tyyppiä joten nämä on vähän hepreaa itselle. Keskeltä löytyy navi. Tai löytyis jos olisi joku CD asennettu.
Olli Pylsy Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 19 minuuttia sitten, Igor kirjoitti: Niin ja ahtimen öljyjen vaihto vaatii sit ahtimen irroittamisen, ja se taas vaatii koko keulan purkamisen. Tarkistamaankaan niitä öljyjä ei pääse sen helpommin. Tällä videolla selviää homman juju: https://www.youtube.com/watch?v=FA9QIXtBGuM Hmm no joo vähän isompi operaatio siis. Todennäköisesti joku ammattilainen saisi hoitaa tämän. Mikähän näissä on edes öljynvaihto väli?
next Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Ei kuulu vaihtaa mutta itse vaihdoin sadassa tonnissa. Oli aika vaihtaa ja uusia vuotava tiiviste samalla.
Olli Pylsy Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2018 Huomasin tuossa äsken että kone sirittää ihmeellisesti tuosta hihna päästä. Liekö joku hihnapyörä vetelee viimeisiä vai onko jollain kokemusta mikä voisi olla? Ei ollut mikään mahdottoman kova sirinä mutta pieni kumminkin ja omasta mielestä sieltä jostain se tuli. Huomasin myös tälläisen viritylsen, eikö kyseessä ole siis koneen kumityynyt? Nippusiteen välissä oli vielä joku ihmeen narun pätkä.
next Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2018 Ei ole viritys. Ihan vakiokumityyny. Siritys tulee siitä kiristimestä, voi olla menossa tai hihna vaan venynyt niin pitkäksi.
Olli Pylsy Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 12 tuntia sitten, next kirjoitti: Ei ole viritys. Ihan vakiokumityyny. Siritys tulee siitä kiristimestä, voi olla menossa tai hihna vaan venynyt niin pitkäksi. Joo siis varmasti vakio tyyny mutta mikähän tuon nippusiteen pointti on tuossa. Hmm okei, googletuksien perusteella ei mikään mahdottoman suuri töinen ainakaan tuon hihnan vaihto ja ei vissiin tuon kiristimenkään. Täytyy varmaan alkaa seuraavaksi suunnittelemaan sellaista.
next Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 En tiedä fuktiota ko nipparille. On molemmissa mineissä mulla sama sekä joku kangasvahvike kuten sullakin kuvassa. Hihnan vaihtaa tunnissa jos on tehnyt ennenkin, samaan aikaan vaihtaa kiristimenkin. On vaan tyyris pirulainen.
Olli Pylsy Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 48 minuuttia sitten, next kirjoitti: Hihnan vaihtaa tunnissa jos on tehnyt ennenkin, samaan aikaan vaihtaa kiristimenkin. On vaan tyyris pirulainen. Paljonkos tuommoset maksaa?
Igor Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 67€ Gatesin tarvikkeena, tuossa pari viikkoa sitten tuli yksi kappale aeromotors.fi:stä. Näyttäisi olevan sama palikka kuin oem. SKF:n versio vähän kalliimpi, mutta kuvien perusteella sama palikka sekin. https://aeromotors.fi/kataloog/search/t38404/gates
TuplaPete Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Myös se rulla mikä pyörii vain itsekseen kannattaa vaihtaa samalla. Sekin menee vanhaksi ajan myötenLähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
Igor Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 3 hours ago, TuplaPete said: Myös se rulla mikä pyörii vain itsekseen kannattaa vaihtaa samalla. Sekin menee vanhaksi ajan myöten Jeps.Se maksoi tuolla aeromotorsissa SKF:n tekeleenä n. 16€. Aikamoista raksumista piti alkuperäinen 213tkm ajettu vapaarulla... TuplaPete 1
TuplaPete Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Jeps.Se maksoi tuolla aeromotorsissa SKF:n tekeleenä n. 16€. Aikamoista raksumista piti alkuperäinen 213tkm ajettu vapaarulla...Mikä muuten ton rullan oikea nimi oli. En saa nyt ite päähän sitä milläänLähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
Mini1380 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Idler pulley aika usein TuplaPete 1
Mini1380 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 tai stationary pulley
Olli Pylsy Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Okei hyvä tietää ja eipä nuo nyt kovin kalliita osia ole. Aikasemmin ennen tätä autoa oli F30 BMW niin kaikki tuntuu huomattavasti halvemmalta
Olli Pylsy Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Kaivelin hanskalokeroa autosta ja tällänen lappu tupsahti jonkun ohjekirjan välistä. Paha mennä sanomaan pitääkö paikkaansa kun mitään kuitteja ei ole näkynyt tai huoltokirjaa mutta vaikuttaisi ihan ok huolletulta. Autolla ajettu nyt siis 155tkm. Voisihan sitä periaatteessa kilauttaa tuonne pesusetään ja kysästä. Hyvällä tuurilla saattaisi jotain tietoa vielä muutaman vuoden takaa löytyä. Ennen ostoa öljyt+suodatin vaihdettiin ja lisättiin jarrunestettä.
Olli Pylsy Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2018 Osaako kukaan sanoa miten tuo varashälytin toimii minissä? Pari kertaan käynyt nyt niin oon avannut ovet ja alkanut pakkaa yms muuta touhunnut ja en ole laittanut avaimia virtalukkoon ja sitten alkanut sireenit ulvomaan. Tähän on varmaan joku logiikka miten se toimii mutta itselle ei ole vielä selvinnyt.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään