MattiH Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2018 Hei, Nyt on alkanut ilmenemään outoa tärinää varsinkin kylmänä, kun autolla lähtee liikkeelle. Vähän kuin moottorin tukikumi olisi irti, mutta niissä ei ole vikaa. Auto ajettu n. 160tkm. Kytkin alkuperäinen ja varmaankin lopussa, mutta mietin että meneekö näistä kaksoismassoja? Edellisessä S:ssä kaksoismassa oli tottakai ongelma, mutta mietin miten näissä vapareissa? Eli laitanko tilaukseen vauhtipyörineen, vai pelkkä kytkin?
next Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Omassa oli se hydraulinen korvake rikki josta kone/laatikko paketti roikkuu.
MattiH Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Hei, Kiitos vastauksesta. Millä kilsoilla tosta vois olettaa kytkimen menevän? Pakkikin kyllä vaikeaa saada silmään ja joutuu vähän kytkintä nostaa että tippuu peruutusvaihde pesään. Täytyypä yrittää tutkia tuota korvaketta
next Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Noh mulla meni laatikko 135 tonnissa ja uusin samalla kytkimen. Itse levy oli todella loppu jo mutta auto onkin ollut kahden eri naisen käytössä ollut aijemmin joten on voitu luistattaa. Kytkin siellä menee uusiksi kerran ei kunnolla pelaa. Massavauhtista en uusinut mutta mun mielestä se oli tossa vaparissa kova.
MikaJ Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Jos liikkellelähdön luistatuksessa täristää niin voi olla mahdollista että on vain kitkamateriaalia jämähtänyt vauhtipyörän pintaan kiinni. Pari kunnon kytkimenpolttoa niin pitäisi helpottaa jos siitä on kiinni.
MattiH Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2018 Kiitos vinkeistä. Alan kallistua myös tuon moottorin tukikumin puoleen. Alunperin vika oli sellainen, että esim. talvella montuissa ja kesällä sellaisella hiekkatien kiharalla, kun eturenkaat yrittää sutia veto päällä, niin auto täristää voimakkaasti rattiin. Vikaa ei ole vapaalla mentäessä, vaan pelkästään kun pyörät sutii ja vähän pomppii. Ratti suorastaan kolkattaa käsissä. Vaihdoin molemmat etualatukivarren puslat, teetätin nelipyöräsuuntauksen ja uusin kaikki raidetangonpäät (suuntauksessa oli jumissa). Vika ei lähtenyt. Toki nyt auto kulkee suoraan. Tuo nykiminen liikkeelle lähdössä ilmeni vasta hiljattain. Varmaan siis kytkin menee nyt uusiksi, mutta mikä näistä tukikumeista kannattaisi myös tilata, tai mikä voisi vaikuttaa tuohon? Tai varmaan melkein mikä vaan, mutta osaatteko sanoa yleisintä, kun en pääse tutkimaan kunnolla. Olisiko eteen oikea? Näyttää ainakin sellaiselta hydrauliselta. Ja mikä öljy menis laatikkoon, jos nekin varalta vaihtais. Toivottavasti kestäis vielä hetken. https://www.autonvaraosat24.fi/mini/mini-r50-r53/15890/10638/moottorin-tyyny
next Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2018 Mä uusin puslat siihen alempaan eli toi alumiininen tennismailan näköinen. Se hydraulinen taas on toi peltinen tinman hatun näköinen. Mulla oli siis siitä alemmasta pienempi pusla rikki ja toi ylempi oli vaan löysän tuntuinen käsiin. Öljyt mä hain motonetistä ja redline mtx+MTL sekoituksella menin mitä jenkkilässä käyttävät. Bemarin öljyä vastaavat mutta ei maksa maltaita ja sai heti sitä (oli kahden viikon toimitusaika miniltä).
skithund Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2018 Mulla ilmaantui R53:ssa outo nykiminen hitaassa (mäki)lähdössä. Mutta ongelma oli tosi hankala toistaa, kun ei ilmaantunut aina. Kylmällä koneella sai toistettua useammin. Vikaa tutkittiin pariinkin otteeseen Laakkosella, mutta ei löytynyt mitään. Autokeskus lopulta löysi vian. Yksi moottorin kannatuspulteista oli ihan vähän löysällä.
MattiH Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2018 Joo, vika on hyvin vastaava kuin itsellä. Tuntuu että juuri kytkimen luistatuksen loppuvaiheessa (etenkin mäkilähdössä) alkaa pomopottaa. Ei tosin aina. Varmaan juuri kylmällä koneella helpommin, kun oletettavasti käy vähän huonommin ja alaväännöt heikommat. Ainakin tuo hydraulinen moottorinkannatin edessä vasemmalla oli aivan lysyssä, ettei suoranaisesti kannattele konetta, vaan lepää sitä kumia vasten. Varmaan sen ainakin uusin, mutta muita ei päässyt purkamatta toteamaan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään